Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Ha ha ha..

Kategori: Allmänt

Min pappa är för rolig.
Jag: Fan farsan.. äre inte lite mörkare tapet där jämfört med brevid? (Typ 2 längder av 5)
Farsan: Hm.. ne tror jag inte. Fast det ser lite mörkare ut, säkert pga klistret. (Nygjort)

Två dagar senare..
Jag: Alltså.. fan farsan.. det är fortfarande mörkare. Ser ut som fel tapet
Farsan: Du har fan rätt.. Ha ha ha ha.. det är fan fel tapet! Ha ha ha ha.. Gör det något? Näe, orkar fan inte göra om det. Tror du någon märker? Vi sätter en tavla precis vid kanten!

Måste påpeka att det skiljer faktiskt inte mycket, men det är två olika nyanser av beight. Jag som vet om att det är fel kommer i all evighet se det, men ni, ni som kommer på besök kommer inte märka det, så jag avslöjar inte vart ;-)


Sista nedladdningsdagen i hela mitt liv idag då.
No more Gossip girl
No more gratis musik
No more sköna filmer i förväg
No more life.

Puss
Trött
Sara

mannen, myten, legenden

Kategori: Musiktips

Mannen, myten, legenden gör tre konserter i Sverige! Jag talar naturligtvis inte om någon annan än Tom jones.


Sara

Det känns skönt

Kategori: Allmänt

Åh, det känns så skönt. Som om flera ton stenar släppts från mina axlar. Ja, studentklänningen är fixad! Klänning och klänning.. jag skulle snarare kalla det för en någolunda lång tunika. 2009 är året då jag bestämt mig för att bryta mönstret. Traditioner är fina och bra, men ska man inte klä sig i något man istället trivs i? Något som känns som en själv?

Jag har iallafall valt bort den vita bomullsklänningen och ersätt den med en beigh tunika men brodyr i armarna och längst ner. Mer än så säger jag inte :)

Snart ska jag hjälpa pappa med lite körning av porslin och dylikt. Flytten sker i helgen så vi försöker göra så mycket som möjligt innan dess.

Sara

Alla våra hunkar

Kategori: Allmänt

Hunk
- "A slang term for a sexually appealing man, a person who is sexually attractive or a well-muscled, sexualized man" - wikipedia

Vi har alla våra egna hunkar.. och vi har också våra egna motivationer på dem. Men vad är en hunk? Enligt wikipedia (ovan) så är det någon slags sexually appealing man, som är attraktiv med stora muskler. Okej.. Vi kan härmed dela in dessa i kategorier

1. Brandmän med kattungar
Vackra, vältränade brandmän som offrar allt och lite till för våra mest älskade husdjur. Dem går genom eld, kryper ner i brunnar, klättrar upp i träd.. ja you name it. Brandmän är allt fräcka.. och definetivt "well-muscled".

Så.. vad tycks? ;-)



2. Stekaren
Killen med stil. Killen med cash. Killen med allt. Stekaren han har det där lilla extra i allt, till och med hårgelé. Han bjuder, han glider, han steker. En riktigt "sexualized-man". Tänk er han, stekarn, i ett par fräscha chinos, en pikétröja (rosa om han är en riktig man) och ett par riktigt stekiga ray-ban. Sicken hunk



3. Vildavästen hunken
Skäggstump, svettig och smutsig. Vi får inte glöma solbränd. Här är kille vi alla vill bli räddade av! Han visar sig vara tuff och ointreserad, men i slutet bär han ut dig med sina "well-muscled" armar, från en brinnande djungel. Han är händig, och han kan allt. Motorer, hästar, bygge.. ja, allt. Vem kan motstå denna hunk?



Så.. vem är din hunk? Är det brandmannen med kattungen, stekaren eller kanske den svettiga vildavästern mannen?

Utvilad, borta, avslappnad, trött

Kategori: Allmänt

Vilken dag, säger jag åter igen. Denna gång med glädje!

Skolan gick somvanligt smidigt och felfritt.

Dagens stora nyhet:
- Mötte upp Studio niklas och fick nya nyklar och tillbehör till vår nya replokal. Det var hur fräscht som helst, ljust och rymligt. Lokalen var stor och fylld med fönster (skillnad mot förrut då vi var instängda i ett rum), och inte nog med det.. hör och häpna.. vi har en balkong! På sidan hörnet befinner sig en pizzera, så jag kan bara dröma mig bort till sena sommareftermidagar då vi tar en paus på balkongen med varsin pizza. Två flugor i en smäll, mina två största passioner, musik och mat.

