Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-04-30

Kategori: Allmänt

Haha, Visste ni att Amandus i Big Brother egentligen heter Viktor?!?!

2012-04-29

Kategori: Allmänt

Nu har jag vart på Ullared! Hur kul som helst, bara spendera pengar hela tiden! NO LIMIT. Utöver det ni ser på bilderna så handlade jag massa hudvårdsprodukter, smink, godis, kläder. Ja, det mesta.







Sara

2012-04-27

Kategori: Allmänt

Snart glider vi! Har lagt fram en filt och en kudde så jag kan sova på bussen och både mobil och mp3 är på laddning. Nu ska jag bara gå till bankomaten och fixa lite cash till chaffisen.

Ja, det var väl det. Hoppas det finns mycket värd shopping för nu offrar jag mycket för denna resa!! :)

Sara

2012-03-27

Kategori: Allmänt

Härliga fredag!!
Dagen började med en lång dusch och därefter en riktigt god frukost bestående av stekt ägg, kaffe och macka med både skinka och salami och tomat och gurka!!! Nu är jag redo för dagens alla utmaningar.

Ska jobba helgdag idag, och ikväll då åker jag till..... ULLARED! Det ska bli kul, men är inte alls taggad på resan dit. Åker sent ikväll och kommer fram tidigt imorgon. Hoppas det går att sova i bussen. Ska ta med både kudde och filt, haha!

Sara

Kolla vad jag har skapat - mitt nya skal till mobilen

2012-04-26

Kategori: Allmänt

Idag släpps Kents nya album! Jag hade förhandsbokat det på cdon för ett tag sen (hade fan glömt bort det, hehe) så det kom med posten igår. Mycket bra, helt okej, som kent! Trots att jag inte är lika "kent-ig" nu som förr så är det en tradition att alltid köpa cd:n.

Aja, vad jag ville komma fram till var iallafall att: Ten points goes to... song nr. 2 - Petroleum. Det var helt klart den bästa låten! LÄNK --> Kent - Petroleum Det svänger ju!

Sara

2012-04-25

Kategori: Allmänt

Hej på er allesammans!!

Onsdag idag, heldag på jobbet, lilllördag och löning! Hoppas på lite försäljning. Ska strax ta cykeln ner på stan och, om jag hinner, köpa mig en kaffe innan jag öppnar. Morgonen lovade ett strålande väder men nu börjar det gråa ta över. Mig gör det inget som står inne en hel dag.

Annars så var det väl inge mer? Har fastnat för denna låt med The Boxer Rebellion. Men det var lite tråkigt att jag sökte på dem på youtube... för varje gång jag lyssnar på det bandet tänker jag på filmen Going the distance, och där har vi sötingen Justin Long:


och bandet påminner inte om han någonstans i utseendet. Ojoj, vilken fin Recension. Iallafall, här har ni en live session med låten Locked in the basement:




Hejdå

2012-04-24

Kategori: Allmänt

Oh la laaa... vad tycker ni om mina nya header? Vilka skills va!! Paint är det bästa redigeringsprogrammet, jajamen!

Hahaha. Ne men visst är det helt okej ändå. Paint och mobilkamera liksom...

Något som är mer än okej är att på fredag bär det av till Ullared! MORGAN here i come.

Sara

2012-04-23

Kategori: Allmänt

Nej, nu är det på tiden att göra något åt den här sidan! Fan.. vet inte vad jag ska göra åt den haha. Nu har jag iallafall skrivit ett inlägg som kan underhålla er i en vecka framåt. Eller??

WIHO! Mitt i detta tunga skrivande smsar sandra - hon har bokat biljetter till summerburst åt oss!!

Såå.. hejdå

2012-04-11

Kategori: Allmänt

Hej Hej Hej...

Här var det inte så livat.

Dagen känns rätt gå. Regn och rusk vilket leder till tråkiga kläder. Svarta skor, svarta jeans, brunt linne och svart-randig kofta. Hur tråkigt som helst. Har ingen inspiration till att byta heller så tänker fan gå såhär idag. Håret är nyfärgat och mörkt (och det skulle även behöva sig en rejäl omgång med saxen) och hyn alldeles för ljus. Så efter jobbet blir det solning med S och senare middag.

Något kul är annars att jag är inne på hål nummer tre på skärpet... det tar sig, sa mordbrännarn.

Aja.. hejdå!

Sara

2012-04-09

Kategori: Allmänt

Mina tankar riktar sig redan till nästa helg...

Måndag, måndag, måndag... En ny vecka på ingång! Och alla tänker "Gud så skönt, bara fyra-dagars". Nedå, precis som vanligt, en fem dagars lång vanlig vecka när man jobbar helg.

Jag längtar mycket till helgen, då väntas nämligen två fester. På fredagen bjuder M in till födelsedagsfirande hemma hos henne. Enligt inbjudan står det förfest/fest. Jag hoppas på fest då jag inte vill ut på krogen.

Att jag inte vill ut på krogen beror dels på att jag ska ju festa dagen efter, men inte nog med det.. ska ju såklart jobba också. Som tur är så börjar jag inte sex (som jag en gång i livet gjorde) utan klockan tolv ska jag vara på plats. På kvällen slår S upp sina portar och även hon har en STOR födelsedagsfest. Anledningen med betoning på STOR är för att den kommer blir just.. storslagen.

SÅ... för en jobb-narkoman är en tvådagars enormt. Hur ska jag orka? Jag som uteslutit fest de senaste veckorna. Men iofs... då är jag ju redo och uppvilad. CITRONVIN!!

