Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Markus

Kategori: Musiktips



Markus krunegård var för bra igår, och RAW är ett för jävla bra ställe. Hela eskilstuna i sig är en av de finaste städer, och inte för att tala om sällskapet men herregud, vilken underbar kväll med henning mankell och åström ;-)

torr eller len?

Kategori: Allmänt

Jag har jätte len hud. Det är något jag verkligen kan skryta om. Silkes len som en liten bebis.. nästan. Jag vet att folk omrking mig också påstått det, och det ses ju posetivt? Eller? To the point. Varför har jag såhär len hudegentligen? Varför har folk i allmänhet lenare hud än andra?

Alltså jag kan bara tala från mitt perspektiv och det är hudlotion. Dove, nivea, dermosil, forever living.. you name it. Hudlotion är min vän, och jag använder med hela tiden! Och vet ni vad.. så fort jag inte använt det på något dag så är min kropp torr som självaste öken. Wow! Vilken jävla bra effekt alla diverse lotioner har, men wow(!) vilken jävla bra marknadstanke det ligger bakom.

Så som man blir beroende av socker och nikotin så blir man också beroende av hudlotioner, vare sig man vill det eller ej. Om du väl börjat smörjt in dig så kan du inte sluta. För du vill väl inte gå runt som ett flagnade, torrt höstlov resten av livet?

Så.. om jag aldrig skulle börjat med hudlotion, skulle min hud ändå vara len? För jag menar.. jag föddes ju inte torr, eller
? Torr som en bebis? Nej.. det stämmer inte.

Sara

Alldeles perfekt

Kategori: Allmänt

Idag blev det yttligare lite shopping. Allt detta spenderande gör mig vansinnig! Hur ska jag klara av att leva resten utav månaden?

Köpte iallafall ett par bruna stövlar idag på rean. Ord. pris var 599 kronor, nu låg dom på 199 så det var ett riktigt klipp!

Ikväll väntas alltså knappis uf partyt. Jag tar med mig kameran så ni få vara beredda på lite pics sen! Förövrigt åker jag till eskilstuna imorgon och jag känner på mig att denna helg kommer bli alldeles perfekt.

Ta hand om er
Pusskram
Sara

Tvungen att blogga

Kategori: Allmänt

Har ni, alla ni läsare, någonsin kännt er tvugna att blogga?
.. jag känner så idag.

Jag har vart så dålig på att uppdatera och när jag väl gör det så finner jag inget intressant att skriva. Det var länge sen jag hade lite goda musik nyheter, men det står ganska stilla på den fronten.

Jag uppfyllde iallafall dagens planering. Gick upp halv 9, åkte iväg och träna och sedan följde jag med mamma och handla. Vi åkte också förbi brödet och fiskarna där jag såg en riktigt snygg skinnjacka men det gäller att hålla i stålarna. Resten utav dagen har jag legat i sängen och kollat på gossp girl, runt 5 avsnitt har jag sett!

Morgondagen ser ut följande:
- Stan med moster och kusin
- Shoppa lite.. kanske!
- Knappis UF party senare på kvällen.

Knappis UF är min kompis företag (projektarbete). Dom gör egna smycken så som örhängen och ringar med knappar på! Imorgon har dom alltså sin releese fest och jag tror nog att jag ska införskaffa mig en å annan knapp.

Ännu ett avsnitt av gossip väntas! .. och jag fick nyligen höra att mönstringen hade gått perfekt för sophie och hon kommer hem ikväll! yippie!

Pusskram
Sara


Jag och min bästa vän Sophie

mammas hembakta semlor

Kategori: Allmänt

diverse saker..

Kategori: Allmänt

Dagens inköp. Jag säger inget mer förutom att datum på biljetten stämmer inte samt att t-shirten har en "fet" dragkedja i ryggen, jag gillart.

Goodmorning miss sunshine

Kategori: Allmänt

Vilken underbar dag!

Är uppe i skaplig tid, sitter här och dricker thé samt äter äggmacka. Ska snart packa ner kameran och klä på mig lite varma kläder.

Måste bilen skrapas tro? Isåfall lär jag glida ner och göra det snart och sen hämta upp min moster samt kusin. Vi ska ut till björnön och fota! =D

Vi får inte glömma att det är semldagen idag, därför ska vi fika lite senare. Vi hörs

Sara


Sist jag var ute i naturen var vi på Ängsö

The kooks till borlänge

Kategori: Festivalinfo

Borlänge, framförallt Peace and Love festivalen slutar aldrig att förvåna mig. Dom har lyckats boka The kooks till årets festival, hur grymt är inte det? Lilla borlänge..