Jag har simmat, bastat och solat idag också. Så just därför är jag utvilad, borta, avslappnad och trött. Nu måste jag få i mig mat och sedan plugga filosofi och religion.

Så länge, Sara.

Earth hour bland annat

Kategori: Allmänt

Om jag minns rätt så sparade vi lika mycket el som 4 miljoner hushåll använder på 10 år. Kan det stämma? Är osäker på sifforna då jag hörde det imorse på radion. Var inte riktigt vaken.

Doris


Sara

Fynd

Kategori: Kläder/mode

Igår var jag på en second hand butik och shoppade loss! Eller.. det var snarare min kära moster som  gjorde det, men jag kom hem med en ganska orginell väska samt ett skärp. Tack å tack!





Min lilla kusin fick en docka, och inte vilken docka som helst. Vi har ingen aning om vilket årtal den kan komma ifrån, men den ser riktigt riktigt gammal ut iallafall.. jag skulle inte vilja möta henne i en mörk gränd.



Nu ska jag städa och renovera, som alltid på söndagar. Snart är det över.

Puss
Sara

busy day

Kategori: Allmänt

Hej och hå!

Kom nyss ur duschen, gick upp ganska tidigt och drog till gymmet. Sophie, det var inte 175 kg, men därimo 79 ;-)

Nu ska jag bege mig ut på promenad till en second hand butik. Tror dock inte det finns så mycket där, mest möbler och sånt stuff.

Ikväll blir det robinsson  hos jois. Som sagt.. en riktigt busy day.

Sara

En riktig fast runner

Kategori: Musiktips

Ikväll ska jag ut på äventyr med tjejerna. Vi ska gå på after work på blue moon bar.. men sedan då några av oss ska ut på "riktiga" krogen så återvänder nog jag hem, till ett fik eller något liknande tillsammans med oss som inte är så pass sugna på att festa.

Vissa av oss gör ju högskoleprovet imorgon också, jag är en av dom som inte gör det. Skönt, men kanske lite dåligt?

Rekomenderar denna låt idag. Den tog mig till skolan på sju minuter imorse, en riktig fast runner.



Sara

Sveriges värsta bilförfare

Kategori: Allmänt



Haha, Sveriges värsta bilförare blev ingan annan än Västeråsarn Gurkan! Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Hur ska jag någonsin våga gå ute på gatorna? Förhoppningsvis tar han till sig utav kritiken ;-) Han fick som present 20 körlektioner, och efter det får han tillbaka sitt körkort, plus så fick han en cykel! Oj oj oj.. Det här är för kul.

Sara

The green eyes, yeah the spotlight

Kategori: Allmänt

..shines upon you.
And how could anybody deny you?

Idag kom vi in lite på vilken slags ögonfärg vi hade då vi insåg att K's ögon var riktigt riktigt kristallblåa.. som is! Jag själv har nog green eyes, som Chris sjunger om. Green eyes.

tjugofemte innebär.. löning!

Kategori: Allmänt

Wiho för fenomenet lön! Idag är den onsdag, och idag är det också löning. För mig innebär det inte så värst mycket faktiskt. Har varken jobb eller lön, men därimot så har jag månadspeng (ja.. jag är 19 år) så lite kul är det allt med den tjugofemte ;)

Min mormor har cashflow då hon vann på bingo på kryssningen igår! Om det ändå vore jag..



Förövrigt så ska jag äta våfflor idag då det är våffeldagen! Hipp hipp hurray!

Puss
Sara

Om en vecka

Kategori: Allmänt

Jag längtar tills Onsdag, 1 april! Då ska jag och mina vänner bege oss till Pizza Hut för att åter igen äta på buffén. Mat är en stor passion för mig, men jag tror inte att det blir någon slags tävling denna gång.

Sara

fantastiskt!

Kategori: Musiktips

Våfflor

Kategori: Allmänt

Dagen har vart helt okej, inte särskilt ansträngande. Fikade på coffehouse efter skolan med josse, emelie, bianca, sandra och selina. Blev sittandes där ett ganska bra tag! Så skönt att bara slappna av och kolla på folk.. haha.

