Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

I must quit..

Kategori: Allmänt

Jag är sämst på att blogga! Har ju fullt upp med annat tänkte jag, men så är inte fallet. Det är bara så att jag börjar tycka att det är tråkigt. Lite.

Fest, god mat och bra sällskap har denna helg innefattat.

Förfest och utgång under fredagen.


Marknad med mormor och kusin under lördagsförmiddagen.


Kräftskiva med familjen under kvällen.


Just nu lyssnar jag på soundtrack från OTH. Så sjukt bra musik!
Sara

Friday, i'm alwayss in love!

Kategori: Allmänt

Min första lediga veckodag på två veckor. Det känns riktigt underbart! Men dagen är inte lika ledig som ordet ledig, jag har några saker inplanerat.

- Klockan ett ska jag till frisören.
- Efter det någongång på eftermiddagen ska jag börja fixa mig inför kvällen.
- Klockan halv sju ska jag ställa upp som chaufför åt mormor, morfar och svenne. Dem ska iväg hem till någon.
- Blir klar någon gång runt sju, och då antar jag att jag tar cykeln och beger mig till förfesten, vart den nu skall hållas?
- .. Och sedan blir det då krogen.

Imorgon blir en minst lika rolig dag den med. Pappa har bjudit med närmsa släkten på mammas sida hem till honom. Välkomsdrink, kräftor och grillat är det planerade. Det blir trevligt!

Sara

Veckorna går så snabbt!

Kategori: Allmänt

Kanske ínte är en av mina bästa bilder men den talar verkligen för hur glad jag är just nu och idag! En perfekt dag och ett perfekt avslut på denna vecka. Är ledig imorgon och då ska det festas!







Klippning imorgon också. Känns bra! Ikväll blir det nog lugnt..
Sara

Massaras..

Kategori: Allmänt

Först och främst. Massagen var fan underbar! Helt vanlig, orginell, rygg och nacke massage. Precis vad jag behövde. Både jag och Sophie har bokat in en till tid om två veckor. Längtar redan! En vän, eller vän och vän, en kille som jag tror var förtjudst i mig när vi var kanske 14 år, sa en gång "Vill du ha lite massaras?". Han visste inte att det hette massage, tror jag. Tänker alltid på det när det kommer till massage. Haha!

Står i min planering att jag ska träna imorgon. Tror det blir simning, det lär ju vara skonsamt mot mitt nackspärr. Simning och solning. Efter skolan. Bokade också klipptid idag, hade en jäkla tur att någon avbokat på fredag klockan 1 så det blev snabba puckar för min del. Ibland kan man få vänta runt tre veckor.

Känner mig inne i någon form av hälsa, skönhet-fras. Sara gillar detta.

Sara
"Din vän i nöden"

"Den som tog min matlåda.."

Kategori: Allmänt

Idag styrketränade jag för första gången på två hela månader. Tiden går så fort! Det resulterade iallafall i att jag kanske tog i lite för mycket och sträkte nacken samt ner mot höger skulderblad. Detta har hänt en gång tidigare, i våras, och jag minns vilket helvete det var. Kan i princip inte röra nacken alls då det gör så ont. Det blir jobbigt att sitta upp, rak i rygg, i streck.

Imorgon har vi föreläsning i Wenströmska aulan. Det ska bl.a handla om hur man får drömjobbet. Intressant, men jag ser det som jobbigt. Jag och min nacke. Positiva tankar, positivt.

Ska iallafall på massage imorgon! Den är bokad sen veckor tillbaka så har sett fram emot det. Perfekt att jag ska få problem med ryggen/nacken idag då, kanske kna få hjälp med det imorgon.

Nu ska jag sova. Har spenderat kvällen på café gränden med tjejerna nyss.
Förövrigt så stod detta på bordertavlan i skolan "Den som tog min matlåda idag 24/8 får gärna lämna tillbaka den till mig Stefan". Hur fan lyckas man att ta någon annans matlåda? Man lär ju märka av innehållet liksom. Haha.

Puss
Sara

Kan knappt tro mina öron och ögon..

Kategori: Allmänt

Dagens WOW: Jag ska börja i kör.

