Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-03-31

Kategori: Allmänt

Imorgon kväll ska jag på bio, Sanctum 3D. Det ska bli spännande! Men först jobbar jag hela dagen, sen är det helg.

Sara

2011-03-31

Kategori: Allmänt

Sista mars idag! Ser ni hur det låter? Sista mars... Bara ljusa tider framför oss ett bra tag.

Ska snart iväg till praktiken, blir kontorsarbete idag. Senare i eftermiddag ska vi betala in resten av resan.
Annars så har jag inget roligt att skriva...

Sara

2011-03-30

Kategori: Allmänt

Idag mår jag inte riktigt helt hundra procent frisk. Vaknade med en rejäl huvudvärk och valde att ta en alvdeon och somna om. Tanken var att jag kunde komma ner till praktiken vid lunch.

När jag sen vaknade upp igen vart det inte bättre, då bestämde jag mig för att vara hemma idag. Det är så mycket tråkigare än vad det låter. Speciellt när man inte är helt frisk ju!

Min mamma bakar "mumsmums" så vispen går på högvarg, vilket irriterande ljud! Elsa är inte heller helt frisk, tror vi. Hon nyser hela tiden och det kan vara "noskvalster". Vi ska vänta lite och eventuellt behandla med medecin!

Annars då.. dagarna går fort. Helt otroligt. På jobbet har vi infört ett spel "bingo". Man ska alltså sälja vissa saker som är lite svårare, och har man lyckats med det så får man bingo. Jag är på god väg! Man blir verkligen taggad. Så det känns ju surt att jag missar en hel dag.

I helgen hörde jag att Bianca kommer hem från Oslo, blir trevligt att träffa henne. Funderar på att kanske gå på bio. Och sen kommer Emma från göteborg så då blir det fika. Va många som kommer "hem" till våren, det gillar vi.

Nu vart det mycket text om ingenting. Vad ska jag göra idag då?
Sara

2011-03-28

Kategori: Allmänt

Passade på att kolla runt lite igår på loppiset, köpte ett kakfat. Väl hemma putsa jag upp det, och eftersom jag inte äter kakor så får jag fylla den med andra godsaker - smycken!

Sara


Sista helgen i mars

Kategori: Allmänt

Har haft en så jävla bra helg. Denna är fan top 3 under hela detta året. Kanske till och med förtjänar en första plats. Det enda negativa kanske är att jag skadat knät. Jag som precit kommit igån med träningen! Ja, men det är väl typiskt :) Måste fylla på mitt busskort imorgon så jag kan åka till praktiken.

I fredags var vi hos olle och senare på å2, helt okej, vi hamna på bmb sista halvtimmen innan efterfestsdags. Kom hem väldigt tidigt/sent, gick upp skapligt och åt en god lunch med Soffis. Lördagkväll var fest hos Jois bror, några drog vidare till dubbelklubben - det bästa på länge. Mötte upp flera gamla klassisar och det var såååå kul. Åkte hem, tre timmar senare ringde klockan, loppis dags. Drog in ca. 650 kronor, vilket täcker min "skuld" som jag är skyldig min mamma. Plus minus noll.

Sista helgen i mars, snart är det april. Bara ljusare tider att se fram emot. Valborg?

Sara

Saturday

Kategori: Allmänt

Nu har jag fått alla bilder från Sthlms resan, där bland annat min nya header fanns med! Den blev ju rätt cool efter lite redigeringar!

Gårdagen var för roligt. Förfest hos olle, party på å2 och bmb, efterfest hos någon och hemgång halv 6. Då däcka sofie och jag i min säng. Jajamen.. det är helg!

Imorgon ska jag stå på loppis, ABB-Arena kl. 10-16. Hoppas jag får något sålt.. behöver pengar.

MEN ikväll har johannas bror fest, så jag tänkte glida över dit ändå ett tag och ta det ganska lugnt och umgås! :)

Sara

Fredag

Kategori: Allmänt

Jag känner mig så sliten och trött. Ska inte nio timmar räcka? Eller är det kanske för länge? Kanske där skon klämmer... måste gå upp tidigare.

Sara zzZzzz

Lite vårnytt som snart kan användas!

Kategori: Allmänt









Sara

Vilken helg

Kategori: Allmänt

Ja, bloggen hamnar åt sidan som vanligt i min fullbokade vardag! Helgen gick alldeles för fort och jag och Sandra hade det grymt i Stockholm. Tror tamefan att vi inte kunde haft det bättre. Tak över huvudet, lyxfrukost med skagenröra och kräftstjärtar, restaurangmat, öl och latte på uteservering, en hel dag på stan inklusive lite shopping och så klart Ingrosso lördag natt.

Sandra har dem flesta bilder, och jag ska väl ta dem här någon dag.

Eftermiddags sol på balkongen


Lite partaj innan vi åkte till Mûnchenbryggeriet


Turist i Stockholm

Fler bilder kommer inom sin tid! Lär ju visa lite nya grejer jag införskaffat också. På söndag ska jag stå på loppis, hoppas jag tjänar lite stålar.

Sara

Trevlig helg

Kategori: Allmänt

Imorgon bär det av mot Stockholm. Först blir det jobb under dagen, sedan på eftermiddagen går tåget. Jag och sandra ska först gå ut och äta med brorsan och hans flickvän. Petra har bokat bord på något tacoställe, spännande! Sen får vi se hur kvällen läggs upp. Troligtvis ganska lugnt då lördagen dels bjuder på en heldag på stan och så ingrosso på kvällen.

