Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-07-31

Kategori: Allmänt

Okej, nu har jag tagit lite kort på mina kläd-fynd! Inte så märkvärdiga egentligen...













FRK och WERA stockholm all over.
Roligar än sådär blir det inte, rakt av bara.

Sara

2011-07-30

Kategori: Allmänt

Senaste dagarna har jag jobbat, gjort shopping-fynd, färgat håret, budat på tradera, solat, gått på födelsedagsfest, vart på ett öde sigurds, druckit drinkar. Kort och gott - jag har spenderat pengar.

På bild ser ni min nya hårfärg som förövrigt är precis likadan som förut dock något mörkare.
Koftan jag har på mig är ett rea-fynd från åhlens.
Och glasögonen funderar jag på att använda oftare.



Imorgon ska jag jobba på mitt extrajobb - smörgåstårtatillverkning. Working six to two.
Biter ihop och drömmer om dollartecken $$$$$

Sara

2011-07-30

Kategori: Allmänt

Igår firade vi emelie. Det var jätte trevligt och kul. Sen kom personal taxi driver och hämta upp mig, då åkte vi till sigurds. DÄR SÖG DET! Så himla tråkigt :( Vart bob istället, en drink och nån öl.

Nu är jag tvungen att kolla kontot. Fick för mig att jag gjort av med mycket igår, men hmm... kommer inte in. NERVÖS!! Puuh... andas ut. Inte sån stor fara.

Musik just nu:

Talking Heads – This Must Be The Place

Daryl Hall & John Oates – You Make My Dreams

Strange Talk – Is It Real?

Nu ska jag fixa mig lite, ikväll firar vi morfar! Tänkte ta kort på dem nya kläderna jag köpt. Om jag orkar?

Sara

2011-07-28

Kategori: Allmänt

Fy FAN va det är jobbigt att färga håret nu för tiden. I och med att jag har längre hår än vad jag någonsin haft (tror jag) så är det ett jävla heltids jobb alltså. Men nu är det gjort... nu ska jag bara skölja ur det.

Innan jag blev anställd som frisör på heltid så var jag ute med elli och hundarna. Vart en liten lagom promenad innan vi gick till hundgården. Till en början var båda två ganska sega, men sen fick azzra sitt pincherrus och då jävlar blev det fart på båda två, det var kul!

Förövrigt så skulle jag ju visa det jag köpt men jag orkar inte ta kort på koftan och klänningen är nästan för kort men det får bli en blues istället, så kan man ha den till jeans. Bilden gör sig inte rättvis då modellen troligtvis måste ha storlek L på bilden när hon egentligen kanske är en XS.

Bild från internet:



Fredagskalas imorrn!
Sara

2011-07-28

Kategori: Allmänt

Vilken modell hon är. Älskar första bilden. Huvudet på snett och så puppy eyes.

Sara

2011-07-28

Kategori: Allmänt

Spelas mest just nu: Washed Out new album, Within Without

Jobba!

Sara

2011-07-27

Kategori: Allmänt

Läser twilight bok samtidigt som jag lyssnar på twilight soundtrack musik (som jag förövrigt har på cd) via datorn där skrivbordsunderlägget är en bild på bella och edward från twilight. Obsessed?

Trevlig kväll, har inge bättre för mig.

Sara

ps. gjort två fynd idag, en klänning/tunika och en kofta. Visar imorrn! .ds

har blivit värsta bokmalen.. men jag skäms inte!!

2011-07-27

Kategori: Allmänt

Hinner med ett snabbt inlägg innan jag cyklar till jobbet. Ikväll har jag blivit bjuden på middag i bodils trädgård! Hur mysigt? Älskar spontna middagar. Och jag älskar mat.. uuundra vad hon bjuder på, den mästerkocken.

Så då kan jobbdagens 9 timmar gå fort. Sen på torsdag har jag tidig dag då måste jag hinna med saker jag annars inte hinner, sola, färga håret, städa m.m...

Trevlig lill-lördag!

Sara

2011-07-26

Kategori: Allmänt

USCH! USCH USCH usch...

Jag är så himla mätt. Det gör ont i min mage. Har ätit spicy, 13c med nudlar istället för ris, dvs nästan dubbel portion. Mötte upp johanna och sandra på stan. Pratade och lyssnade om jois fantastiska roadtrip i usa. Helt galet.

Imorse gick jag inte upp när klockan ringde, men imorgon ska jag fan göra det. Jag ska bara kliva upp när det ringer, ok?

saknar grekland... haha (speciellt han i bakgrunden)

Sara

2011-07-25

Kategori: Allmänt

Känner mig helt tom, och berörd. Blev inspirerad till att se filmen Desert flower, så jag lånade den och har precis kollat klart..

Helt otrolig och fantastisk film. Jag har gråtit så mycket, av glädje men också av sorg. Finner inga ord. ALLA måste se den. Den handlar om Waris Dirires liv.








Sara

2011-07-24

Kategori: Allmänt

LÖN imorgon! Som jag längtat. Ska köpa mig en kofta.. ett par kilklackar.. och en hårfärg. Det är väl allt jag har råd med efter jag betalat min dyra mobilräkning samt fakturan från hörlurarna.

