Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-03-31

Kategori: Allmänt

Hade inte mycket för mig denna kväll så jag har suttit och inspirerats till en ny header. Kör på detta under tiden, känns inte helt komplett!

So long..

Sara

2012-03-31

Kategori: Allmänt

"Min morot"







Dessa tre bikinis kostar cirka tusenlappen STYCK!! Vill så gärna ha..

Sara

2012-03-31

Kategori: Allmänt

Jobbelijobb.. kul. Varenda lördag. Börjar ju bli lite van, och det är fan inte jobbigt egentligen. Lördagar är helt okej att jobba på. Oftast mycket folk och rörelse, härlig känsla i kroppen i och med att det är ju helg(!), dessutom brukar jag oftast ha trevliga saker inplanerat efter jobbet men idag vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Känns ändå ganska bra att bara ta det lugnt :) (Men nu blev jag ju sugen på godis och chips bara för jag förknippar det med en chill-lördag.. FAN)

Och förövrigt.. Min kamera ska fan INTE få ligga och skräpa i en låda en dag till. Det är på tiden att jag börjar lära mig att använda den. Från och med då... från och med NU!!

Sara

2012-03-29

Kategori: Allmänt

Det går bra nu!

Ledig imorgon så himla skönt. Ska sola, posta paket, luncha med familjen och senare på kvällen kolla skräckfilm med min mors syster! (haha).

Ja... det var allt.

Sara

2012-03-27

Kategori: Allmänt

God morgon kära läsare!

Jobbet börjar om tre timmar och jag har precit ätit frukost. Ibland känns det konstigt och äta frukost nu och sen igen vid 11 äta lunch. Har ju varken lunch eller rast när jag bara jobbar mellan 12-16. Idag till lunch blir det gårdagens mat - TACOS!! (Går ju ner även fast jag inte är hungrig)

Ikväll ska vi ha möte på jobbet så ska gå lite på stan för att bedriva dem två timmarna innan mötet börjar. Tänkte få i mig något att äta också. Intressant va? My company is Kalle.

Denna vecka är jag ledig på fredag, längtar redan så mycket.

Sara

2012-03-26

Kategori: Allmänt

Nu kliar det något så ordentligt i ögonen och näsan!! Tänkte bara välkommna pollen till bloggen.

Btw, mina nya glasögon har kommit! Var på specsavers förra veckan och gjorde nytt syntest då jag tycker det är lite jobbigt att jobba utan glasögon (dem jag har tidigare är för starka och fungerar bäst vid läsning, tv tittande osv). Och det var väl spenderade pengar för min syn var lite förändrad, och bågarna var billiga så allt som allt gick det på runt 900 kronor. Snabb leverans också, bara 3 dagar!!



Sara

2012-03-22

Kategori: Allmänt

"Nu börjar världen fukka ur" - JAG ÄLSKAR DET! Ha ha ha...

2012-03-22

Kategori: Allmänt

Guten morgen!
Härlig morgon. Precis kommit in från en promenad med Elsa. Svettades sönder! Var så himla varmt och skönt väder. Nu ska jag börja fixa mig och dra och jobba om någon timme. Kör fyratimmarspass idag och sen direkt hem till Elsa igen. Ikväll väntas fotmassage!

Btw så har min boxer gått sönder så kan inte kolla på tv :(

Sara

2012-03-21

Kategori: Allmänt

Först och främst: Jag lovade er lite bilder från Sälen, men jag orkar verkligen inte ladda upp några och eftersom ni som läser min blogg är mina vänner så har ni säkert redan sett ett axplock av bilder på min facebook.