Haha. Jag kan knappt tro det själv. Jag och min moster ska börja i kör i mikaelikyrkan! Haha, skrattar när jag tänker på det. Det är en kör där man varken måste vara bra eller ha erfarenhet utav att sjunga. Att sjunga är bra för själen, det är ungefär därför vi börjar. Träning varje onsdag sju till halv nio.

Skolan idag gick prima ballerina. Och på tal om ballerina så åt jag nyss två sådanna kakor. Vi har idag påbörjat vår första kurs, Branschkunskap. Hanlade idag mycket om turism och sånt.

Veckan som följer ser ut som följande:

Tis: Skola, 9-15. Träning efter det, klar runt 17 någongång. Antagligen ta det lungt efter det.
Ons: Någon föreläsning i Wenströmska Aulan samt gäst föreläsare på skolan. Kl. 18 drar jag och sophie på massage!
Tors: Även här någon föreläsning och förhoppningsvis så får vi våra minilaptops på eftermiddagen. Träning runt 16.
Fred: Kurs med datorbirgitta. Avslutar skolveckan klockan 12. Kanske lunch med josefin! Fest/utgång på kvällen.
Lörd: Grillkväll hos pappa med familj och släkt.
Sön: Ingen aning..

Ser ut att bli en helt okej vecka faktiskt!
Sara

Åter igen en ny vecka..

Kategori: Allmänt

Imorgon påbörjar jag vecka två i skolan. Känner mig skeptiskt inför uppstigningen imorgon klockan sju.. ZzzZz. Har förövrigt umgåtts med moster och kusin idag. Ätit mat, slingat håret och åkt bil.







Jag går upp imorgon med tanken "snart är det fredag, igen".
Sara

Woah woah

Kategori: Musiktips

Sitter i köket och uppdaterar min facebook. På radion så spelas p4 och dem bjuder på lite Coldplay. Då slog det mig att det förfasiken är den 22 augsti idag och att Coldplay spelar i Stockholm. Minns ju hur sjukt bra det var i höstas så jag hade gärna vart där om pengarna funnits.

Sara

Äntligen fredag

Kategori: Allmänt

Jag har överlevt vildmarkslivet.

Positivt - skapade en otrolig gemenskap, folk kunde vara sig själv vilket känns sjukt bra inför skolan på månag. Vi har i stortsätt funnit våra platser i klassen. Det är skönt och kul förstås. Mös framför brasan "hela" natten, inte varje dag man gör det.

Negativ - mina ben är är som ett enda stort myggbet. Minst 15 stycken totalt. Hela dagen idag har bestått utav regn men man klär sig efter väder så det var egentligen inga problem.

Jag älskar fredagar.

Positivt - efter en veckas plugg inser man nu helgens betydelse igen. På toppen utav detta så får jag hämta ut min lagade kamera idag  (gör det imorgon) och sedan så har terminens första studiebidrag kommit. Som förövrigt var dubbelt utav någon anledning, 4 lax. Happy face. Ska träffa brudarna ikväll och så får vi se vart "vinden" för oss.

Negativt - finns det något negativt? Möjligtvis denna trötthet som jag känner efter dessa dagar. Även beslutet om klackskor eller ej stör mig.

En bättre sumering om Stenbäcken kommer en annan dag. Nu måste jag börja varva ner och ta tag i denna fredag.





Stenbäcken.

Kategori: Allmänt

Imorgon klockan 8 hämtar Evelina från min klass upp mig och nåra andra tjejer med hennes bil. Vi ska på kick off utanför Örebro. Där blir det typ lekar tror jag, middag och så övernattning i tältkåpor. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför detta.. det blir nog kul och som sagt, det är en, nästa två, dagar av mitt liv så det ska nog gå igenom.

Kommer hem på fredag eftermiddag. Hoppas på att få umgås med mina vänner då, och möjligtvis gå ut eller något liknande! =)

Sara

En rolig musikvideo

Kategori: Musiktips



Blir ett inlägg innan sängen ikväll.
Sara

Suck..