Idag åkte mamma mfl iväg på en 24h spa-kryssning! Jag som är för liten för det, tyvärr 23års åldersgräns, får istället va hemma och laga mat. Ska snart påbörja kyckling filé, vitlökssmör och wookade grönsaker. Mums! Påtal om mat så är det ju våffeldagen i övermorgon! Jag MÅSTE äta våfflor då.. det är så himla gott ju!

Förövrigt så snöar det här hemma hos mig. Håller vi på att gå bakåt i tiden? Vad hände med våren?

Puss
Sara

Musiktips: en local loco och några idioter

Kategori: Musiktips

När jag var 16 år var jag förälskad i ett demo band vid namn The unconditionalls. Det skrek britt pop och jag försökte mer eller mindre befinna mig på deras spelningar runt om i länet. Jag blev skickad låtar, jag köpte demos och till och med små små knappar. Jag var förälskad.

Åren gick och jag visste att det var något speciellt. Dem släppte sin debutplatta i Japan av alla ställen. dem blev tydligen ganska populära där. Sedan vet jag inte vad som hände. Kanske slockna gnistan, kanske orkade man inte med längre? Tiden hade ju ändå sträckt sig sen flera år tillbaka. Jag växte nog till och med ifrån dem, som vilken artist eller band som helst.

Nu har "frontfiguren", Jesper Söderberg, startat ihop något nytt. Jag råkar mer eller mindre veta vilka som deltar i detta fenomen till band. Local loco and the Idiots. Jag är som kär på nytt! Nog för att det är min musiksmak, men "han den där" Jesper har något speciellt i sin röst. Jag är inte 16 år längre, men om spelningstillfälle i någon rutten replokal här i länet ges så kommer jag vara där!



"Im a storytelling kid lost in my own fantasy world"
- Local loco and the Idiots

Myspace: http://myspace.com/locallocoati

Sara

Ett stjärnskott

Kategori: Musiktips

Dom sa att han var "to cool for school".
Han var en man, han var en armé.
Nu väntade världen.

Mannen, myten, legenden.. Kristian Anttila



Sara

Dagen vi aldrig kommer glömma..

Kategori: Allmänt

Alla vi Västeråsare är som en enda stor familj. Grattis VSK till finalplatsen. Tänka sig vad lite bandy kan åstakomma i en sådan liten stad. Kära vänner.. jag är inte insatt i bandy, men på något sätt känns det som om jag firar kvällens avslut av bandy finalen. Jag är glad och pratar hej vilt om segern.

Är detta dagen Västerås aldrig kommer glömma? Äntligen får vi en prick i registret!

Sara

Nytt: Mp3

Kategori: Allmänt

En rosa, ganska liten, eller är den stor? Större än en liten mp3 men mindre än en ipod nano. Den är rosa, lär ju inte tappa bort denna.
Skönt också att inte behöva lyssna på musik på mobilen. Det ställer till sig på gymmet då den är så stor och klumpig!

Ses!

Kategori: Allmänt

List-målningen gick bra, men som vanligt var det tråkigt och jobbigt.

Solen skinder, plusgraderna värmer och allt känns bara riktigt riktigt bra. Just nu lyssnar jag på Shout out louds, vilket är ett av de bästa banden under vår sässongen!
Är otroligt sugen på tacos så vill ba' att far min ska komma så jag kan ta bilen efter honom.

Bloggen kommer troligtvis stå stilla under helgen. Iallafall mer stilla än vanligt. Är bjuden på kalas imorgon på eftermiddagen, och på kvällen ska jag och J påbörja ett filmprojekt. Låter fjantigt? Vi går in för det med 100% iallafall.. och det kommer ta tid. Vi har räknat med år!

Sara

R som i Renovera

Kategori: Allmänt



R
som i Renovera idag.
Ledig skoldag så jag passar på att göra pappa en stor tjänst genom att måla taklister i huset.
Mer av mig ser ni ikväll. Jag ska äta tacos.

Puss
Sara

music is my passion

Kategori: Allmänt

P3

Kategori: Allmänt

Film: Gran Torino

Kategori: Allmänt

Igår kväll så såg jag filmen Gran Torino. Jag såg att dom lottade ut biljetter till premiären den 20 mars men den verkade så spännande så jag laddade ner den. Det gick jätte seg men vid tio var den klar och det gjorde inte så mycket eftersom att jag har sovmorgon idag.

