Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

En rubrik...

Kategori: Allmänt

Imorgon var tanken att jag och Sophie skulle gå på Frukostshopping på h&m. VIP med frukost och 20% på allt. MEN... jag är fortfarande hängig och blir hemma. Plånboken är väl den enda som blir glad antar jag.

Har ägnat dagen till att vara hos doktorn och sedan sovit massa. Även kollat på gamla bilder från 06-08. Hur kul som helst! Förövrigt ett stort grattis till dig Ellinor som idag fyller år. Wihoo

Sara

TT, tråkiga tisdag

Kategori: Allmänt

Idag när klockan ringde var jag så himla trött. Ansiktet värkte lika så hals och huvud. Konstigt. Kan tänka mig att jag börjar bli förkyld, men att ansiktet ska göra så jävla ont bara när man "smeker kinden" ? Hmm... ringde iallafall till min chef och berättade att  jag blir hemma idag, och klockan två ska jag till doktorn. Dock inte pga detta. Men min kropp spökar med mig... munsår.. utslag.. förkylning.. käkar som låser sig. Ja, säger då det.

Kanske sitter det i sinnet? Vad tror ni? Tänker jag att jag är frisk, så är jag frisk..

Nåja, har iallafall sovit ut nu ordentligt, druckit massa thé och knaprat halstabletter. Har bestämt mig för att jobba imorgon, är ju min sista vecka på praktiken! Vill ju visa mitt bästa.

Jag är frisk imorgon!

Sara

Lotteri

Kategori: Allmänt

Jajamen, julmarknad blev det! Och jag vann en chokladkalender, haha. Köpte en lott för tio kronor, yess. Annars så åt vi lunch på ett väldigt stressigt Gränden, men gott var det. Drack kaffe på torget och gick och kolla lite i butiker.

Nu har jag endast en vecka kvar på praktiken. Får gärna gå fort, för sedan är det endast 2 veckor i skolan och sen jullov!!!

Sara
Köpte en säng igår till Elsa!

:):):):)

Kategori: Allmänt

Gårkvällen (kan man säga så?) var super rolig. Gav dubbelklubben en chans, och det var ju fan grym musik, vilket tillsammans med jätte många underbara vänner så vart det fantastiskt kul.

Det enda negativa är väl att jag fått munsår!!! kill. väderförändringar, lite stressad och förkyld. Snyggt! Men, försöker bortse från det och tänkte gå ner på julmarknaden idag om tjejerna vaknar snart. Jag ställer alltid klockan dagen efter jag vart ut, annars skulle jag nog sova till 2-3. Inte acceptabelt.

Igår var jag ju hos frisören, och snelugg vart det....



Jajamen! Dags att städa och fixa lite... :)
Sara

Ps. har börjat gjort massa "smileys" nu förtiden... överallt... Hm. Ds

Äntligen åkte hon ut.

Kategori: Allmänt

Linnea, var på tiden! Aldrig fått någon "kontakt" med henne, så rätt beslut i Idol ikväll. Haha.

Egentligen bör jag sova nu ska upp tidigt imorgon och klippa mig hos frisören.. men blir väl en sista check på datorn först.

Godnatt!
Sara

Försäljning!

Kategori: Allmänt

Då var jag tillbaka på praktiken efter två dagars uppehåll. Gick väldigt bra idag, men kände mig ganska snurrig. Hjärnan hängde inte riktigt med. Men, bokade in ett dunder lyx spa paket så det var grymt roligt. Chefen visade även statisik på bästa säljare i butiken och jag låg tvåa! Hon låg först.. i snitt var det 26 på henne och 25,8 på mig. Inte stor skillnad alltså. Så det kändes ju super kul! =)

Sen var det valpkurs och Elsa är fan den busigaste av alla. Jävla massa energi har hon men samtidigt är hon duktig.

Jaja, två dagar kvar till helg.