Idag har annars vart en lugn dag. Jag har vart ledig och tillbringade förmiddagen på stan. Hade lite halvt bestämt mig för att skaffa nya glasögon då jag inte tycker dem jag har varken är snygga eller sköna (för ögonen). Så igår kikade jag lite snabbt på Smarteyes och hittade ett par jag kunde tänka mig. MEN jag ville först kolla på specsavers innan jag bestämde mig. Sagt och gjort, det tog fyrtio minuter sen var det klart. De första paret jag provade där trivdes jag i jätte bra! Dessutom hade dem tid för synundersökning direkt och värderna var lite annorlunda än för 1 år sen. När allt var klart betalade jag ungefär hälften så lite som jag tänkt ut från början så slutet gott, allting gott. Nu måste jag dock vänta cirka två veckor på dem...

Sen köpte jag en klänning på Åhlens, en hårfärg och ett täckstift. Kul va? KOLLA MINA TRADERA AUKTIONER. Bestämde mig för att lägga ut en hel del då jag inte använder "skiten" --> Mina auktioner

Imorgon blir det jobb igen!
Sara

2012-03-19

Kategori: Allmänt

Tillbaka till verkligheten! Gud va fort denna ledighet gick. Från onsdag till söndag. Snart ska jag iväg och jobba igen, känner mig så trött. Är inge pepp på något idag, vill bara sova! Får väl göra det efter arbetspasset, då ska jag på massage...

Uppdaterar senare med lite bilder från sälen!

Sara

2012-03-14

Kategori: Allmänt

Gud vad jag är trött. Som tur är börjar jag kl. 11 idag! Det märks att jag jobbar mycket på sistone, heldagar är jag inte van vid! Men jag ska absolut inte klaga, idag kör jag dem sex sista timmarna till och med måndag.

Packade klart allt igår och det är en hel del. Ska strax äta frukost och sen fixa mig sen måste jag ner på stan och göra några ärenden innan jag börjar jobbet. Direkt efteråt ikväll åker vi.

SÅ, på återseende kära vänner!
Sara

Ha Ha Ha...

2012-03-13

Kategori: Allmänt

Bloggar numera mest på morgonen, innan jag går till bussen! Har 3 minuter på mig nu innan jag ska sticka. Kommer fan inte på vad jag ska skriva. Ha en trevligt TT. (tråkiga-tisdag)

Sara

2012-03-11

Kategori: Allmänt

Idag har jag börjat packa lite. Åker till lite kallare breddgrader på onsdag (hade önskat att det var varmare) så måste packa ner lite vinterkläder. Köpte ju en ny jacka i vintras så den ska jag nog ta med mig. Sen massa myskläder, sockor, mössa, vantar, halsduk bla bla bla..

MEN enligt klart.se ska det ändå vara mellan 1-4 plusgrader i hundfjället. Hoppas på mycket sol.

Nu måste jag sova. Jobbar tre heldagar för att ta igen ledigheten.
Sara

2012-03-11

Kategori: Allmänt

Söndag, igen! Kan bara inte förstå hur allt kan gå så fort nu förtiden. Veckorna går fort, helgerna ännu fortare! Idag har jag en hel ledig söndag framför mig och jag funderar på att grilla. Haha! Så himla fint väder vill bara va ute. Men vi får se om någon vill göra mig sällskap.

Veckan som kommer innehåller bara tre jobbdagar, för sen ska jag vara ledig! Efterlängtat.


Sara

2012-03-08

Kategori: Allmänt

Idag kom ett paket jag väntat på. Ett par svarta jeans med gulddetaljer dvs. kedja bak längst ner samt kedja vid fickorna. Skit snygga! MEN... dem satt som capribyxor. Alltså vafan... på bilden ser dem normala ut men på mig satt dem ca. 10 cm upp på benet. Så himla tråkigt. Får skicka tillbaka dem.. Och btw... jag har inte så långa ben, normal längd ju. HM GÖR FALSK MARKNADSFÖRING PÅ DERAS HEMSIDA! Typ...



Nu känner jag mig lite ledsen. För båda min favvo jeans är sönder. Så imorgon på lunchen måste jag gå och köpa några andra.