Sara

PS. Följ mig gärna på Instagram, det är himla kul! saracederborg heter jag, såklart.

2012-04-06

Kategori: Allmänt

Vaknar upp, har rullgardin på glänt för jag vill vakna självmant av en lysande sol. Klockan ringer halv 9 och jag känner mig såååå lurad. Utanför är det grått.. och VITT! Snön öser ner. Är detta påsk? Blir rädd.

Jag jobbar idag så visserligen spelar vädret mig ingen roll. Men lite små tråkigt är det ju.

Ääh... det hade vart skönt och chilla lite nu. På en båt..


Och btw, angående bikinin. Tänkte att jag skulle åka till en stad imorgon och kolla. (Självklart ringa och fråga om den finns först). Men vet ni vad? JAG ORKAR FAN INTE. Det är liksom inte ens vår.. (kollar ut). Så det får vänta.

Sara

2012-04-05

Kategori: Allmänt

NE.. idag känner jag mig ledsen.

Hade hittat vääärldens finaste bikinig, och jag skojar inte. Av någon anledning har jag vart lite besatt av bikinis på senaste tiden. Hittat hur fina som helst och såklart svin dyra. Igår såg jag min dröm på internet, och den var från ett ställe jag ALDRIG skulle tänkt på. Hade längtat till min lunch för att få gå dit och köpa flera stycken (olika färger) eftersom den bara kostar ca. 130 kr/del.

Tror ni den fanns? NEJ?!? Och inte fan var den slutsåld (för ingen jävel shoppar på detta ställe). Nej mina vänner, hör och häpna. Bikini-fan-skapet hade blivit tillbaka skickad till olika butiker för den sålde inge bra i staden gud glömde bort - Västerås. VÄSTERÅSARE HAR INGEN STIL OCH SMAK! Okej, jag köper det om den var slutsåld (rolig mening). Men nu har dem skickat tillbaka den, herregud sommaren har inte ens börjat än!

Såå... jag måste fan ta mig till Uppsala eller stockholm. Och det är nu. Känner mig besatt.

Sara

Sneakpeak

2012-04-05

Kategori: Allmänt

Bad hair-day?

Idag har jag för fint hår vilket leder till en bad hair-day. Så sjukt. Jag ångrar mig nu att jag satte upp det i en "muffin". Det var så lätt, glansigt och lent. Bara ramla ur hela tiden. Massa hårspray och hårnålar = hur fult som helst. Ser skit slarvigt ut.

Sååå... mitt tips. HA NÅGOLUNDA SMUTSIGT HÅR om du ska sätta upp det. Det är väl så frisörer säger? Att man INTE ska ha nytvättat hår vid uppsättningar?

Aja... har inte tid att ta ur detta mästerverk och platta om det. SÅ, here we go. Dags för en heldags jobb!

Sara

2012-04-04

Kategori: Allmänt

Haha, såg denna på Facebook. Såååå sant!

2012-04-04

Kategori: Allmänt

Alltså... KÄNSLAN!!

Känslan jag fick imorse när jag provade kläder. Allt satt snyggt. Ha ha ha.. Seriöst! Kunde inte välja vad jag skulle ha på mig för att allt var så himla fint. Kände mig inte alls tjock och klumpig som man kan göra. Och på toppen av allt kunde jag knäppa igen min kavaj utan problem.. GAAAH! Fatta känslan.. inte känt detta på 5 år. No party, äta rätt och unna sig gott i små mängder ger resultat.

Detta blir veckans pepp. Snart ska jag ner mot stan och ta en kaffe och en god macka hos mikkiz! Senare blir det jobb och ikväll fika med tjejerna.

Ps. Måste bara tipsa er om våra hår-muffins (som jag kallar dem för, egentligen DOUNATs) på U&P. Hur lätta som helst att använda och håret ser verkligen ut som en superfin uppsättning.

Sara

Idag känns som en bra dag!! Snetand, fint. Vad kan man göra åt det? Fick så efter en fight på krogen... not.



2012-04-02

Kategori: Allmänt

God morgon, åter igen måndag. Tiden går alldeles för fort. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Det är tur att man har ett jobb som är kul. Är aldrig ledig känns det som. Alla pratar om långledigt nu under påsk. Jo visst!! Been there, done that.. Haha. Är ledig hela helgen iallafall och det uppskattas eftersom jag jobbat mycket på sistone.

Längtar något otroligt till lördag om tre veckor, då ska jag till ULLARED! Ska shoppa sönder... eller?

Ps. Min nya 'header' är inte klar på långa vägar. Den gulliga, lilla, rosa twitterfågeln får stå där ett tag tills jag listat ut hur det ska se ut.

Sara

2012-04-01

Kategori: Allmänt

Idag var jag på den nya affären - Paprika. HERREGUD säger jag bara. Skulle kunna köpa allt där :-) Bland annat så hittade jag en väska som jag får visa er en annan dag.

Såg också en plånbok som var "to die for". Finns på Paprika för 549 kronor har jag för mig. ME WANT!




Sara

2012-04-01

Kategori: Allmänt

Jag älskar hur hjärnan spelar sina trick med oss. Jag var och shoppade idag och provade jeans, t-shirts & blusar.. i storlek L ofcourse. Inget satt bra.. det kändes STORT!!! Jag vet att jag gått ner ynka 1,3 kg.. men inte borde det lilla märkas?

Jag tror hjärnan spelar ett litet trick. Men vad gör det? Jag vart ju fett glad. Men... är så himla sugen på godis. DÖR! Måste hålla mig sysselsatt hela tiden annars vill jag gå till ica och köpa något gott haha.

Sara