Kategori: Allmänt

Någon som har tips på hur man förvandlar negativa tankar till positiva? Drog hem på lunchen då det blev sjukt krångligt. Jag står först på klasslistan, vilket innebär att jag fick ta foto först så jag var ju klar runt halv 11 sådär. Rykten gick om att äta på stan eftersom att vi ska snart på studiebesök på ACC.. men jag hade matlåda med mig och fattig som jag vet inte vad så jag tog mitt pick och pack och drog hem, och där är jag nu. Hitills har denna dag sugit.

Hejdå
Sara

Dag två, framsteg.

Kategori: Allmänt

Idag kom jag hem med ett leende på läpparna. Denna dag gick hur mycket bättre som helst än gårdagen. Började med lite information om allt och ingenting. Det bra idag var att vi satt i grupper, så det blev naturligt att man pratade med dem i sin grupp. Vi hade information hela dagen typ, nära Gäst-föreläsare var där och pratade om diverse grejer. Jag gick till pizzerian med fyra tjejer, dem var runt 30-40 år. Det var faktiskt kul. Det finns en brud som är så sjukt rolig, hon bjuder verkligen på sig själv.

Efter lunchen satt vi återigen i våra grupper och vi skulle svara på lite frågor. Vi fikade, snackade om allt möjligt och jag råkade avslöja mina gitarr-skillz. Blev därmed lite tvingad att ta med gitarr på torsdag då vi ska till Stenbäcken och tälta. Jag vet inte riktigt. Förövrigt så har bilresan dit löst sig. Jag och en tjej som heter linda (vi satt vid samma bord) tog en plats i nån Evelinas bil. Haha. Det blir nog bra. Vi alla fick presentera oss och snacka om vad för musik man gillade att lyssna på i bilen och hon som jag åker med gillade The killers, Colplay och Rockklassiker. Låter lovande. Vilken roadtrip!

Imorgon börjar vi klockan nio igen. Då är det information och sedan fotografering! Så jävla kul att lyssna på alla 30+ som undrade vad man skulle ha på sig. Vit skjorta kanske? Kavaj? Ha ha ha.. gud så roligt. Jag sa åt det att vara sig själva. Någon skulle till och med åka och köpa nya kläder idag. Sedan efter lunch ska vi på studiebesök på Aros Congress Center. Tror det kan vara givande.

Idag ser jag faktiskt fram emot morgondagen. Ska till och med ha med mig egen matlåda! Spännande. På måndag startar branchskunskapen. Det är då det riktiga drar igång. Time will tell hur det skall gå.

PS. Tv4 var där idag och filmade oss samt intervjuvade en tjej från klassen. Kolla på tv4 kl. 19.15 ikväll.

Rekomenderar denna låt starkt till alla er. Den får mig på sjukt bra humör trots att den känns lite sorlig!



Sara

Första dagen avklarad

Kategori: Allmänt

Hur känner jag inför det? Hum. Det vet jag faktiskt inte. Mycket information nöttes in i min, och alla andra 29 studenters hjärnor.

Jag var minst. Blir inte förvånad. Medeln var ju trots allt 25-30 år och oftast då var det bara 5 av 30 som var killar. I min klass går 2 killar. Varav en faktiskt var typ, 21 år tror jag. Sedan fanns det några 22 åringar också. Som sagt. Jag är minst, men det skiljer bara två år. Kan ju inte vara så stora vuxenpoäng som fattas. Annars var det spridda skurar. Många låg runt 30, och någon enstaka var 40+.

Jag tycker att jag är mogen och känner mig vuxen, men jag har fan aldrig känt mig så liten som idag. Har alltid fått stått först i "vem fyller först ledet". Idag fick jag stå sist. Jag har aldrig jobbat (nästan) och de flesta där hade två års erfarenhet av diverse sociala marknadsjobb. En tjej hade till och med 15 års jobberfarenhet. Man blev väl lite utpekad "Nu ser vi hur stora skillnaderna kan vara här, men man utgår från sig själv, alla har olika mål". True story.