Jag har två till saker att berätta för er. Den ena är att jag blivit tillfrågad att lära ut gitarr lektioner i reagge. Hör och häpna, det är sant. Dock en nära vän till mig men ändå. Det visar lite på min talang ;)

Och påtal om talang så passar ju Detektivbyrån in perfekt. Alltså, vafan.. de flesta kan väl göra en pop låt på tre gitarrackord, men vilka kan egentligen lyckas att blanda dragspel och alla möjliga annorlunda instrument? Detektivbyrån kan det och har lyckats. Jag beundrar verkligen dem..

Veckoplan

Kategori: Allmänt

Hade inte mycket för mig igår så jag provade att använda "kalendern i microsoft works". Det var faktiskt riktigt roligt samt bra! Jag älskar att ha koll på saker och ting.

Såhär ser min vecka ut på ett ungefär:

Se så vackert!

Kategori: Allmänt



Hörs ikväll..
Sara

Det är ju trots allt Torstens födelsedag idag..

Kategori: Allmänt

Har vart borta hela dagen. Vi for till min farmor i farfars ära. Han skulle somsagt fylla 75 år idag så vi åt god mat, fikade och besökte hans grav. Vi hade med oss massa fina röda rosor samt ljus. Bland alla tusen gravar var det hans som syndes mest. De röda rosorna kontra vit snö, underbart fint.

Väl frammåt kvällen pratade vi om massa mystiska saker. Då flera i min släkt varit med om ganska många ovanliga och mystiska händelser så känns det för mig att det kanske finns en själ.

Och.. sanningen är den att det hände en riktigt skum sak idag, och jag tänkte berätta den för er. Vi var i huset för att spackla och riva ner några gamla garderober. Helt plötsligt i vardagsrummet kommer en pingisboll rullandes. Äsh, vafan det är väl inte så läskigt men vart kom den ifrån? Den rullade längs golvet och kom från ingenstans. Jag kan tycka att det är lite läskigt.. men lämnade tanken lika snabbt som den kom. Väl hos farmor då vi pratade om mystiska saker nämnde jag dethär. Och för er som inte vet så har jag aldrig träffat min farfar, så jag vet inte så mycket om honom förutom det jag sett på bilder och hört. Bitarna började falla på plats. Pappa säger att farfar spelade pingis jätte ofta, han var ju till och med bra. Farmor håller med och nämner att han till och med tävlade i det och var med i något stort, inte landslaget i pingis men något sådant. Pingis var Torstens grej.

Kanske var det ett teckan från honom? Flera i släkten har sagt sig sett honom och det har hänt massa underliga saker som kanske är lite för personliga. Pingispollen som kom rullades från ingenstans i vårt tomma nya hus.. kanske var det han som vill visa sig? Det är ju trots allt Torstens födelsedag idag..

Sara

Skynda skynda

Kategori: Musiktips

Snabbt in med ett blogginlägg innan jag kör vidare. Nästa destination är köping.

Dagens låt blir från mig idag Dektetivbyrån - Kärlekens alla färjor. Varför? Jo för att jag tror jag har hört den på radion tre gånger idag.. så därför.



Sara

What a day

Kategori: Allmänt

Det värker i kropp och ben. Vilken dag.
Jag har tränat och vart helt slut i kroppen. Jag har vandrat rung i 9 cm klack och dansat. Ja.. man kan säga att mina ben och fötter värker ganska rejält. Men förövrigt, tack sofie elli emz och sophie för en trevlig kväll.. visst börjar vi bli gamla= Jag är redan hemma och klockan är bara lite över ett.

Det disskuterades en hel del tatueringar och det gör mig bara mer sugen på att göra en till. Jag vet precis hur jag vill ha, men jag väntar på "rätt tid".

Imorgon ska jag stiga upp i god tid, åka till huset och renovera lite, sen fara iväg till köping.
Min farfar skulle fyllt 75 år imorgon, så vi ska hem till farmor och äta mat samt lämna flowers vid graven. "Vem du än är, vart du än är"

Nä, dags att förbereda sig för kvällen!
Godnattrå
Sara


Såhär pepp var jag för ett år sen. Minns att jag precis var påväg till E-tuna för att befinna mig hos Deep cuts och göra min första tatuering. Snacka om att nervositeten cirkluerade kring mig.