Sara

Sladd

Kategori: Allmänt

Idag när vi åkte hem från föreläsningen i Stockholm var det riktigt halt och blåsigt. Möttes först av två lastbilar som kört rakt ut på åkern.. det blåset snö från sidorna så att bilen i sig rörde sig lite sidleds, sen var det halt och en lätt sladd kom till. Är så jävla rädd för halt väglag. 1 minut senare möts vi av samma syn, yttligare 2 lastbilar ute på åkern, dessutom polis, brand och ambulansbil. Nej säger det, skönt att man bor mitt i stan och även studerar/jobbar i närheten.

Sara

Wihoo

Kategori: Allmänt

Föreläsningen idag var både + och -

Stället i sig, Aronsborg, utanför Stockholm var ganska fint beläget, riktigt god lunch så detta var ju ett stort plus. Föreläsningen var dock mindre bra. Ganska tråkigt ämne, ROI, inriktat på försäljning men mer på hur man kan mäta sina möten, så att man kan gå med vinst lalala, och sen så prata han på engelska vilket ledde till att man kanske fatta högst 95 % av det han sa?

Men ett stort plus var att träffa alla goa vänner! Imorgon åker vi dit igen och då blir det bara halvdag. Just nu kollar jag biggest loser finalen, helt otroligt hur alla lyckats. Blir så peppad på att träna, så imorgon blir det gymmet.

Sara

Snabbt

Kategori: Allmänt

Ett sista farväl till helgen.

Det slår mig, varje söndag sitter jag här och skriver ett ganska sorligt inlägg över hur snabbt helgen går. Men det jag inte tänker på är ju att veckan i sig går lika snabbt. Det känns som att förra söndagen var igår, ni förstår. Kommande vecka är lite annorlunda, mån-tis är det föreläsningar med skolan i Sthlm, så blir bara tre dagar på praktiken. Ska faktiskt bli skönt och framförallt kul att träffa klasstjejerna imorgon. Ska mötas upp på stationen för att sen samåka :)

Annars händer det inte mycket i veckan.. ska iväg och klippa klona på Elsa imorgon på en djursalong. Sen är det valpkurs, träning och praktik som gäller. Och på lördag ska jag klippa mig...

Nu blir det snart godnatt.
Sara
Mycket möjligt att det blir snelugg på lördag.

Hon är legend!

Kategori: Allmänt

Gårdagen, vilken kväll. Legendrarisk! Eller... nära på iallafall. Men inte lika legendarisk som kissie tydligen, enligt mig själv en alldeles för sen lördagskväll med högt alkoholintag. Har tydligen kommenterat händelsen som hände henne här i v-ås, Sara Therese Cederborg: så tragiskt skäms över mon stad fan...hon är ju legend.

Är det så jag verkligen tycker? Sägs ju att en berusad man är en sann man. Jaha, det var jävligt kul att läsa denna kommentar idag iallafall.

Som sagt, Joel 25 år. Vilken kväll. Han hade hyrt sjökrogen så där var det fest med mycket dans och trubadurande! Trevligt umgänge och billiga priser i baren. Framåt 1 åkte nästan hela gänget iväg på efterfest och där vart vi kvar till framåt halv 5 på morgonen. Vilken kväll. Legendarisk!

Sara

Lördag igen

Kategori: Allmänt

Ikväll blir det partaj! Ingen vanlig utgång utan det som gäller är 25års fest! Och pricken över i:et denna kväll är att Sofie från eskilstuna kommer hit och ska följa med. Inte varje dag vi träffar henne så det blir super kul!

Tänkte börja hos mig så jag kör lite indiskt tema, golvsittandes på kuddar och massa ljus! Mysigt!

Sara

Haha inte riktigt såhär men nästan ;-)

zzzzzzzz

Kategori: Allmänt

Nu får morgondagen gå jätte snabbt, och sen kan helgen gå riktigt jävla segt. Vill ligga och klaga på att jag inte har någonting att göra en lördagförmiddag runt 11. Så många gånger jag gjort det, allt tar jag väl igen nu när man verkligen arbetar på heltid.