Handling: Clint Eastwood spelar en äldre man som nyss förlorat sin hustru. Nya grannar flyttar in i hans område. Dom är asiater och nu vet hur äldre gubbar oftast är? Mycket negativa till allt som har med förändring att göra osv. Man får iallafall följa deras liv och så händer det en del saker. Huvudämnet ska vara hans "gran torino" som är en bil dåra. Mer ingående handling kan läsas på engelska här.

Slusats: Lite.. lite seg i början, men början har en betydelse för slutet. Jag skrattatde, eller snarare log, för mig själv i vissa scener, och ibland rann tårana som bara den! Jag ska definitivt se denna film igen. Hoppas jag vinner biobiljetterna ;-)

Sara

Tur i oturen

Kategori: Allmänt

Idag på p3 hos krister så var samtals ämnet om dyra saker som man hade förstört. Vissa hade förstört någon vas och dyra äldre föremål, någon hade lekt skattkista med sin moster dyra smicken när den var yngre och sedan glömt bort vart hon grävt ner dom i skogen. En intressant och väldigt rörande grej som jag fastnade vid var följande..

Det var en kille som ringde in till christer och pratade om sin farfars grammofon. När han var yngre, killen alltså, så hade han lekt i sitt farfars vardagsrum och utan flit så råka han väl ta sönder hans farfars grammofon. Grammofonen var väldigt gammal så på det viset också betydelsefull men framförallt dyr. Självklart blev hans farfar arg, men också ledsen och chokerad. Då grammofonen föll ner i golvet så ramlade också ett brev ut ur den. Killen berättade att hans farfar tagit upp brevet.. läst det.. och tårarna rann ner från hans kinder.

Vad som stod i brevet har inte hans farfar berättat, men han har sagt att det var skrivet av killens farmor, farfars fru, som hade dött något år innan.



Jag blev jätte rörd av den berättelsen och tanken utav att den var sann gjorde allt mer intressant. Skulle jätte gärna vilja veta vad det stod i det där brevet. Trots att det inte har något med mig att göra så kan jag se det framför mig och känna situationen.

Tur i oturen. Killen hade sönder sin farfars grammofon, men tror ni inte att det var meningen att den förr eller senare skille gå sönder så att han kunde hitta brevet?

Sara

Händelserikt

Kategori: Allmänt

10.9 ska man ha i skytte om man ska pricka mitt i mitten. Jag och chjosé delade vapen (hehe) och sköt varannat skott. Jag fick äran att inleda och la såklart ribban högt. Mitt första skott hamnade på 10.3. Snacka om bra! Skotten flöt på och i slutet klarade både jag och chjosé att sätta en 10.8. Vi är riktigt nöjda med vår insatt som luftgevärskyttar.

  

Förövrigt så märker man att våren är här genom vädret.. men också genom skovalet. Hälften av oss tjejer hade converse på sig idag!


Populär sko?

Väl tillbaka i skolan så åt vi lite mat oså på stan och hade en filosofilektion. Då hände en lite underlig grej.. Så inne som vi alltid är på lektionerna så märker vi inte att det knackas (eftersom alla pratar jätte högt och inte är koncentrerade alls) vips som det är så kliver två stora, långa, jycklare in! AH. Alla blev jätte rädda eftersom det kom som en chock. Det resulterade i högt, skärande skrik.



Händelserik dag va? :)

Luftgevär

Kategori: Allmänt

Idag ska det skjutas lyftgevärskytte på idrotten! Spännande.. har i stort sätt aldrig gjort det förut, förutom med sophies luftgevär på deras tomt, och det var svårt!

Wish me luck!
Förövrigt så har jag fåt ett alldeles utmärkt erbjudande att tjäna en pengalapp på! Gissa vad?

Sara

suttonde ma(j)rs

Kategori: Kläder/mode

Dagen har bjudit på solsken något så otroligt mycket! Jag har spenderat dagen i skolan och på stan. Jag och min bror köpte varsinna converseskor.. Mina fötter, som vanligtvis är ganska stora, ser riktigt små ut till skillnad från D's skor, vilka är i stl 46!! Galet säger jag..



Jag har även njutit av en kaffe och tårtbit på brogårns, också tillsammans med D. Vi fick pengar av vår mormor, tack tack. Sedan efter shoppingrundan gjorde jag iordning ett riktigt redigt mellanmål.

Sara

pepprar veckan

Kategori: Allmänt

Förlåt för denna kassa uppdatering! Har inte så mycket nytt att berätta..

