Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-10-28

Kategori: Allmänt

 

2012-10-26

Kategori: Allmänt

Happ, ikväll bär det av till ullared! Ser INTE fram emot bussresan... haha! Nåja, låt mig sova djupt och gott och vara pigg klockan sju imorse... Jag uppdaterar er om utbudet ;)

Sara

2012-10-23

Kategori: Allmänt

Min första lön som chef.... det är ju inte å klaga på! Äntligen får all börda sitt pris. Tyvärr är det lite så, vi uppskattar saker i pengar. Det är en vinst för oss! Och för mig lika så. Så nu känns det gött! Jag börjar bli frisk, ska jobba imorgon och även träffa Emma som är på besök i V-ås. Lönen kommer på torsdag, och på fredag bär det av mot Ullared. WIHOO!

2010-10-22

Kategori: Allmänt

Usch, jag hade det på känn. Igår blev jag SJUK med stora bokstäver! Ingen halv tråkig förkylning utan riktigt jävla magsjuk.

Och detta är ett jäkla stressmoment för mig. Har så mycket inplanerat denna vecka. Redan fått ställt in ett möte. Känns sådär när man förberett sig och till och med sätt fram emot det! Jaja, jag får ligga här i sängen och glo tv istället. Ser framför mig att jag är på jobbet på onsdag iallafall! Två sjukdagar, och sen yttligare en så man inte smittar någon...

På fredag åker jag till Ullared och det är också något jag planerat sen länge så hoppas verkligen allt är tip top då! =)

2012-10-20

Kategori: Allmänt

God kväll, äntligen helg :) Veckan har vart fullspäckad - och jag är helt slut!

Min chef sa en gång att "Många av mina säljare var i din ålder, unga och festade nästan varje helg vilket gjorde att dem ofta blev igenkända på krogen. Många av våra kunder är också i din ålder, och dem kommer in fredag kväll med systempåsen och köper lite nya accessoarer till kvällen och kanske känner igen dig. Men efter en tid så säger nästan alla säljare att dem inte orkar gå ut på krogen för jobbet är så mycket hela tiden. Du jobbar tidigt, slutar sent. Därför är det viktigt att få egen tid också"

Ja, jo det är klart tänkte jag. Jag har aldrig blivit igenkänd på krogen (fan) haha skoja. MEN jag är så (jävla) sliten just nu. Visserligen har jag vart på kick off i tre dagar och det var super kul, lärt mig massor, ätit god mat och alldeles för mycket fika. Vart på den stora "gala middagen" och dansat med alla cheferna. Ur & Penn är ett ungt företag, och det märks. Inga stela stunder, bara massa skratt och glädje.

Jag har snart jobbat två månader som butikschef på heltid. Så klart tar detta på en. Därför skippar jag en fest ikväll och bara är hemma och gör ingenting. För en gång skull känner jag mig INTE rastlös när jag är hemma och det känns bra :)

Nästa vecka ska jag ha ett möte samt två utvecklingssamtal. Like a boss....

Sara

2012-10-16

Kategori: Allmänt

Hej på er.. det var ett tag sen he he he.... Har liksom ingenting att skriva om .FÖRUTOM att jag precis packat väskan för att fly från vässan i tre dagar... till Stockholm. Jag ska på kick off / konferens. FAN vad det är drygt å packa. Har ingen inspiration till att ens sätta på mig kläder för allt sitter fult. Skulle behöva en ny garderob. Jag kör på jeans och tre olika blusar för varje dag - STANDARD, Haha. Alla kommer säkert ha klänning och va värsta fina imorgon på den stora middagen? Men man måste ju va sig själv... jeans och blus.

Nåja. Tänkte äta på vapiano i sthlm innan men orkar fan inte gå dit med min tunga väska haha. Som sagt, känner mig rätt nere vill bara sovaaaa.... Men det ska bli kul iallafall och komma iväg. Vi ska till Aronsborg, har vart där en gång tidigare och maten var mm-mmm-mmm delicious!!

Hajdö

2012-10-07

Kategori: Allmänt

Hallåå! Va fort veckorna går, man gör ju inte mycket mer än å jobbar och jobbar, sover, äter lite mat :)

Veckan som gått har vart en bra vecka. Intensiv, mycket att göra med jobbet. Nådde också mitt andra mål på min "vikt-resa" haha... tolv kilo lättare är jag just nu och det är ju bara sååå sjukt. Det låter så mycket! Och det känns såklart. Mycket av kläderna jag har är stora så klädval på mornarna är inte alltid det roligaste. Kan ju inte köpa nytt på en gång då jag fortfarande har en bit kvar innan jag är helt nöjd. Tror dock att sista grejen nu är att börja träna. Men... den dagen den sorgen.. haha skoja.

NÅJA. Helgen. Lugn som fan! och så himla skönt. Underbart väder. I lördags brunchade jag med sandra och josse. Sen blev det en liten snabbis på stan och sen gick jag och S och satte oss i solen med en kaffe och därefter en promenad längst löga. Kvällen spenderades med familj och släkt över en middag.

Idag var jag på erikslund och på promenaden hem blev jag nästan biten av en huggorm!!! Hjärtat dunkade så snabbt jag var skit rädd. en bara bzzzzz å slingra med sin tunga. Trodde fan det var en pinne först.

Nu är det dags för film - the woman in black. Scary horror thriller med harry potter.

/Sara