Välkommen sportlov

Kategori: Allmänt

Äntligen! Hallelujha!

Sportlovet har kommit. Jag skjussade nyss iväg tjejerna till stationen. Det känns tråkigt att alla åker till sälen förutom jag, men jag har gjort mit val. Hoppas det blir kul!

Påtal om jag.. ska dra till gymmet nu och köra lite styrka. Senare blir det hem ganska snabbt, fixa iordning mig inför kvällen. Ska äta asian-food  med pappa och sen hem till Emma. Kvällen avslutas på konrad!

Ha en bra dag,
vi får se om jag hinner uppdatera något. Kanske ett videoinlägg ;)

Sara

Solsken och värme

Kategori: Musiktips

Gårdagens musik var defenitivt Håkan Hellström. Gamalt är verkligen bäst..



Jag vet att det är många som är väldigt "into" Håkan, framförallt just nu, i februari. Jag undrar om det är pågrund av den efterlängtade våren? För jag menar.. visst är håkan hellström förknippat med solsken och värme?

Sara

Vilken lång dag..

Kategori: Allmänt

Denhär dagen har varit lång.. riktigt lång.

Jag har umgåtts med sköldiz, jois, korre och vinden all day long. Vi har i stort sätt pluggat massa historia iallafall jag, K & S.

Slänger in ett videoinlägg.. det känns fortfarande sjukt dumt att prata med en kamera..



Om sanningen ska fram så åt vi på max. Somsagt.. det har vart en lång dag.

Puss
Sara

Förövrigt så har jag haft en underbar dag. Det var sjukt länge sedan som jag bara "chillade" med vänner efter skolan. Tack för idag. På tal om vänner så hittade jag denna utmärkta bild..

jois, jag, bianca, korre och vinden för ungefär ett år sedan!

He was a country boy..

Kategori: Allmänt

"He was a country boy. She was from the city. She had the world at her feet, while he didn't have two dimes to rub together"

Kunde inte sagt det bättre själv. För er som inte sett The Notebook - gör det! Jag är lite sent ute, men bättre sent än aldrig. Är fortfarande helt tagen.. jag som är så svag för filmer.


The notebook

Sara

Eskilstuna 350 år - Tiger Lou

Kategori: Festivalinfo

Hey! Tiger lou ska uppträda i eskilstuna den 6e juni. Gud va underbart! Dom spelar i Rothoffsparken (vart det nu ligger) antagligen i någon av parkena kring ån. Och lyssna på detta..

Finns det någon åldersgräns? 
Nej, det finns ingen åldergräns till de olika scenerna/områdena. Alla är välkomna! Däremot kommer det att finnas åldergräns till de serveringsytor där alkoholhaltiga drycker serveras.


Vad kostar biljetten?
Inget! Biljetter kommer inte att säljas. Jubileumsveckan och jubileumsdagen är gratis för alla

Vilka ska med? Det är ju som planerat och klart. Tänk er.. en varm sommardag i ett av Sveriges finaste städer, solbrillor på och en stor kall "bärs" samt Tiger lou på scen, underbart. Ni lär ju nappa..

En vacker dag

Kategori: Allmänt

Suck. Andas in, andas ut. Kollar ner, huvudet faller lätt.. vilar i din famn. Blundar, det blir svart. Suck, andas in och andas ut..

Helt plötsligt blev jag alldeles sådär trött och ännu mer trött på allting. Ska nog gå och sova nu! Förlåt för en dålig uppdatering, får gottgöra er med det en vacker dag.. en vacker dag.

Kanske är det för att jag lyssnar på Kashmirs allra mest lugnaste och finaste låtar någonsin. Kanske är det för att musik ger nostalgi.

En av de finaste låtarna någonsin..

Skor från H&M

Kategori: Kläder/mode



Har glömt bort att berätta att mina skor kom på posten förra veckan! Hämtade ut dom i fredags och gud så snygga dom var! Och Emelie.. dom glappar lite i hälen för mig med. Måste vara modellen!

Puss
sara

Till André..

Kategori: Allmänt

Gårdagen spenderades med grabbarna grus på loftet. Loftet är alltså andres gammla lya ovanför hans familjs garage. Där hängde vi 24/7 åren 2005-2007 kanske.. svårt att sätta finger på exakta årtal men loftet har haft ett stort intryck på min uppväxt! Haha..