Föräldrarna är och handlar och Elsa har vart riktigt jävla busig och skällt som fan. Fan vilket skall hon har helt otroligt  mörkt, djupt och kaxigt. Skulle man inte vilja möta och höra i en mörk gränd.

Annars så blir det träning imorgon efter praktiken och sen en lugn fredagkväll! :)

Sara

Valpkursen

Kategori: Allmänt

Idag var vi som sagt på första valpkursen! Gick väldigt bra faktiskt. Super kul tyckte nog Elsa, massa andra kompishundar runt samma ålder. Hon fasta mest för en Amstaffkille som var 4 månader. Så nog blev det mycket lek, men även lite inlärande. Fick träna sitt, ligg, kom och typ skaffa kontakt och trygghet mellan oss och och hunden.

Kallt var det. Nästa gång blir det verkligen riktiga kläder! Jätte många tror att Elsa är rottweiler, det ser ju nästan ut som det. Jag trodde hon hade lite i sig men det visar sig att det är väldigt långt tillbaka. Hon klassar sig numera som en blandras av Labrador, Bodercollie, Golden retriver och Collie. Undra hur hon fick sin täckning? Haha

Nä, har inte hunnit med mer idag. Som sagt dagarna går så fort känns knappt som om jag lever längre, bara praktiserar och går hem, äter middag, kollar datorn och sover. Är det detta liv som väntar framöver?

Oj, glömde bort att jag höll på att skriva här. Plikten kallar och vid denna tid är det sömnen.
Sara

Det är farligt på praktiken.. Finns alltid...

Kategori: Allmänt

foto0682 (MMS)

Det är farligt på praktiken.. Finns alltid något gott till hands. Dessa kom en kund med igår.

Väntar väntar..

Kategori: Allmänt

Idag börjar jag inte förrens runt 12-1, det pga at jag var tvungen att stanna hemma på morgonen och vara hundvakt. Så senare går jag heldag till stägning så det blir sent.

Har inte hunnit med så mycket Elsa är ganska krävande. Var nyss ute och lekte lite så nu har hon iaf däckat. Jag tog ju med mig en hel del information som jag tänkte läsa men har inte gjort det haha. Fan.

Annars då? Väntar på bättre tider...

Sara

Tänk dig en hel dag ledigt.

Kategori: Allmänt

Ja, och så var det lyxdag nummer 3 avklarad.
Status: Trött och trött.

Igår efter chinabuffén som vi var och åt så vart jag så mätt, och trött. Satte mig i bilen och det vart en tur på runt tre timmar! Skjutsade brorsans tjej till någon ort långt från civilisationen. Så nog var jag trött, och ännu mer idag.

Imorse försökte jag känna efter om jag var sjuk, ville så gärna va det. Lite halsont? Ja, men alldeles för lite för att ligga kvar i sängen. Istället väntade först tandläkaren. Ett dyrt besök, men inte för dyrt. Det tillsammans med glasögonen har nu gjort mig riktigt fattig.

Dagen på praktiken gick helt okej. Hade tanken hela tiden att jag ville hem och sova, och med den inställningen så blir allt ganska tråkigt. Elli hämtade till slut upp mig och vi drog och träna. Riktigt skönt, men ännu tröttare nu. Jag var ju hos tandläkaren och berättade bl.a om min käke som hela tiden låser sig = pga stress. Spänner käkarna i sömnen tydligen. Skulle vilja åka på semester.

Men, semester får man väl ta i ett annat liv.
Sara

Lördagen

Kategori: Allmänt

Då har jag vaknat upp från lyxdag nummer 2.
Status: Lätt huvudvärk och slut i kroppen.

Igår vid middagstid var vi tjejer bjudna på middag hos ellinor, i ära att fira henne och emma eftersom dem fyller år! Dem bjöd på en 3-rätters middag där jag nästan hade gissat rätt på hela menyn, haha.

Till förrätt var det toastskagen som gällde. Super god!
Varmrätten bestod utav fläskfilé och ungsrostade grönsaker/potatis med hemmagjord kantarellsås serverades med en sallad. Här åt jag nog mest, fyfan va gott det var.
Efter att vi smält maten lite dukade dom upp efterätten, tre shotglas fyllda med diverse pannakottor? en som smaka lakrits, en med bayliessmak och den sista vanlij.