Inte pratade jag med någon heller. Det är inte jag. Jag älskar att träffa nytt folk, är väldigt öppen och social. Idag kände jag mig bara så liten och otymplig. Hoppas morgondagen blir bättre. Värst av allt är att på torsdag ska vi åka till Örebro och typ campa :S Man tar sig dit själv. Fan. Måste trycka ihop mig i någon annans bil. Tänker inte köra dit själv. Man fick visserligen en karta, och den förstod man jätte mycket av! Väl där ska vi köra lekar och äta gott. "Alkohol och vin får man ta med sig själv om man vill ha det till maten". JAH! Yttligare ett tecken på att jag kanske är lite för ung..



Imorgon har jag massvis med frågor.
Sara

17 augusti

Kategori: Allmänt

Nu är det endast två timmar kvar tills jag beger mig mot min nya skola. Hoppas jag kan ta bilen. Det vore grymt skönt. Senare tänkte jag kanske dra iväg och träna, får se hur pass utmattande jag blir utav dagen. Skall även rensa lite i min garderob. Ska försöka sälja en hel del. Vi får se hur allt går!

Ha en bra dra.
Summer's over!
 


Sara

Redy Redy Redy

Kategori: Allmänt

Rummet är städat och väskan är packad.
- Almanacka
- Anteckningsblock
- Pennor
- Sudd
- MP3. Ska bli en sån där osocial tjej som sitter längst bak i klassrummet.

Hehe. Nej. skämt och sido. Jag har packat min väska, men imorgon är det endast upprop så jag tror icke jag kommer ha nytta av någon ovanstående, möjligtvis almanackan. Börjar bli sjukt nervös nu.. Är det normalt?

Har även städat rummet. Hatar när det är stökigt, då blir jag stressad och det är de sista jag behöver just nu. Funderar på att köra "första dagen i skolan"-posén imorgon på ett fotografi. Not.



Sara

Awsome night ya'll

Kategori: Allmänt

Fy fasiken vilken rolig kväll det var igår, och idag, efter 12 slaget då. Jag lyckades sno till mig en hundring för damsugning på söndag, så jag kom in på fools gold. Där spelade bara BRA musik, så vi dansade typ "all night long". Tidig hem gång var tanken men går vidare till Christian på något fest-liknande. Där kördes såklart YOU. Sjukt kul. Folk börja bli trötta, men ingen gick hem. Några basta, andra pratade om livserfarenheter. Jag ba låg i soffan och lyssnade på dem andra när dem pratade om hur dem blivit bemötta i bland annat thailand. Det var sjukt mysigt. Jag kände mig som tio igen som hängde med mor och far-föräldrarna och ville egentligen sova men det var så skönt att bara ligga och lyssna på hur dem pratade om allt.

NÅJA! Nu ska vi inte romantisera detta allt för mycket. Sofies röst skar sig i mina öron så det var inte allt så kul heller ;) Haha. Klockan ba rusa iväg, var hemma väldigt väldigt sent.. eller tidigt. Usch. HALV FEM! Och inte går jag och sover då heller, nej då ska jag ha en riktigt givande konversation på msn. I säng halv sex. Upp nu, klockan tio. Om en timme kommer pappa, idag firar vi min farmor, 75 år. Det ska faktiskt bli kul. Är dock sjukt trött. Men jag tycker att jag har lyckats ganska bra med denna vecka. Dem två sista utgångarna på kanske ett ganska bra tag.. Fyfan va jag har levt =D

Harskranke is back, on track. Again.
Sara

Helt otroligt

Kategori: Allmänt

Har ni läst i Vlt? Min plastpappas syster hade tagit kort på en Tromb. En tromb i mälaren. Det trodde fan inte jag var möjligt. Riktigt läskigt ju. Tänk om man ba var där ute och simma liksom.

¨



Källa: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.533406

Simma lugnt!
Sara, din vän i nöden.

Som jag väntat..

Kategori: Allmänt

Jag visste, och jag var medveten om att en dag så skulle det hända. Jag skulle gå hem i någon annans skor. Mer än halva Sverige har fan vita converse.

Jag vaknar upp.. "Fan va jag måste dansat, har ju förfasiken ont i fötterna". Förmiddagen går och jag ska bege mig hem till josefin. Sätter på mig vänster sko och ska påbörja höger. "Vafan, jag får ju inte i foten, shit va trångt". Kollar då och ser att högerskon är en stl mindre än vänster. Som jag väntat! Klart att man ska förväxla dem, alla ser ju i princip likadana ut. Hur lyckades jag dansa i dem igår kväll? Kanske är det alkoholen som bedövar än trots allt..