Det blev iallafall en liten reunion på loftet igår, på alla hjärtans dag. Det spåra ganska rejält för vissa! Jag har idag något som liknar ryggskott tack vare ett antal "mosningar" av mina kära vänner. Ja, det är så vi umgås. Visst låter det fånigt? Vi busar och brottas och retas och kittlas.. bilder lär väl komma om kanske någon månad eftersom andre oftast är otroligt seg på att ladda upp dom!

Under de senaste veckorna har jag fan undrat vart snygg-fredda och mehir tagit vägen.. det visar sig att dom pluggar i linköping! Om två helger sker en färd dit.. totalt flopp! Jag vet inte om du läser andré, men om.. skriv upp mig på resan till mehir och fredda! Jag ska med!

Inlägett tillägnar jag till Andre, min bästa "pojk-vän" någonsin. Trots allt du gjort mot mig som får mig att vilja slå sönder dig (listan kan göras lång) så är du ändå bäst! Tack för en otroligt rolig hjärtlig lördag.

En låt som stod högt på listan igår är denna klassiker..



Sara

Glad alla hjärtans dag

Kategori: Allmänt

Om jag hade ätit massa godsaker så hade jag bakat en fin fin kladdkaka som jag gjorde förra året.. därimot ska jag unna mig lite geléhjärtan idag.

Ikväll ska jag till andre och fira alla-♥-dag med mina vänner. Vad ska ni hitta på?

Puss
Sara

Jusste! Anna ternheim spelar i eskilstuna ikväll.. och nina kinert är förband, fantastiskt! Hoppas på en härlig resume.




Vill inte skryta.. men jag gör de bästa kladdkakorna i västerås.. tro mig.

Fredagen den 13e

Kategori: Allmänt

Läskigt?

Jag har nog aldrig upplevt något läskigt under fredagen den trettone, förutom för flera år sedan då jag "sprang" in i en glasruta. Det må låta brutal, men jag lever!

Jag ska iallafall spendera min kväll hos min moster där vi ska äta mat samt kolla på skräckfilmer b.la barnhemmet! Någon som sett den? Den ska var riktigt läskig iallafall..

Påtal om ingenting, white lies var ju verkligen hur bra som helst! Ni som avgudar Bloc Party lär ju lyssna in white lies.



Aldrig för mycket electronica

Kategori: Musiktips

Kikade som vanligt runt bland massa bloggar precis innan läggdags, hamnade igår, precis innan utloggning, på Kims blogg och vilken tur det! Han rekomenderade sina läsare om en riktigt riktigt bra låt.

White Lies heter tydligen bandet, och det är något jag absolut bara måste ladda ner imorgon, på direkten!

Återhänvisar till Kims rekomendation, White Lies - from the stars.



Sara

Festival är festival

Kategori: Festivalinfo

Hej!

Roligt att ni gillar videobloggen. Jag kommer definetivt fortsätta när jag har lust, det var faktiskt ganska roligt ;-)

Som ni kan se till vänster så har det skett lite uppdateringar inom festivalvärlden.
- Slipknot kommer till mealtown. Wow!
- Dektetivbyrån upptärder på emmabodafestivalen.

Jag är inget fan utav dem båda, men festival är festival. Hipp hipp hurray!

Videoblogg

Kategori: Allmänt

Tanken var att jag skulle publicera ett vidoeklipp nu.. som jag nyss spelat in. Ja.. jag tänkte alltså försöka vidoeblogga. Tror eller ej, det känns hur dumt som helst och sitta här själv och berätta om min vardag inför min dator. Nåja.. det kanske kommer upp om youtube fungerar som det ska! (vilket är ovanligt)

Håll utkikt!



Sara

Godnatt 90 gånger om dagen

Kategori: Allmänt

Just nu varierar jag med att sitta här framför datorn samt kolla på en dokumentär på 4an. Det är en brittisk dokumentär från 2007 där man får följa fyra personer som alla lider av narkolepsi.

Narkolepsi är en sömnrubbnings sjukdom som gör att man kan somna när som helst, var som helst.

Jag kommer aldrig förstå hur det är att leva deras liv. Jag menar, en person fick lov att avbryta sitt föredag inför klassen, helt plötsligt, i en mening, satte hon sig ner och började sova. Efter sisådär 3 minuter vaknade hon igen. Hur kan en person klara sig själv med denna sjukdom?