Lyssnar just för tillfället igenom pete dohertys senaste platta grace/wastelands. Riktigt skönt aukustiskt.. men jag är fortfarande helt såld på hero coverns, så jag tog fram gitarren och gjorde min egna tolkning. Om jag ändå hade en ljus röst.

Veckan framöver är otroligt soft. Visst märker man att våren kommer, absolut, och i och med det så känns skolan så himla mycket lättare också.

tis - kickar stan vid halv 1
ons - luftgevärskytte? Avslutar skoldagen runt 2
tors - lång sovmorgon till samhälle, lunch, avslutar med webbdesign halv 5. Sova
fredag - ledig och helg!
lördag - renovation, kalas
söndag - renovation

cashen rullar in som dom ska nu.. not.
Sara

jag älskar covers

Kategori: Musiktips

Charlotte Perelli, vem är hon.. egentligen? Usch.. gillar inte den kvinnan, och ni vet hennes låt 'hero', vafan är det för låt? Ingen bra kombination..

Därimot! Lyssna och hämpa, ni missa väl inte Moto boys tolkning igår kväll va? Jag är på en annan planet.. Låten fick en helt ny mening och från och med nu älskar jag den. MEN! kom ihåg.. jag gillar fortfarande inte Perelli, för vem tror hon att hon är.. egentligen?

Gud va mycket lite sol kan göra

Kategori: Allmänt

10 plusgrader, skinande sol, rinnande vatten och grus på trottoarn. Jag är överlycklig! Gud va mycket lite sol kan göra, visst? Det är som om jag lever i en annan värld på grund av vädret.

Denna söndag tillsammans med lite 'niccokick' har avslutat vecka elva. Jag har hunnit med att skriva två prov, klippt mig, renoverat två dagar, kollat på mist 6 filmer (de ni), vart på vernissage, tränat, beösökt tandläkaren, bokat en resa till thailand samt ätit middag hos min mormor. Det var händelserikt.

Hoppas nästa vecka blir lika rolig, bortsett från vissa tuffa tider. Tandläkarbesök och prov skippar jag gärna!

Nu ska jag njuta av nuet, för idag är nog en av de bästa dagarna hitills på det här året.
Jag tror nästan att det är dags att ta fram skinnjackan imorgon!

Puss
Sara

Det är okej att missa så ska det låta..

Kategori: Musiktips

..men när Claes Malmberg gör rap-debut så är det inte okej att missa så ska det låta.

För er som inte satt klistrade framför tvn igår, varsågoda! Jag kunde inte njuta mer.. Ge videon ungefär 1 minut och 20 sekunder så ska ni får se framtidens nästa Snoop dog.



Förövrigt så är ju nothing compares to you en helt underbar låt, fast marie gör den lite sämre än vad den egentligen är.

Sara

Helg

Kategori: Allmänt

.. och uppstigning tidigt!

Jag börjar bli van.. och ritkigt trött på det också. På schemat står det renovering som det har gjort varje helg. Håller på mellan 11-16 ungefär. Det är både kul men jobbigt. Sist fick jag nackspärr så idag ska jag va lite mer försiktg när det kommer till att måla taklister.

Här får ni ett smakprov på mit rum..



För er läsare som inte förstår hur stor del datorn kan finnas i folks liv ..



Nej.. det här är skämmigt.

Ikväll ska jag äta lasgne!
Puss
Sara

Till dig

Kategori: Allmänt

Synd att kvaliten inte är något vidare, men jag diggar denna cover. Ram di dam lirar I belive in you, ursprungligen framförd av Kylie Minouge ;-) Visst låter det spännande?



Till Bianca: http://myspace.com/ramdidam pusskram terrores

Till Chosé och Selina: Tyvärr inget videoklipp på mig och mitt beslut.. men jag följer ej med. pusskram terrores

Till alla er övriga: Vad är verklighet, egentligen?

Sara

Jag kommer att ta över bloggvärlden

Kategori: Allmänt

Både två av Sveriges största bloggerskor, Blondinbella och Kenza, har som jag vart hos tandläkaren idag. Måste inte det vara ett tecken på att jag kommer att ta bloggvärlden med storm inom en snar framtid? Men vad har tandläkarn med det och gör tänker ni.. jag tror bestämt att tandläkarn har mer att göra med dethär än vad ni tror.