Jobbade inte så mycket i juni, men trots det är lönen lite bättre än jag trodde. Kan det bero på löneförhöjningen på 2 kr? Tur jag jobbar heltid, från öppning till stägning. Har aldrig tid att gå på stan och shoppa. Men sen finns det ju något som heter internetshopping...

Trevlig vecka mina vänner. Jag ska gå in i mitt ide igen. Ni finner mig på jobbet.

Sara

2011-07-24

Kategori: Allmänt



Idag åkte jag till IKEA för att stilla mitt shoppingsug. Dagen innan löning har jag inte en krona i plånboken, men däremot ett presentkort på IKEA. Köpte en ljushållare, ett brunt ljus och två mattor. Färgen på mattan gör sig inte rättvis med hur den är i verkligheten. Den är cerise, inte lila.

Sara

2011-07-24

Kategori: Allmänt

and Sunday always comes too late..
But Friday, never hesitate.

Åhhh, söndag igen. Dagen i sig är för jävla tråkig. Vad ska man göra? Rastlös som jag är känner jag ett behov av att göra något, och det är NU!

Framför mig väntar en fem dagars jobbvecka i resebutiken. Ska bli kul. Synd bara att jag är så trött på morgonen. Det kan ibland förstöra hela dagen.

Igår, lördag, vart det lugnt. Det måste nog vart den första lugna lördagen på jag vet inte hur länge? Två månader? Kändes ju sådär. Hade skit trevligt hos sofie förstås men lördagar känns på något vis men to be att gå ut på.

Nåja, desto piggare idag trodde jag! Vaknade halv 12...

Ha en bra söndag. Imorgon får man pengar, undra vad jag ska sprätta upp dem på då?

Sara

2011-07-23

Kategori: Allmänt

Efter jobbet igår åkte jag först hem och duscha osv, sen vidare till sandra. Där var det fett kul, vännerna samlade.. som sandra själv sa det ;)

Fick akut magont som jag fått för några månader sen. Var nära att åka hem, men efter lite luft i en halv timme kanske så vände det och jag klarade av kvällen. Det blev mycket dans så klart. Sen åkte sandra hem i förväg, men den bästa vännen som hon är så öppna hon när jag ringde på mitt i natten. Då kom jag med mat. Låter som vi dejtar och endast ses efter krogen assg.

Men jag bäddade min egna säng (bäddsoffan) och vi vaknade upp pigga och hungriga. Gick till subway köpte mat och sen kollade vi på film, shutter island. Andra gången jag såg den men den är bra.

Ikväll vill jag grilla så jag hoppas det blir det.

Sara

2011-07-21

Kategori: Allmänt

"... imorgon är också en dag att minnas. En dag som kanske är smärtsam, men på ett fint sätt. Josses plan till Usa, new orleans lyfter. Inte för att stanna där i en vecka, utan över 52 veckor, mer än 365 dagar."
- Uttdrag från min blogg den 20 juni 2010.

Och idag har det gått 13 månader. Josefins plan landade på arlanda idag och för två timmar sen möttes vi upp på stan i Västerås. Vilken känsla. Jag var fan nervös. Hade en sån längtan i kroppen. SHIT det har gått över ett år, ett år som gått så fort! Vi möttes upp på spicy för att äta mat. Även Sandra, Hanna och Emelie kom dit. Jag var mest tyst. Kunde bara sitta och kolla på henne och lyssna på hennes otroliga liv. Det kändes nästan lite overkligt att sitta där. Men samtidigt så var det som igår..

Tiden går fort mina vänner! Vart är vi påväg?

Nu längtar jag till imorgon. Först vill jag att jobbdagen ska gå fort. Och efter det vill jag hem och fixa mig och sedan möta upp josefin och sandra. Jag vill veta allt om hur hennes år har sett ut, sen vill jag dela med mig av mitt, sofies och sandras år. Det har verkligen vart sjukt.

Sara

Det är inte förens nu jag förstår hur mycket jag saknat en av mina bästa vänner!

2011-07-20

Kategori: Allmänt

Beställde hörlurar här om dagen och idag kom dem. En gång i tiden hade jag ett par "skullcandy" special edition feat metallica. Dem va grymma! Haha. Men så en vacker dag trampade jag på dem...

Dessa låg ute på rean så då slog jag till. Har precis provat dem. Jätte bra! Ganska stor skillnad jämfört med två halvkassa "ploppar" som jag haft nu ett tag (eller snarare en för det var bara vänster öra som fungerade).

Sååå... efter maten blir det en promenad för att inviga dessa då!

Sara

2011-07-19

Kategori: Allmänt

Rabbit-proof fence
Filmen som rullar just nu på tv1000family
Based on a true story







Sara

2011-07-18

Kategori: Allmänt

Gud va fort dagen gick! Hoppas morgondagen går ännu fortare. Då är det iofs TT... tråkiga tisdag. Har iallafall god mat låda så det ser jag redan fram emot haha.

Har gett twilight böckerna en chans. Började läsa men kom inte långt. Idag efter jag duschat la jag mig ute på altan soffan och läste. Mjukiskläder och duntofflor på. Det var kallt men mysigt.