Problemet är iallafall löst. Jag har fått tillbaka MIN riktiga sko. Fy satan så skönt.

Sara

Tonight i'm taking out the bling

Kategori: Allmänt

Gårdagens utgång var grym.

Det började med att vi tjejer cyklade hem till C, josses brors kompis, där vi till en början typ chillade, lyssnade på lite musik och spelade ölspelet. Efter nån timme var det dags för en lek, som kom att bli den roligaste leken någonsin, true story. "You" heter den. Jag garvar och vill ba dansa så fort jag tänker på den. Man lyssnar på en låt som har massa "you" i sig, vet inte riktigt vad den heter. Sen är det alltid någon som har "you" så när nästa you kommer ska man peka på någon annan som måste dricka. Just i denna låt kan you upprepas väldigt snabbt flera gånger så det var sjukt kul. Om man har bollen "you" hos sig under en längre tid så måste man dansa crazy. Kan ni förstå att denna förfest drog igång allt?

Mer folk kom och det liknade nästan någon form utav fest. Skulle vi stanna, eller skulle vi gå in gratis på korgen? Det bestämdes att alla skulle in på krogen, precis som jag ville ha det denna onsdag. "Alla ska med". Jag och Sandra drog i förväg, vilket var smart utav oss. Vi var dom ända som kom i tid och gick in för halva priset. Väl där kunde vi "koppla av" med två öl vardera och invänta resten. Det tog dit och tillslut var vi alla samlade.

Det jag är mest nöjd med över kvällen är nog skovalet. Jag har aldrig dansat så mycket förr på krogen. Nästan så att man fok håll! Got ya! Allt var sjukt kul och umgänget lika så. Tyvärr var Josefin inte lika nöjd över sitt skoval, så vi skulle gå ner och byta skor. Det resulterar i att hon trampar i glas och det ena ledde till det andra. Hoppas det blev bra tillslut.

Kolla vilka koola örhängen jag köpte igår. Passade mig perfekt ;) Gitarrer!



Nu ligger jag här med gårdagens smink. Bör ta bort det genast. Jag funderar redan på att gå ut igen på fredag. Det vore sjukt kul. En sista gång.. snälla?

Sara

You tell me.

Kategori: Allmänt

Jag bara trivs såååå dåligt i färg. ÅH. Men jag har lovat mig själv, och klänningen, att ge det en chans. Så rosa får de bli ikväll. Usch..

Converse är en trogen vän som iallafall följer med ikväll. Klackisar är överskattat :D

Sara

Uppe med tuppen

Kategori: Allmänt

.. eller snarare hårdtryckstvätten. Suck. Visst. Jag skulle gå upp runt nio ändå, men när man vaknar av sådant oljud vill man bara att hela världen ska rasa.

Nu är jag iallafall uppe, och trött. Stan väntar är på ett riktigt höst-humör. Vet inte hur jag skall kunna bära en rosa klänning ikväll.

Frukost och bädda sängen var det. Time to go.
Cheerios.

Sara

Beautiful

Kategori: Allmänt

What a day.
What a lovely day.

Har ätit både pankakor och lax. Har även sökt om studiebidrag, så nu är det avklarat. Hoppas jag får något! Haha. Imorgon ska jag ner på stan och köpa en almanacka. På måndag börjar det.. spännande.

Sedan så sker såklart Onsdagens sita utgång på en väldigt väldigt lång tid. Det kommer bli kul. "Alla ska med". För min skull. Kanske kör en på fredag också, you'll never know.

Sara

Det blev trots allt en ganska bra dag..

Kategori: Kläder/mode

Äntligen klar! Jag har sytt en klänning. Resultatet blev as bra, och den korallrosa färgen gör gott i min mörka garderob. Jag använder inte färger, men denna färg var faktiskt sjukt fin.