Sara

Trisst

Kategori: Allmänt

Nu skulle jag helst vilja kolla på Semester Svenskar, men eftersom jag har prov imorgon så får jag istället kolla på mina anteckningar. Inte läroboken dock då den är glömd och lämnas i skolan.

Mötet gick bra.

Sara

Bandsläpp: Peace and love

Kategori: Festivalinfo

Idag landa ett bandsläpps sms i min inkorg! Störst i detta släpp är, enligt mig, Razorlight! Sicken festival det kommer att bli..

Golden Touch är ju en klassiker sen år tillbaka



Andra nya bandsläpp som släpptes idag är:

Chris Cornell (US)
Monster Magnet (US)
Gogol Bordello (US)
Miss Li
Laleh
M83 (FRA)
Strindbergs
Prop Dylan
Maria Mena (NO)

Pusskram
Sara

Vad gör din dag?

Kategori: Allmänt

Vilken bra start på dagen! Köpte med mig hem Brämhults juice apelsin/hallon igår, och den var så himla god! Perfekt start på dagen mhm..



Kombinerat med denna energikick till låt så är jag redo att gå till tandläkarn.



Dess två kombinerade energikickar har hitills gjort min dag.. men det är en lång dag. Har ett beslut att ta. Sophie mfl har sin dansuppvisning ikväll klockan sju.. och klockan sju har min pappa också bokat "träff" med oss som ska till thailand. Ska kolla på hotell osv.

Dags för dentist.
Sara

Dalai Lamas otroliga vandring

Kategori: Allmänt

Är det ingen bloggerska eller bloggare som skriver om Dalai Lamas otroliga vandring? Det var ju nämligen 50 år idag sedan han flydde till Indien från Tibet. Tuff dag i Kina tydligen..

Godnatt!



Både söt och klok?!

i dethär fallet kanske covers är lite bättre

Kategori: Musiktips

Timo Räisänens tolkning av "Turn 27 med Niccokick" är alldeles för underbar. Nog för att jag gillar Niccokick, men denhr gången har faktiskt timo lyckats lite bättre med just denna låt. Kanske är det för att jag är en sådan "tönt" när det kommer till aukustisk musik.



Sångarn i Keane gjord en gång en otroligt fin cover på U2's älskade låt With or without you. Jag älskar båda varianterna och kan inte avgöra vilken version som egentligen är bäst?



Allt som allt.. i dethär fallet kanske covers är lite bättre.
Här finns iallafall orginalversionerna till Turn 27 och With or without you. Vilken tycker ni är bäst? Orginalet eller covern?
Sara

Spårlöst

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag kollade nyss på Spårlöst, på fyran. Jag blev verkligen helt tagen. Jag har i stort sätt ingen aning alls hur det är att mista någon eller leva med ett stort frågetecken. Tårarna rann som bara den under den senaste timmen, det är till och med så illa (inte det rätta ordet men ni förstår) att jag hänger i tv4's chattrum och kollar runt på vad folk skriver och vad maria och beata, som två av systrarna heter, svarar. Jag har skrivit min egna fråga och skickat iväg men det lär nog ta ett bra tag innan man får svar på den.. jag är ju inte ensam.

Frågade iallafall om dom hade någon blogg eller liknande där man kunde följa deras liv nu efter programmet. Jag tycker det är jätte intressant!

Dags att försöka sova snart,
Sara

Lågpunkt + Höjdpunkt

Kategori: Musiktips

Metallica fick lov att ställa in konserten i sista sekunden pga sjukdoma! Lovar dock en exta konsert så det är ju lungt men riktigt tråkigt för folk som kommer från hela Sverige för att se dom. Bokade hotellrum, betalda tågbiljetter osv.. En riktigt "lågpunkt".

Här finns en video från bekännandet. Riktigt shysst att det var dom själva som sa det och inte deras mananger eller liknande.

Dagens höjdpunkt är att U2 gör konsert i Sverige.
"Som enda konsert i Norden spelar U2 på Ullevi i Göteborg den 31 juli. Biljetterna släpps på fredag den 13 mars klockan 09.00."

Vem vill?!



Källor: Live Nation

Sara

Höjdpunkten

Kategori: Allmänt

Alla snackar om den internationella kvinnodagen idag, den 8 mars, men jag föredrar att snacka om att Metallica uppträder i globen ikväll! Nog för att jag är en kvinna.. men jag driver faktiskt något som ska likna en musikblogg.