Jag tycker riktigt synd om dom, men jag tycker väl egentligen inte mer synd än dom än vad jag till exepmel tycker om de svältande barnen i afrika. Vilket som så får man följa deras liv och dom ska nu iväg på ett läger som är som en slags terapi. Hoppas att detta går att "bota".

Sara

ZzZzzz

Kashmirs nya sång

Kategori: Musiktips

Äntligen så har jag fått det bekräftat att Kashmir verkligen är inne i studion och påbörjar, eller avslutar, kommande platta.

Här är deras senaste och nysläppta singel, Splittet til atomer.
Jag måste dock erkänna att denna kom som en liten liten besvikelse. Det är inte det bästa dom gjort, såklart! Kanske för att dom för ovanlighetens skulle sjunger på danska? Men men, kashmir är alltid kashmir och jag älskar't!

Nu ser jag verkligen fram deras skivsläpp. Inom sin tid käre cherlock..

white coldest winter hymnal

Kategori: Allmänt





Missa inte pete i sommar

Kategori: Festivalinfo

Ja! Peace and love har knykt åt sig pete doherty till borlänge, det är sant! och helt fantastiskt.

"Nu står Pete på egna ben och har dessutom med sig ett gediget låtmaterial från hans första soloalbum någonsin som har fått namnet Grace/Wastelands. Spelningen på Peace & Love blir Petes enda Sverigespelning i sommar, så ska ni ha minsta chans att se Pete så får ni masa er till Borlänge" - http://peaceandlove.nu

Lite andra nykomlingar till festivalen är bland annat:
- Gentleman & The Far East Band
- Laakso
- Parken

Vem vill inte ha sommar nu?! Tror ni att pete dyker upp denhär gången?

Sara

Han ser lite fräschare och piggare ut nu! Visst?

När gamalt är som bäst

Kategori: Musiktips

Jag laddade för ett tag sen ner två riktigt fina plattor. Året var 2006 och jag kan inte mer än minnas hur mycket jag lyssnade igenom dessa två band.

Den första skivan är "Hurricane bar" med Mando diao. Utsökt och nostalgiskt.
Den andra plattan är ingen annan än "Whatever people says I am, thats what i'm not" med Arctic monkeys.

När jag väl satt och lyssnade igenom dessa fick jag riktiga vår känslor, för jag minns att våren tvåtusensex var perfekt. Det var en tidig, riktig vår. Nu minns jag också att musik direkt ägde rum, vilket jag senare insåg att det gör nu på lördag också!

Musik direkt - Sveriges största tävling för unga musiker. Första deltävligen äger rum i Västerås, växhuset nu på lördag, 14 februari, alla hjärtans dag!


Jag, år tvåtusensex, somsagt riktig vår och ett stort jävla krull till barr. Adidas tröjan var given

we all want to change the world

Kategori: Musiktips

Idag är en sådan vacker dag. Det är en perfekt dag till att lyssna på skön, sprallig pop. Jag väljer därimot att tillgänga min dag till Elliot smith.

Han var en så otorligt begåvad artist, och man kan tycka att hans material känns sorgsna. Jag älskar hans musik, och det passar perfekt för mig att lyssna på idag, för nu ska jag deppa lite och ta tag i mina läxor, då denna vecka är ett helvete.

"Smith dog av ett antal knivhugg i bröstet, blott 34 år gammal den 21 oktober 2003. Hur detta gick till är fortfarande i spekulation, men de flesta tror att han begick självmord"

Videon utspelar sig på 4334 West Sunset Boulevard
Hollywood, CA,
som är en memorywall. Får inte fram ordet på svenska.



Förövrigt så var jag nyss och simmade 16 längder!

Hörs
Sara

lost keys

Kategori: Allmänt

Gårdagen var riktigt rolig bortsett från vissa omständigheter. Bilresans tid var nog den mest händelserika bilresa någonsin. Det börjar med att det är ett fy helvete till väder - snö, dimma, regn, is osv. Bara det gjorde ju att resan gick dubbelt så sakta, man såg ingenting. Kartan som sophie skrivit ut var inte heller till så stor hjälp, så det resulterade i att vi körde en aning fel.