Ser fram emot detta.

Ha en trevlig helg, god natt!

Sara

Dress

Kategori: Allmänt

Ilandsproblem...

Beställde en klänning har om dagen och igår kom dem. Perfekt till min examen! Naturvit.. super gullig. Sved i plånboken som fan, men vad gör man inte?

När jag provade den känndes den lite stor.. är så velig. Vet inte om jag ska skicka tillbaka den och prova en mindre... känns som den kommer vara för liten. Mycket jobb, mera pengar..

Eller ska jag behålla den och om det blir ett problem i framtiden sy in den på något vis? På de ställena där det sitter stort...

Som sagt, vilka ilandsproblem man har.








Annars.... nu ska jag packa inför helgen i Stockholm. Vafan ska man ha med sig då?

Sara

Kick off, konferens, workshop...

Kategori: Allmänt

Kärt barn har många namn? Dags att bege sig ut på Östersjön med Viking. Hade problem med sjösjuka sist.. peppar peppar...

Sara

Som vanligt

Kategori: Allmänt

Yes, jag har överlevt ännu en tidigt jobbdag på en söndag. Det gick bra, snabbt och var kul. Det enda jobbiga är ju att gå upp klockan fem, men när man väl är där är det inga problem :)

Helgen har vart mycket roligt. I fredags fyllde johan år, då var vi bjudna på kalasfest! Hur mycket folk som helst i hans lilla etta... Kvällen avslutades hos olle. Där var vi även igår, chillade ganska hårt och åkte hem tidigt.

Ända sen jag kom hem från jobbet idag så har jag legat här i min säng, med datorn på magen.. i snart tre timmar hahah!

Imorgon börjar en ny vecka, spännande. Ska på möten, kryssning och till helgen åka till Stockholm! Jag och sandra ska hälsa på min bror och hans flickvän. Blir nästan en liten weekend. Och på lördag är det Ingrosso!

Japp, det var det.

Sara

Mina nya glasögon

Kategori: Allmänt

Sådär, då har jag poseat i mina nya glasögon. Båda satt väldigt bra! Dock svårt att fota i webcamera, skärmen reflekteras i glaset så man får kolla ner på ett speciellt sätt haha.




Det var de det. Mycket billigt, men svider ändå lite eftersom nu är det verkligen sparning av alla pengar. Imorgon åker jag på kryssning, kommer dock spendera lite då.. men inte mycket.

Sara

Ännu en sak att se fram till!

Kategori: Allmänt

Idag har jag, sandra & sofie bokat utomlandsresa! Guud vad jag längtar. Den 24 maj åker vi till Grekland :) Vi kommer bo på ett Beach hotel vid Argassi beach i Zakynthos!

Sara

Tisdag

Kategori: Allmänt

Uuh... ont i magen och örat. Eller hör snarare ingeting på vänster öra typ.. inte konstigt att jag tyckte jag hörde dåligt i lördags! Haha och magen, jadu... Kanske dags att ringa farbror doktorn men det har jag ju inte tid med!

Idag ska ett roligt beslut tas, jag längtar! :D

Sara

Mars

Kategori: Allmänt

Här står det still, har ju så mycket annat att göra om dagarna nu för tiden så bloggen läggs åt sidan.

Gud vilken kul kväll jag hade igår. Vi var hemma hos Adam och förfesta, vilket senare ledde till att vi vart kvar där hela kvällen. Hade super trevligt med vännerna. Kom dock hem lite för sent, 4. Men det var så värt det.

Kommande vecka är det tillbaka till praktiken. På torsdag blir det kryssning med Sophie och på fredag lite födelsedagsfirande! Lördag ska jag definitivt ta det lugnt för på söndag jobbar jag kl. sex på morgonen.

Japp, och snart är det big brother, som jag längtat!

Näst nästa helg spenderar vi i Stockholm, ska bli så kul. Johanna som egentligen skulle följa med och se Ingrosso fick förhinder så hon va så himla snäll och gav biljetten till mig.

Sara

Har beställt två nya bågar

Kategori: Allmänt

Den första tänkte jag var lite stilren, passar till vardags och till det mesta. Denna tog jag dock ingen styrka till läsning, datorn osv utan mina tidigare passar till det, även Den andra som är mörk och ljusbrun blir att använda vid läsning, tvn osv ni fattar! Kan bli svår matchad men eftersom jag oftast klär mig i vit, svart eller beige funkar den! (förutom på jobbet då jag har röd kavaj?)

 

Ps. Halva priset med csn-kortet. Dessa två par gick endast på 471 kronor. Rekomenderar er som har glasögonrecept att besöka Lensway via csn. ds

 

Sara

Tisdag

Kategori: Allmänt

Måndag, tisdag... tidiga dagar. Börjar vid 9 kan gå hem vid 4. Tidigt? Jajamen, om man annars kommer hem vid halv 7 så är detta tidigt.

Sena dagar blir det resten av veckan, 10 till halv 7. Men det ska väl gå? Sen är det ju helg :)

Igår var jag och tränade, får passa på dem få dagar jag har tid. Imorgon ska jag på massage så det längtar jag till. Förövrigt så har Elsa blivit stoooor.. inte tänkte på det men hon är stor. 22,3 kilo.

Idag fick jag en biobiljett pga. jag klarade försäljningsmålet på jobbet. Dock var min boksningsstaistik brutal. Jätte dålig, men klarade det övriga! Vilken sporre.

Sara