Jag har i princip inte sytt hela klänningen själv, eftersom att det från början var en kjol, tror jag? Kommer ursprungligen från Westgöta design, och är utav polyester. Polyester är så jävla skönt att sy i så allt gick jätte smidigt. Sydde ett extra "fack" och la i resår under brösten samt follade den.

Ska nog använda den på min farmors 75års dag på lördag, och möjligtvis inviga den på onsdag.

Så här blev resultatet:



Det var svårt att fota med min dåliga kamera. Var förövrigt inne på Expert under dagen men inget nytt om hur kameran ligger till. Hoppas dem hör av sig i veckan!

Sara

Suck..

Kategori: Allmänt

Hej.
Ställde klockan på nio. Skulle bara göra iordning matsäck och sedan cykla till björnön. Jag kollar ut och ser att vädret suger. Fan. Moln över hela himlen. Nu känns min dag helt förstörd. What to do?

Sara

Weekend wars

Kategori: Allmänt

Helgen har innebörit massa fest. Ganska tråkigt att när det väl händer något, så ska det hända samtidigt! Jag har hunnit med både inflyttningsfest och födelsedagsfest. Båda var lika roliga och trevliga.

Under fredagen träffade jag mest nytt folk. Jag som är så social älskade det! Därimot fick jag höra "Blondinbella, släng dig i väggen.. här har vi en ännu värre" Humf. Ska jag ta det som en förnedring eller komplimang? Jag tycker Blondinbella är en ganska vettig tjej, men när hon väl öppnar munnen så är hon ganska korkad (i vissa sammanhang). Så.. jag antar att jag åter igen, fick alltid det i mina yngre dar, en korkad-stämpel på mig. Men vad gör det. Sen när började jag bry mig? =) Sopihe: Hon är bara smart i skolan. True story.



Michaela och Jesper bodde jätte fint, och jag bjöd in mig själv på grill-middag någon dag de kommande veckorna.

Igår firade vi då min bästis Sophie. Hon fyller egentligen idag, congrätz. Det var såklart alltid lika kul, för då någon av oss fyller år så samlas alla från vårt gamla "gäng" och det blir alltid en hel del minnen som diskuteras. Fyfan va man levde gott under tonåren. Visst, jag är fortfarande tonåring, men inte länge till. Kvällen avrundades runt 1 då alla började bli någolunda sega. Och bilder från kameran kan vi glömma, har min lilla olympus från 04 så den krånglar rejält. Igår la jag i nya batterier, efter 2 bilder visas "No battery". JA! He knows i love him.

Grattis, igen!


Nåja.. Fan va långt det här inlägget blev nu då. Har så mycket jag vill säga, men så lite som kommer fram. Haha, skoja! Men seriöst.. för er som läser så kommer nu ett viktigt medelande. Eller är det informartion. What. Iallafall.. på ONSDAG tänkte jag, och mina vänner, dra ihop ett stort stort gäng, människor. Som vi känner såklart. Vi bildar tillsammans en förfest, någonstans. Det löser vi imorgon. Och sedan kör vi en gemensam utgång på Pluto. Who's with me?! Kom igen. Anledningen till detta är för att 1. Det vore sjukt kul. 2. Sommarn börjar ta slut.. 3. (Den bästa anledningen egentligen) Jag, Sara Cederborg, börjar skolan på måndag, om en vecka! Det kommer alltså, i stora drag, bli min sista utgång under mitt sista ofrivilliga sommarlov! När jag väl börjar studera kommer ja ba' hänga med mina klasskompisar som säkert kommer vara 30+ så, lets get this party started. Jag kommer säkert formas och bli ännu mer vuxen än vad jag redan är. På onsdag ska jag vara barn.. igen, på nytt osv.

FAN. Ingen kommer läsa den här långa predikan.
Ska åka på utflykt nu.
Ses.
Sara

Imorgon är det äntligen helg.. igen.

Kategori: Allmänt

Utgången igår var roligt, men det var nog mest kul då Josse tog sig ett nattdopp hemma hos mig. Idag har jag umgåtts med kusinen och moster. Vi badade på Råby-badet. Ja, det där sunkna badet som ligger mitt på råby. Sist jag var där var jag kanske 8 år, och det är faktiskt blivit riktigt fräsch idag. Lämpar sig dock bäst för familjer med barn under 12 år.