När det var som värst, mellan tumbo och kungsör, så hände en riktigt läskig grej. Tänk er.. det är mörkt osv, man ser ingenting och runt om oss finns bara skog. Cirka tjugo meter framför oss ser vi en lättlastbil med varningsljusen på. Hm, tänker vi, han har säkert sättit på dom så han ska synas när han står stilla. Vi kommer i 70, sophie säger till noi att han kanske bör sakta ner lite. Precis när vi ska köra förbi bilen ligger ett stort, blodigt rådjur på vägen. Noi (som körde) aggerar snabbt genom att svänga undan och eftersom att det är så pass halt så kändes det hur läskigt som helst.

Lite chockade stannar vi och svänger av vid vägkanten, Noi går ut och pratar med damen som kört på djuret. Hon var mest förbannad.
jag - "dethär är precis som i en skräckfilm. Föraren går ut och pratar med den som orsakat olyckan, allt är okej, vi fortsätter köra och det visar sig att vi kör i cirklar"

Som jag sa, kartan var dålig och vi körde fel igen.. i en cirkel!! Andra gången vi kommer på samma väg var dock rådjuret borta, polisen hade vart där och fixat det, men det var helt blodigt på vägen.

Efter detta kom vi fram till Sofie som bodde ute på landet, så allt tog sin tid. Lotus var ett ganska bra uteställe. Det vasr någon som sa att "man lär ju vara jävligt full om det ska vara kul där", men jag tyckte inte det gjorde saken bättre ;)

Jag har tappat bort min hemnyckel.

Hörs
Sara

Jag missar melodifestivalen!

Kategori: Allmänt

Ska snart åka till eskilstuna, till sofie. Där bjuds det på mat och sen ska vi ut till Lotus lounge. Jag hoppas att det blir kul, är riktigt peppad!

Därimot så missar jag melodifestivalen, det känns ju lite tråkigt. Hur gammal börjar man inte bli då? Haha.. nä det är väl inte hela världen men lite roligt att se ändå. Det känns som om det var igår.. åren går ju så snabbt nu för tiden. Någon som vet om björn gustavsson ska medverka igen?

Trevlig kväll allihopa
vi hörs imorgon,
Sara

as far as the eyes can see

Kategori: Musiktips


As far as the eyes can see är ett lite äldre album från "People in planes" med bland annat hittarna; if you talk to much my head will explode och toked trapped women. Här är deras myspace, dom är faktiskt riktigt riktigt bra. Ni bör kolla in dom!

Puss
Sara

Godkväll

Kategori: Musiktips

Förlåt allihopa för denna dåliga uppdatering! Sanningen är den att jag har haft fullt upp idag.
Direkt efter skolan åkte jag till media markt och kollade på systemkameror. Efter det hann jag hem sedan plockade jag upp sophie. Vi skulle riva lite tapeter i huset, och det tog runt tre timmar! Bra gjort.

Kvällen avslutades med massage och let's dance. Nu ska jag skriva klart dethär, avsluta msn-konversationer och går och sova.

Hoppas ni haft en bra dag!
Sara

Tips till en bra låt; Metro Station - kelsey (acoustic)

media markt

Kategori: Allmänt

fyStår just nu på media markt och testar diverse datorer. Just nu använder jag en Eee Pc, såndär mini mini dator. Fy jävlar va drygt det är.. går knappt att skriva. Förstår inte hur blondinbella orkar med det!



Roligt! Men så man ser ut, fast vem bryr sig..
hörs!

Uteliv

Kategori: Allmänt

Jag tror att jag ska ta och testa utelivet i Eskilstuna på lördag, vad trors?
Checka min otroligt snygga tapet i bakrunden, wiey!

Tips!

Kategori: Allmänt

Jag läser somsagt många bloggar.. en blogg som jag tycker är lite speciell jämfört med andra är Emelies blogg. Hon skriver och visar hur man gör sina egna armband, dessutom är hon jätte duktig! Jag har ett armband hemma som jag köpte av henne, som hon gjort själv. Riktigt snyggt! Kolla in hennes blogg :)

Svenskt, med en touch av USA

Kategori: Musiktips

Alternativt aukustiskt. Carolina Liar upptäckte jag igår då dom medverkade i ett avsnitt av 90210. Fy så bra dom var! Letade desperat upp deras band namn, och fann dom tillslut på myspace.

Carolina Liar är hälften svenskar, hälften amerikaner. Bandet består av Chad Wolf, Erik Hääger, Johan Carlsson, Rickard Göransson, Jim Almgren Gandara, and Max Grahn.