En riktigt utsökt meny med andra ord. Efter detta gick vi till pluto, men jag och ellinor avvek efter nån timme till Bmb istället. Nu väntas lyxdag nummer 3. Om en timme bär det av ner till stan för ännu ett till restaurang besök...

Sara

Lyx lyx här vare lyx

Kategori: Allmänt

Då har jag vaknat upp från lyxdag nummer 1.
Status: Trött och mätt

Gårdagens middag på jensen var suverän, det blev grillat kycklingbröst med pommes och ungsrostade grönsaker samt barbequesås. Till det delade vi på en flaska husets röda vin. Och självklart ett glas vatten till alla i sällskapet. Haha, precis så råkade jag säga och efteråt garva jag ihäl, låter som en stroppig tant.

Efter nån timme skulle vi ta taxi till blåsbo där födelsedagsfesten höll hus. Men innan vi ens hans kolla ut någon stannar en bil mitt i centrum "Sandra, vill ni ha skjutss jao?". Det var hennes chef haha. Så vi tryckte ihop oss i baksätet alla fyra och fick skjuts. Hur shysst?

Både Emma och Niklas kom igår så det var jätte kul, och framförallt att träffa Bianca eftersom hon bor i oslo! Det var en trevlig fest.

Idag ska jag Azzra och Elsa få träffas, hoppas dem klickar. Elsa har tendens att skälla på vissa hundar så vi får väl se. Hoppas hoppas! :D Ikväll blir det lyxdag nummer 2... uppdatering kommer!

Sara

Äta bör man annars dör man

Kategori: Allmänt

Kan ni tänka er att nu har yttligare en arbetsvecka gått. Imorgon har jag praktiserat på Viking Line i tre veckor, och det är dags för mig att börja ta riktiga kunder via tfn och disk. Spännande och nervöst men väldigt roligt.

Det blir en riktig jävla lyxdag imorgon, men det måste man väl unna sig ibland. På lunchen ska jag äta ute tillsamans med tjejerna, vi ska gå på fläskfilé buffé! Mhm, fan va gott det kommer bli. Senare mot kvällen ska jag på dejt. Haha, jag och Selina ska ta igen lite tid så vi ska gå ut och äta på jensens. Framåt kvällen ska vi vidare på 20 års fest, det är dags för bianca att firas.

Som sagt, en riktig lyxdag. Tur att man är gjord på pengar då? Hm.. Ärligt talat ska jag försöka tjäna ihop lite stålar från föräldrarna.

Ingen vila mina vänner! På lördag vankas det yttligare en 20 års fest, ellinor och emma står på tur. Då blir det också lyx, är bjuden på tre rätters middag! Jajamen och när jag ändå håller på så är det ju fars dag på söndag, då blir det restaurng där också, hong kong buffé.

Herregud... kommer jag ens äta hemma en ända gång denna helg? Skandal.

Selina och jag

Sara

Halvägs till helgen!

Kategori: Allmänt



Sara

Första snön

Kategori: Allmänt

Nu börjar klockan bli sent och det är dags för att gå och sova. Imorgon är det redan onsdag, är det bara jag eller går dagarna fort? Glad för det är jag, för nu vill jag ha helg och två födelsedagsfiranden.

Som ni alla märkt så kom första snön idag, inge försmak direkt utan nästan 1 meter på en gång. Helt galet, kan inte tro att det är sant när jag kollar ut. Och som vanligt blir man lika chockad varje år "Jaha så det kommer snö i år igen". Skulle vilja citera en vän som sa "Den enes död är den andres bröd". Vi klagar så mycket men han har turen att fått jobb som plogare, och det behövs ju rejält nu!

Har lagt mandelojla på ögonfransarna, (ett billigt och bra tips förresten! Sen jag började för en vecka sen har dem redan blivit bättre, starkare.) så just nu ser jag lite suddigt hehe.