Sophie är här, vi har ätit gott och spelat kort. Hon lärde mig poker så nu kan jag spela det på krogen också :D Snart kommer Josse, ska till Johanna efter det, men hoppas på att vi kan svänga förbi en mc donalds först.

Imorgon är det helg, igen. Även fast jag är ledig hela tiden så uppskattas ändå helgerna. Ska på inflyttningsfest imorgon. Michaela har flyttat ihop med sin pojkvän på Skiljebo, vart min far bodde förrut så det blir kul! ..Och på lördag ska Sophie firas. Vilken helg det kommer att bli..

Bilder från igår:









Jag och Bianca lyckades hamna på bild ett antal gånger. Kan det bero på att vimmelfotografen råkar vara Selina? ;)

Sara

It's time to move

Kategori: Allmänt

Först och främst så vill jag bara glädja er läsare om att vår äldre bil, BMWn, inte klarade besiktningen idag. Såklart var det bromsarna som förstörde allt, vilket jag är glad för, för då är chansen större att va köper en ny bil som jag och mamma kan få köra. Dock, så fick den inte körförbud så lagning kommer säkert ske efter när M&M kommer hem från deras mini-semester.

Jag flyttar nu ner till nedervåningen. Fyfan va underbart. Ska koppla in min dator till ljudsystemet, dunka musik hur högt och hur länge jag vill. Äta mat på obkeväma tider och gå runt i underkläder dygnet runt. Nästan.

Många drömmer om fest och sådant. Jag drömmer om en villa för mig själv, plus en bror instängd på sitt rum framför datorn.

Som sagt. It's time to move.
Puss
Sara


Mindre än två veckor kvar.

Kategori: Allmänt

Jag har blivit så jäkla kräsen.
Okej.
Nu har jag nog vart det nästan hela mitt liv om diverse saker.

Idag till solen.
Folk åker och badar och solar, jag frågar dem varför. Det är ju inte solväder för fem öre. Och där kommer kräsna Sara fram. Vi har haft en vecka med skin fint väder, så de dagar då det faktiskt är helt okej, så dissar jag det och sitter inne.

Nåja.
Ska ju iallafall snart åka iväg och träna. Idag blir det simning och sedan bastubad.

Sara

5 km spåret på björnön

Kategori: Allmänt

Gick upp klockan nio imorse och sedan kom Josse och hämtade mig. Då åkte vi och lämnade tillbaka filmen vi lånade igår, The notebook. Kan ju klassas som en av världensbästa filmer, inom genrern Drama romantik. Usch, jag grät så mycket att Sophie fick torka tårarna på mig.

Iallafall. Vi begav oss till Björnön och gick 5 km spåret och sedan hade vi med oss frukost som vi åt nere på bryggan. Det kan man kalla livsglädje. Det var så jävla skönt att ba' sitta där, helt slut i kroppen, och dricka kaffe och njuta utav vädret.

Imorgon ska vi troligtvis iväg och simma, sen tänkte jag kanske börja gå till gymmet igen, som jag förövrigt betalar stora stålar på varje månad. Usch!

En perfekt start på dagen. Jag är på topp!
Sara

Seh seh, yah!

Kategori: Musiktips

Just nu är det detta som spelas ur mina högtalare. Vädret är underbart och bättre musik till denna dag finns knappt! Martin Jondos äldre material är så otroligt bra. Duktig kille.

Spela aldrig för mer än vad du kan säga till släkt och vänner..

Kategori: Allmänt

.. så stod det i bladet om spelberoende. Igår spelade jag på vegas, heter det så?, för första gången typ.. Visst, man har väl spelar några gånger i fars sällskap på kryssningar, men igår spelade jag officiellt själv. I potten la jag 10 kr, kammade hem 83 kr. Köpte en cider. Sedan la vi 20 kr var, jag och josse, och vi gick ut med 143. Så nog kallar jag det en vinst!

Ikväll ska vi dit igen och spela.. och chilla förstås! Tar endast med mig pengar i måttlig mängd.

Sara