Nu måste jag sova!

Sara

2011-07-18

Kategori: Allmänt

Cash rules everything.

Känner mig sjukt sliten efter en tvådagars som innehållit lika mycket dans som en två veckors. Dags att snart cykla till jobbet i detta skit väder. Nu börjar jag ute i butiken vilket gör jobbet lite roligare men det sätter också press på att vara vaken, alert och glad all the time.

Vill sova.

Sara

2011-07-17

Kategori: Allmänt







Sara

2011-07-16

Kategori: Allmänt

No more drama in my life.

För himla roliga kväll igår. Dansade hela natten.
Idag blir det 'räkfrossa' hos mormor & morfar, men senare ska jag nog vidare hem till Niklas! Hoppas vi styr ihop något iallafall, det är alltid lika kul med familjen "Äcklena". Internt, jag vet. Men det är kul.

Här kommer mina två mest spelade låtar just nu. En klassiker från the hives och da lion som sofie visade igår.





Sara

2011-07-15

Kategori: Allmänt

Friday and im in love again! Fan va lätt jag blir kär nu. Varje fredag. Kär i helgen!

Det uppskattas verkligen att vara ledig i två dagar då man jobbar heltid. Så ikväll blir det partaj.

Sara

2011-07-14

Kategori: Allmänt

Shit!

Börjar om 29 minuter... vaknade för 25 minuter. Har med mig en macka. YES! Nu ska jag snart cykla, om exakt 4 minuter.

Sara

2011-07-13

Kategori: Allmänt

Idag börjar jag tio och slutar nitton... nio timmar inklusive trettio minuters lunch. Känner mig redan trött. Har så himla svårt att gå upp på mornarna. Vad ska man behöva göra? Sov över nio timmar idag. Förövrigt är det min brors födelsedag idag. Han ska ha "kalas" för familj och släkt i eftermiddag. En annan får jobba -,-

Fortsätter lyssna på musik här på morgonen innan jag ska cykla.



Sara

2011-07-11

Kategori: Allmänt

Måndag på jobbet och det märktes. Gäspade konstant. Otroligt mycket kunder på telefon. Var uppåt 70 på kö. Kan ni förstå... "Välkommen till Viking Line, ditt samtal har placerats i kö. Det är *röst byte* 65 *röst byte* samtal före dig".

Tack och adjö hade jag sagt då. Men de kunder som kom fram var iaf väldigt trevliga :)

Efter jobbet solade jag och nu har jag precis käkat. Blir en riktigt lugn kväll.

Sara

2011-07-10

Kategori: Allmänt

Power meet har lämnat stan. Helgen gick alldeles för fort. Har druckit något så otroligt mycket på två dagar. Har åkt raggarbil, efterfestat och gått hem när solen gått upp. En helt vanlig helg.

Imorgon går jag tillbaka till verkligheten. Men har börjat lite smått idag. Tog en promenad till ica. Haha! Det var skönt och trevligt.



Sara

2011-07-06

Kategori: Allmänt

Nu ska jag göra reklam för min musikkompis Jonas senaste video! Han har producerat Klubbens senaste musikvideo, och för två timmar släpptes den.

Ja... denna kommer nog gå på högvarv varje fredag och lördag.



Sara

2011-07-06

Kategori: Allmänt

Skönt att vara hemma innan klockan arton! :))

Har precis lagat mat och nu ska jag bara ta det lugnt. Tar med mig boken och går ut till soffan på veranden och läser lite. Datorn hänger med, måste ha musik! HUR kulturell är jag inte. Klarar mig inte utan musik, till och med inte när jag ska läsa!! Förövrigt är jag ingen bokmal (heter det då?) men nu har jag kommit in i en riktigt spännande chicklit bok.

Driver med sofie på facebook. Vårt liv består av ett stort jävla skämt. OCH vi älskar det! När jag har tråkigt på jobbet då tar jag fem minuters paus och sätter på en video när sofie dansar. DET om något är ett skratt för livet.

Solong!

Sara

2011-07-05

Kategori: Allmänt

En lååång dag på jobbet. Jobbade ända till sju! Visserligen började jag halv elva, men ändå. Det är segt att jobba så länge.

Imorgon börjar jag halv nio och slutar halv fem. Det känns bättre :) Då måste jag bara hitta på något kul på min lediga kväll. Kanske bada i vad om vädret tillåter.

Nu ska jag fortsätta lyssna på bon ivers senaste platta.

Sara

2011-07-04

Kategori: Allmänt

Ha ha ha... imorse försov jag mig, för jag låg och drömde nämligen. Och inte om vad som helst. Om en sjuk grej. Att gurkan masera mig!!! Ha ha ha, dööööör. Han jobba på en massagestudio. Shit, detta har gått för långt mina vänner... han är överallt, till och med i mina drömmar!

Annars så jobbar jag och står i. Märks att det var måndag idag. Trött som aldrig förr. Känner mig riktigt sliten. Längtar till helgen, då jag ska sova? Nej, festa!

Sara

2011-07-03

Kategori: Allmänt

Never let me go.

Sara