Sova var det och hoppas morgondsagen går super fort.
Sara

Helgen går alldeles för fort...

Kategori: Allmänt

Jag skulle vilja berätta om 50-års festen igår men just nu hinner jag inte. Om 45 minuter ska jag påbörja resan mot Farmor i köping. Det blir lunch och fika med släkten.

Men jag kan iallafall berätta början på festen. Allt var klart, potatisgratängen stod i ugnen. Det börjar ryka så in i helvete! Hela köket var rökfyllt, spred sig till hallen, vardagsrummet, övervåningen! Stora eldsvådor flammas ut ur ugnen. Mamma och micke försöker få stopp på det. I samma stund kom dem första gästerna, vi springer och öppnar fönster, dörrar... allt möjligt. Gick knappt att andas. Tillslut fick dem stop på elden men röken tog sin tid att få ut. Så första timmen var det väldigt kallt men allt eftersom gästerna kom, kom även värmen!

"Ja.. det blir ju en fest att minnas iallafall" Sa micke, 50 år. Haha

Här är mina nya glasögon. Hehe!


Ha en bra dag!
Sara

Party party

Kategori: Allmänt

Idag är det 50års firande!! Så nu under morgonen har jag hjälpt till med att duka, städa mm. Har även färgat håret.

Tur i oturen så blev mina glasögon klara igår!!! Men, någon erfaren som vet hur lång tid det tar att vänja sig? Tycker nästan det är ännu jobbigare att ha dem på sig nu när jag tex. sitter vid datorn. Men det är väl för att jag inte är van att använda styrka liksom. Nåja... Ni får se en bild sen :)

Ska äta lite lunch snart sen fixa mig inför eftermiddagen.

Sara

Checka av listan

Kategori: Allmänt

Sagt och gjort, köpte mig en trisslott här om dagen och resultatet blev 25 kronor fattigare. Det var värt ett försök! =)

Imorgon är det fredag och veckan har verkligen gått så himla fort. Dessutom slutar jag 1 imorgon, och då är tanken att jag efteråt ska hinna med att äta lite, shoppa några presenter samt gå och vänta på att optikern ska ringa mig. Ni som vet vad "jag gått igenom" vet även att det vart riktigt struligt. Men, idag ringde dem och berätta att dem hittat ett par i en annan butik i Sverige. Dem skulle skickas på en gång och vara här imorgon. Låter snabbt tycker jag så vågar inte riktigt lita på det. Nåja.. sen ska jag iallafall åka och gymma och sen färga håret. Jävligt mycket att göra.

Önskar att någon snäll själ ville färga mitt hår imorgon... haha

Sara

Vem ska ge mig råd?

Kategori: Allmänt

Usch jag hatar att ta beslut som jag vet att jag egentligen inte har råd med. Allt handlar om att prioritera. En vän fyller tjufofem år och anordnar en sthlms natt med hotell, middag, fest mm. Hur kul som helst! För en student som jag är pengar värda mycket haha. Visst, sen shoppar jag en hel del också men det är försent att ändra på nu då detta sker om en månad.

Det är i dessa stunder jag vill ha ett jobb att gå till varje dag och veta att jag får ut minst tio tusen i månaden. Då skulle det inte vara nå problem att lägga ut runt två tusen på en speciell kväll. Idag är tvåtusen det jag måste leva på under en månad.

Känner mig så dum! Har vart så jäkla taggad nu i flera veckor, men när det kommer till kritan och "det riktiga beslutet" så tas faktan fram och jag kanske måste erkänna för mig själv att jag faktiskt inte har råd. Inte nog med att på onsdag ska en utgift på 1400 betalas, glasögon.

Imorgon kväll bokas hotellet. Jag köper en trisslott imorgon, så får den avgöra hur jag ska göra? Vore så jäkla kul att åka iväg och ha super kul med massor av vänner. Men till vilket pris?

Dags att sova.
xx
Sara

Denna bild gjorde iallafall att jag skratta sönder idag.. tänk om man hade medlemskort.