Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-11-25

Kategori: Allmänt

Swedish House Mafia var så himla grymt igår! Det var en sjuk jävla fest alltihop.

Vi började dagen med att gå runt i stan i sthlm, köpte lite alkohol och tänkte äta lunch/middag på vapiano på stureplan. Desverre var det helt fullsatt så vi fortsatte upp mot Östermalm, där hittade vi en liten kvarters-pub som vi gick in på. Jätte mysigt ställe och konstig personal.... hahaha. Närå men han som servera oss var riktigt konstig, typ försiktig och nervös. Har nog aldrig kommit in ett tjejgäng där förr ;-) Vi alla åt iallafall kött med pommes och puben får topp betyg! Super god mat. Efter detta åkte vi ut till Solna när vårt hotell låg. Vi fixade oss och förfestade lite och gick sen till Friends Arena. Där var vi, och typ 44 996 stycken till... Så sjukt mycket folk!! ALLT VAR SÅ JÄVLA COOLT. Vi dansa och drack hela kvällen.

Morgonen där på vaknade vi upp pigga och fräscha och åt en god hotellfrukost. Drog vidare in till stan och gick runt och kikade. Avslutade senare helgen med lunch på Vapiano ;-)

2012-11-24

Kategori: Allmänt

The big day is there, The last tour by Swedish House Maffia!!! THE LAST TOUR dun dun dun.... 
 
Vid tolv går tåget mot stockholm, vi ska strosa runt på stan och äta en god lunch någonstan sen åker vi ut mot solna mot vårt hotell, möter upp några andra och sen blir det Friends Arena! Förra helgen göteborg, denna helg stockholm. Livet i en resväska. Skoja! 
 
 
Nåja... Denna lampa samt fotpall ska jag handla någon dag tror jag. Så himla gullig! Från Chili & Rusta
 
 

"Konstiga saker du hittar när du flyttstädar som du inte trodde fanns"

Kategori: Allmänt

#1 - The Typical Porslinsdocka. FYFAN! USCH. Så jävla läskig den är. Åker direkt i soppen. Och varför har jag en sån?            
 
#2 - Leksaksratt med ljud. Hmm.... en dröm om att ta körkort? Tror jag haffade denna va min lilla kusin, en kul grej att ge bort till någon som ska ta körkort? Den låter, bromsar, sätter på radio! Blir galen. Nu ligger den och brummar i den svarta soppsäcken.
 
 
 
to be continued....
 
Sara
 
 
 
 
 
 
 
 

2012-11-20

Kategori: Allmänt

Okej, nu få som läser antar jag är mina vänner, och även vänner på facebook, så då vet nu att.... jag har fått en lägenhet!

Papper är påskrivna, visning har gjorts... den andra januari får jag nycklarna. Jag är alltid ute i god tid, därför har jag redan börjat "packa". Snarare rensat, för fyfan va mycket skit jag har. Ska nog börja ha detta som en ny rubrik i bloggen " Konstiga saker du hittar när du flyttstädar som du inte trodde fanns"

Nåja, Sandra vart lite häpen när hon fick veta att jag redan packade.. sen funderade vi... och kom fram till att det är ju ändå bara 1 månad och 2 veckor kvar. Å jag jobbar som en galning så julledigt står inte på schemat. Så får packa typ lite varje kväll haha. HAR SÅ JÄVLA MYCKET SAKER!!!!

Såå.. om ni har tur kommer bloggen bli ännu mer inredningsvänlig.

Sara

2012-11-11

Kategori: Allmänt

Helgen är över, va kul med måndag imorgon! Jag har sagt det förr men jag säger det igen, det är FANTASTISKT att längta till jobbet. Förstå vad man måste trivas och tycka att det är kul då? Jag har hamnat helt rätt.

Sen har man ju såklart sånna här känslor inför jul, allt är så mysigt och roligt. Vi är mitt inne i julkampanjen och det är en del av mitt jobb som jag älskar mest - att få inreda, städa, pyssla osv. Har "tapetserat" om två klockskåp förra veckan och det blir så fint. Man tar ut alla klockor, gör om, sätter tillbaka i grupper, matchar med färger mm. Som att inreda ett rum! :D

Jag går lite i inredningstankar. Är ju på språng att leta lgh, och som ni vet kollade jag på en igår. Den var jätte fin, en rolig planlösning som kan bli spännande att inreda. Dessutom fanns badkar!! (inte haft det på typ 15 år). Ska ringa och säga att jag är intresserad imorgon, sen återstår det för dom att bestämma VEM som får den. Håll tummarna! ;-)

Jäklar va långt detta blev. Har haft en ganska lugn söndag så min rastlösa själ har inte mått så bra hehe. Städade, och fotade några av mina favvo saker i mitt rum.