Heja metallica!
Det lär ju vara ett av årets hitills största höjdpunkt. Nu är det ju iofs ungefär cirka 295 dagar kvar av år två tusen nio, spännande!

Snabbt, innehållsrikt och cleant.

Godkväll
Sara

Tack för ikväll

Kategori: Allmänt

Super trevlig kväll med brudarna.
Började på jensens böfhouse. Där åt jag kyckling filé, pommes, samt deras goda sås! På det köpte jag "ät hur mycket glass du vill". Det fanns massor med strössel, chokladsåser osv.. för gott!

Avslutningsvis satt vi på pithchers ett tag, mest äldre dock men trevlig. Josse skjutsade hem mig och jag är hemma och redo för att sova :-)

Ibland är man för dum.
Under ett besök på ett mentalsjukhus frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten. Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och en hink. Han / hon ombeds att tömma badkaret.

- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!

- Nej, svarade direktören, en normal person skulle dra ut proppen - önskar du en sängplats närmast fönstret?

Tänker du skicka detta vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?


Vi hörs imorgon
Sara

Frossa i sommarskor

Kategori: Kläder/mode

Gammalt blir nytt

Kategori: Musiktips

Igår när jag lyssnade på radio, p3, så spelade dom en riktigt bra låt. Som jag vet sen tidigare så kan man gå in på deras hemsida och kolla på dagens spelningslista. Jag klurade ut vilken tid det var och kom fram till att låten hette "Under my thumb" och det var ingen annan än de gamla, eller nya, legenderna rolling stones som framförde den!

Då tekniken på 80talet inte är lika bra idag så får vi har överseende med den dåliga kvalitén.
Därför.. dagens låt (som förövrigt kommer ungefär varannan dag?! Iallafall..)
Rolling Stones - Under my thumb



Ha en bra dag!
Sara

wookad och het asiatisk mat

Kategori: Allmänt

Kvällen spenderades på Spicy hot med Emelie och Sophie. Vi alla tog såklart rätt 13c.


Det var riktigt trevligt. Återigen dedär med lyx i vardagen, att kunna slappna av även fast man vet att det är skola imorgon osådär. Jag gillart!
Imorgon blir en sådandär riktigt lyxig dag också, i skolan visas matrix så det blir soft för hela slanten och kvällen bjuder på middag på jensens!

Nu ska jag kolla runt lite på internet och sedan bädda ner mig.
Godnatt kära läsare
Sara

Nog för att jag är med i en vikttävling..

Kategori: Allmänt

Mitt bussåkande är en risk.

Jag bad sophie gissa varför, och hennes gissning löd följande:
- du går upp 0,5 kilo när du åker buss istället för att cykla?

Alltså.. vad har hon för fördommar om mig? Nog för att jag är med i en viktävling och tävlar om 1.500 kronor men alltså detdär var lågt.
Sanningen till varför mitt bussåkande är en risk är att jag är numera inte ett barn. Upp till 19 år får man åka på barnbiljett, och jag är ju över 19 det vill säga vuxen enligt VL lagar. Om kontrolanterna kommer på bussen får jag försöka hoppa av snabbt som satan eller betala 700 kronor. Det är dyrt med en vuxenbiljett.. 22 kronor, till skilnad från barn 11 kr. Så.. det är en risk jag tänker ta ett tag framöver!

Sara

kom vår

Kategori: Allmänt

.. och så börjar det snöa.

Det känns alldeles för tråkigt, blir så less på detta väder. Jag vill närmare bestämt gå i ide.

Börjar sent i skolan idag så det har vart super skönt att för en gångs skull kunna ta det lungt på morgonen. Nu ska jag iallafall gå till bussen. Visste ni att varje gång jag åker buss så utsätter jag mig själv för en stor stor risk?

Berättar mer sen ;-)
Sara

The whitest ...

Kategori: Musiktips

The whitest boy alive started as an electronic dance music project in 2003. It has slowly developed into a band without any programmed elements.

Hallå, dethär låter ju bra.. startade som en electronic dance music projekt.. och på senare år har dem bildat ett band tillsammans.

Det är åter igen en liten snokningskälla som jag funnit dessa. Ni vet msn messanger? "Vad jag lyssnar på"? När jag har tråkigt söker jag på diverse musik som folk lyssnar på.. hittar faktiskt en hel del godingar.

Nu när jag tänker efter så påminner dom lite om Kings of convenience.


the whitest boy alive

Vi har bara festen kvar

Kategori: Allmänt

Hej!