Jag håller just nu på att lyssna igenom deras skiva - Coming to terms.

Vad tycker ni? Visst är dom bra?
Det finns tyvärr inga bra videoklipp att ladda upp, men kolla in deras myspace!

Sara


Jusste!

Kategori: Allmänt

Jusste!
Lovade er att uppdatera er om den nya bilen, volvo c70.  Om jag skulle skriva här hur den var så skulle ni nog få en uppfattning, men mina ordval skulle vara mer genomtänkta, därför hänvisar jag till en msn konversation. Det är alltså jag som beskriver för min vän sophie.

plötsligt händer det inte internet krånglar säger:

åkte nya bilen idag.. fyfan va fräck den va

plötsligt händer det inte internet krånglar säger:

hel svart.. sätena var typ mörk orange skinn

plötsligt händer det inte internet krånglar säger:

feting ljudet

plötsligt händer det inte internet krånglar säger:

axa snabbt så in i helvete från 50 till 110 på typ 3 sek

Thats it!
Förstår ni hur ord som feting, fräck, helvete kan förstärka en känsla?

Sara

Sverigeturne för hives

Kategori: Musiktips

Dagens musik som jag laddade ner består av ett lite äldre, men ändå nytt album. The hives med plattan black and white fick det bli. Sanningen är den att jag lyssnade aldrig igenom det när det kom ut, så passar på nu! Utmärkt tillfälle eftersom det meddelas att dom gör sverigeturne!


The Hives meddelar följande:

STOPP!

Ok. Låt mig förklara. Vi i the Hives har nu turnerat jorden runt med låtarna från vår senaste skiva the Black and white album. Det har tagit ett tag. Vi kom nyss hem från Australien där vi firade nyår på Tasmanien och avslutade 160 spelningar sen skivan kom ut. Skönt tänkte vi. Färdigt. Nu kan man koppla av. Långa kvällar framför brasan i Hive Manor i lugn och ro planerandes nästa fas i PLANEN.

Trodde vi ja.

Alldeles plötsligt blev vi väldigt spelsugna. Alldeles plötsligt kom vi på att det var länge sedan vi spelade på lite mindre klubbar. Alldeles plötsligt kom vi på att det var länge sedan vi spelade i Sverige! Vi la ihop ett ett ett och ett och kom fram till detta...

Vi ger er:
The Hives alldeles spontana Skandinavienturné som officiellt avslutar jorden runt-turnén för the Black and White album.


24 mars - Göteborg, Trädgår'n
25 mars - Malmö, KB
26 mars - Norrköping, Flygeln
27 mars - Karlstad, Nöjesfabriken
28 mars - Umeå, Umeå Open

Ses där!

BILJETTER
Biljetterna släpps onsdag 4 feb klockan 10.00.
För återförsäljare se respektive spelställes hemsida.

Källa: Luger

white winter hymnal

Kategori: Allmänt

Träning x2         √
Cv finslipning   √

Ja.. dagen hitills har faktiskt gått riktigt snabbt. I skolan hade Selina ett riktigt jobbigt styrke/puls pass. Det kändes kan jag säga. Slutade relativ tidigt så då svängde jag förbi gymmet och gick på rullbandet en halvtimme. Väl hemma åt jag två utsökta äggmackor. Energi! Jag har precis finslipat på mitt cv, samt försökt skilt på ett personligt brev och ett cv.

Nu ska jag ta och vara otroligt olaglig och ladda ner lite ny musik samt senaste avsnittet av beverly hills. Uppdaterar er om lite härlig musik så ni har något att se fram emot ;)

Jusste! Prov åka nytt åk idag också. Rapporterar sen!

Ciao
Sara

Kommande skivsläpp

Kategori: Musiktips

Här är några sköna skivsläpp som jag ser fram emot under början av våren.

 16 februari, Album - Morrissey - Years of Refusal
♥ 17 februari, Album - ... And You Will Know Us by the Trail of Dead - The Century of Self
24 mars, Album - The Decemberists - Hazards Of Love
31 mars, Album - Peter Bjorn & John - Living Thing

Aloe vera tävling, jag är på!

Kategori: Allmänt

Det är två saker som jag måste få uppdatera er om.