Dem fina ljuslyktorna (blommor) fyndade jag på ett loppis i våras, 80 kr! ÄLSKAR DEM
Spargrisen är bara såååå gullig, dock tom :(
 

2012-11-10

Kategori: Allmänt

Idag vill jag tipsa er om... 

#1 - Nagelserum från Depend, ett billigt mirakel! Mina naglar har vart ett kaos på sistone. Så fort jag hammrar, snickar (ja ni vet, på jobbet) nerå, men jag arbetar mycket med händerna när jag gör reperationer av små klockor osv. Så naglarna går sönder jätte ofta, spricker och flisar sig. NU är dom super fina, ganska långa och starka. Har använt detta i två veckor. Ser ut som nagellack men är mer som gele som man kan dutta på hur ofta som helst, när man vill.

Mina naglar ser nästan ut som på bilden... NÄSTAN! Lite manikyr så
 

2012-11-09

Kategori: Allmänt

Jahapp, det var den dagen de! Gick ju hur fort som helst.. men en himla bra ledig dag har jag haft! Till middag denna kväll vart det thaimat - så nu är jag helt proppmätt.

Imorgon ska ja på ytterligare en visning av lgh. Den förra jag var på var en två på blåsbo, denna gång är det en etta vid cykelringen / vasastan. Har höga förhoppningar på denna så hoppas den blir "the one". Efter visningen är det jobb som gäller, några få timmar ;-) Kom in vettja, vi har gjort om så himla mycket så speciellt skåpen är jätte fina.

Lördag kväll, middag hos S! Jag uuuundrar vad vi ska äta? / S #2
 

201211-09

Kategori: Allmänt

Godmorgon kära vänner! Här händer det inte mycket. Det är standard att uppdatera en gång i veckan... mycket annat som går före tänkte jag skriva (och det gjorde jag) men samtidigt händer det inte mycket annat. Skumt...

Idag är jag ledig, och dagen är planerad (ÄLSKART) så kul att ha saker att göra hela tiden. Började morgonen klockan 8 men en timmes promenad nere vid löga.

 
Det var en fantastisk morgon! Fyra minusgrader, ingen snö (SÅ SKÖNT) och solen lös. Under min promenad tog jag några samtal (like a boss) skönt och kunna göra lite nytta ju ;-) sen lyssnade jag såklart på musik. Här kommer två låtar jag lyssnade på.
 
Så... nu har jag duschat & ätit en god frukost. Snart ska jag fixa till mig och bege mig till stan. /sara

2012-10-04

Kategori: Allmänt

OM det blev julmat igår. Åt så jag blev proppmätt!! Efteråt gick jag till stan och hem till Rebecca som fyllde år, och där bjöds det på en super god paj. En kycklingpaj med ris i!! Överaskande gott. Måste be om recept ;-) Otur så var man ju rätt mätt så blev ingen större portion av den goda maten hon bjöd på.

Vi drack lite, spelade lite spel och chilla. Senare vart det krogen men jag gick hem! Är tvungen att vara pigg idag - och det är ja! Ska nämligen på en visning av lgh idag. Ska bli spännande.

Sen vill jag göra något mer. Är ju ledig.

Sara
 
Kände mig inte helt frisk igår..

2012-11-03

Kategori: Allmänt

God morgon!
Idag är det söndag, fast lördag. Jag ska snart jobba. Trots att halva stan är stängd idag så ska vi ha öppet ynka tre timmar.

På menyn ikväll står det julbord. Ha ha ha!!! Micke fyller år så familjen å släkten kommer över, och mamma har valt att bjuda på julmat. Jansons, köttbullar, prinskorv, skinka, sill, potatis, ägg, skinka, julmust, pepparkakor.... ja det ska fan bli rätt gott! Hoppas det snöar ikväll (inte så troligt då det är typ 8 plusgrader?)

Trevlig helg!
Nu i skrivande stund fick jag lite jul-feelings å här kommer lite mysiga bilder!