Får jag nämna att det bara är 100 dagar kvar till studenten för mig respektive alla andra årskurs tre elever i Västerås? Hundradagar är ju ingenting, dessutom är helger och lov inräknade! Imorgon går stapeln av den årliga 100-dagars-festen samt öppning på Pluto för oss 90or. Det tråkiga är att biljetterna är slut då massor utav andra 18åringar som inte tar studenten i år har köpt biljetter.. är inte det lite orättvist? Jag som ska sta studenten och ska fira min 99dagar som är kvar får istället kanske göra det hemma? Nä.. blir lite less på detdär.

Idag ska jag laga mat.. kycklingfilé, broccoli, grönsallad och vitlöksmör!

Hejdå
Sara


Snart är det vår tur sophie!
Jag, Andre, Sophie och Johanna

Kundaliniyoga

Kategori: Allmänt

Dagen börjas med ett yogapass. Hur skall detta gå?
Slapna av och försök se glad ut.
Hörs

Sara

Årets nyhet?

Kategori: Festivalinfo

The sounds är bokade till några utav åretsfestivaler och där med spikade till Peace and love. Nu känndes det redan lite mer peppande på att tälta. Tälta på festival lär ju var ett av de jobbigaste sakerna, men också ett utav de mest händelserika och roligaste. Efter några år, erfaren festivalare, så tvivlar jag ganska mycket på dethär med tält. Men somsagt, vad är det? 3-4 dagar i tält utav 365 dagar? Det ska väl gå..

Kom ihåg att det är inte tältet som problemet, det är där vart tältet står.

Tillbaka till verkligheten.. The sounds som jag nästan trodde hade försvunnit, avlidit och dött visar sig nu vara vid liv. Jag hoppas dom kickar igång med lite fräscha hittar i sommar, och lite nytt också förstås!

Sen får vi ju inte glömma bort att mannen myten legenden - Neil Young gästar lilla where the action is i sommar. Neil young, är han action?

Sara

Nu nu nu

Kategori: Allmänt

Pappa har fått lägenheten såld och vårt nya hem börjar likna ett riktigt hem. Planerad inflyttning sker runt vecka 15, för utflytten bör vara klar senast 28 april!

lasse säger:

- ja vi ska ju ha fest 11 april
- så nu blir det väl Thailand då

Bara en liten notiz, jag vill flytta nu! .. och jag undrar om jag ska med till thai över jul och nyår!
Sara

Handen på hjärtat

Kategori: Allmänt

Här är några sköna datum NI lär boka in om ni befinner er i Västerås. Handen på hjärtat är en turné där bland annat dessa band medverkar. Här kan ni läsa mer om artisterna samt lyssna på lite låtmaterial.

14-marFrankeSigurdsgatan 25Västerås
www.myspace.com/frankehisingen

11-aprDeporteesSigurdsgatan 25Västerås
www.myspace.com/deporteesmusic

09-majThe (International)
Noise Conspiracy
Sigurdsgatan 25Västerås
www.myspace.com/internationalnoiseconspiracy

Spelningarna och turnen gör inte bara i Västerås utan även i bland annat Uppsala, Umeå och Eskilstuna.
Nu doftar det löfbiff blandat med vitlöksos.. bäst att jag går och äter.

Puss
Sara

Äntligen är du tillbaka

Kategori: Allmänt

Söndag söndag söndag.. kära söndag, äntligen är du tillbaka! Jag hatar dig.. men samtidigt så älskar jag dig, iallafall i mars.

I slutet av februari, hela mars, april och i början av maj. Det är säsongens höjdpunkt inom tv världen.. och inte för att tala om söndagstv! Ikväll är jag bänkad framför tvn. Söndagar har alltid bra program under våren, och det börjades förra veckan.

Klockan 18.00, discovery channel
LA ink
Till detta äts det spicy hot, kyckling med chashewnötter.



Klockan 19.00, tv6
Miami ink
Inspireras



Klockan 20.00, tv6
Herren på täppan med erik och mackan
Funderar och funderar.. och funderar lite till



Klockan 20.30, tv4
Parlamentet
Skrattar enormt och tar igen dagens träning



Klockan 21.00, tv4
Beck
Till detta kanske jag unnar mig popcorn, eller pluggar. Vad ska jag välja?! svårt val ju.. not.



Ha en bra kväll allesammans, för det ska jag minsann ha!
sara