Den första är att Lena har en Aloe vera tävling! Hipp hipp hurrey för aloe vera. Jag och emelie lottade ut ett lipstick förrut - en succé! Lena lottar ut en Aloe vera tandkräm. Hur värt som helst att vara med och tävla. Gör det ni med, jag tänker göra det exakt nu genom att besöka hennes blogg och läsa vidare i inlägget "Tandkrämsduell".



Det andra är att spelschemat för kleerups turné finns uppe. Den lyder följande:

6.2 Stockholm, Strand
11.2 Örebro, Frimis
12.2 Oslo, Blå (NO)
13.2 Malmö, Babel
20.2 Östersund, O'Learys
21.2 Sundsvall, Aveny
27.2 Sälen, HC
7.3 Karlstad, Arena
30.4 Göteborg, Trädgår'n

vill ha!

Kategori: Kläder/mode

måste ha! kom igen.. låt pengarna rulla in

konsert i borlänge

Kategori: Festivalinfo

Håkan gör exclusiv konsert i borlänge!

Ja.. det är tydligen den enda han gör i sommar på en festival. Varför? Jag vet inte.. men jag vet att borlänge och P&L lär vara väldigt glada över att just dom lyckats nappa åt honom.. för jag menar.. vad är en festival utan håkan hellström?

Håkan hellström med band, förband till kent i Eskilstuna 12/7-08

Nyhet!

Kategori: Allmänt

Har ni lagt märke till nyhetsrutan till vänster?

Det visar sig att klerup gör sverige turné, fantastiskt!

Åh.. suck

Kategori: Allmänt

Jag köpte hårfärg idag, brun. Notera färgen brun. Jag är nämligen helt svart på skallen nu. Så typiskt. Varför blir det alltid så himla mörkt? Trots att det händer mig varje gång så envisas jag med att köpa, som idag, färgen brun. Jag menar, om det står brunt ska det väll bli brunt? Det finns två nyanser starkare, mörkbrun och svart. Om brun blir svart då lär ju svart bli vad? Åh.. suck.

Under de senaste halvåret har jag kört med någon chokladbrun rödaktig mahogny färg. Men sanningen är den att jag har helt glömt bort vilken färg det var. När jag stod i affären och kollade på mahogny brun så var det helt vinrött. Kanske var det den färgen jag brukade färga?

Nåja.. såklart är det toning och det brukar ge sig lite när man tvättar håret. Imorgon blir det en kort dag i skolan, sedan ska jag iväg och träna, fy så skönt!

Hörs
Sara

Tamarama

Kategori: Musiktips

Ett tips till alla frusna själar!

Tackar sandra för denna sköna låt. Eller tenkniskt sätt så är det sofie jag ska tacka, men vilket som.. tack tack!

Tamarama är ett folk rock, indie, surf band från New york. Riktigt skön musik, gud vad man längtar iväg till palmer och drinkar! Här är deras myspace.

Alla kommentarer är gone

Kategori: Allmänt

Fel på blogg.se .. som vanligt!

Alla kommentarer har försvunnit ur arkivet, vilket gör att jag nu inte kan svara på dom. Det är ofta fel på blogg.se tycker jag.. hoppas det bli återställt så löser det sig så fort som möjligt.

Idag vet jag inte riktig vad som sker. Har nyss kollat på två gossip girl avsnitt och klockan är bara fyra.

Uppdaterar inom en kort tid.
Sara

Vad tycker ni?

Kategori: Musiktips

Remixen på "walking on a dream" av Empire of the sun, (aka Sam la More 12" Remix) är så otroligt bra! Faktum är att, enligt flera, så påminner den riktigt mycket om The black ghost "Any way you choose to give it" så.. Vad tycker ni? Är dom lika?

Walking on a dream



Any way you choose it

aukustisk indie-musik

Kategori: Musiktips

Ska påbörja renoveringsarbetet i huset idag,  så därför är jag uppe tidigt och dricker the.

Uppdaterare senare, men det kan bli sent. Stå ut!

Någon som gillar aukustisk indie-musik? Isåfall har jag funnit världens hit. http://www.myspace.com/joshuaradin, som förövrigt spelar på debaser i februari, extra biljetter är släppta! Källa: Vimusiker.se

Sara

Notiz

Kategori: Musiktips

Ps. Madonna till Sverige, göteborg, 9 augusti 2009.
Biljettsläpp 9 februari.
Nitton år sedan sist, och det lär bli succsé .Ds