Mvh Sara

2012-03-08

Kategori: Allmänt

Nu är det så att.. det är TORSDAG! Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Veckorna går så himla fort! Fatta fredag imorgon. Party, LEDIG helg, och jag vill också grilla... haha. Tror inte det kommer hända men kan önska.

Idag jobbar jag bara fyra timmar ska bli himla skönt. Senare ska jag fika med jonny och på vägen hem svänga förbi solstudion och sola lite.

Jag har precit betalar lite fakturor. Det var några stycken :( Har köpt både parfym, skinnjacka, köpt och sålt massa saker på tradera = dyr faktura. Men nu känns det skönt att det äntligen är betalat.

Kolla in min auktioner på tradera förresten! --> Sarizzle

Ha en bra dag!
Sara

Senaste inköpet var ett gäng sminkborstar

2012-03-06

Kategori: Allmänt

Dansa.. pausa
Jag längtar till sommaren, eller helgen.. vill dansa!

2012-03-05

Kategori: Allmänt

2012-03-05

Kategori: Allmänt

Hur förklarar vi för våra barn och barnbarn vad mobbning är?
Här är hur en lärare i New York gjorde det för sin klass: Hon bad dem att göra följande övning:

"Barnen skulle ta varsitt pappersark. Sedan blev de tillsagda att skrynkla ihop det stampa och slå på det och men utan att riva det. Så bad hon barnen vika upp bladet, titta på hur smutsigt, fyllt med märken och ärr arket var. Så ombads barnen att säga förlåt till pappersarket. Fast de hade bett om ursäkt och att de hade försökt att släta ut det, var det fortfarande skrynkligt. - "Dessa märken kommer aldrig att försvinna, oavsett hur mycket du försöker ta bort dem. Detta motsvarar vad en mobbare gör mot andra. Även om du säger förlåt efteråt, kommer ärren aldrig försvinna."

Barnens ansiktsuttryck sade att budskapet hade önskad effekt. FANTASTISKT!

Sara

2012-03-05

Kategori: Allmänt

I helgen var jag och SS i stockholm. Vi gick på konsert - WU LYF, sov över hos min brobr + flickvän + deras kompisar. Vi fick iallafall vardagsrummet. Så där lottade vi vilka som skulle sova vart. Sofie hade tur och fick en egen säng. Jag och sandra skulle dela på en soffa. Det gick inte så bra så efter ett tag la jag mig på några kuddar på golvet. MEN det var inte fy skam! WU LYF var så jäkla bra. Tack ännu en gång sofie och sandra för denna fina födelsedagspresent.

Dagen efter gick vi upp rätt tidigt. Började fixa oss och vandrade till Gamla stan. Där åt vi frukost på ett fik. Sedan påbörjade vi dagens shopping. Efter fyra timmar kände vi oss klara. Vad köpte vi? - INGET!!! Istället njöt vi av vädret, solade oss i solen, drack cola och åt brända mandlar.

En riktigt underbar helg. Och nu längtar jag till typ imorgon eller onsdag. Har beställt två fina saker som det ska bli så spännande att prova.





Här är ett filmklipp som jag spelade in. Vid ca. 1 minut stagedivear sångaren!



Sara

2012-03-02

Kategori: Allmänt

Jag måste göra något med mitt hår, och det är NU!! Det är liksom långt för att vara kort...

AJA får fundera lite. Ska fixa mig nu och gå ner på stan. Blir fika i hamnen senare.

2012-03-01

Kategori: Allmänt

Idag känner jag mig så himla tråkig. Har ju fått lite fnatt på färgen CERISE! och idag har jag bara svart och vitt... inte ens rosa nagellack! Så konstigt det känns. :) Jag påstår inte att jag gillar färger... bara rosa!

Imorgon är jag ledig längtar som fan efter att få sova ut.

NEMEN GUD, det är ju mars idag.

Sara