Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-08-28

Kategori: Allmänt

Nu åker jag och jobbar på Åland.

Återkommer när jag är hemma :)
Sara

2011-08-25

Kategori: Allmänt



Sara

2011-08-25

Kategori: Allmänt

Idag öppnade netto här i mitt kvarter. Asså sjukaste kön! Tog en timme för att komma in, väl inne var det kaos och då tog det kanske 30 minuter i kön till kassan.

Jag följde med dit för dem hade chips för 10 kronor.. hahah! Hade ändå inge annat för mig denna lediga dag.

Efter lunch blir det stan med sandra!
Sara

2011-08-24

Kategori: Allmänt

Jag är sugen på kräftor. Kanske en sallad med kräftor.
Lite vitlök bounjour ost. Baugette. Salta kex.
Cola vore gott.
Skön musik, trevligt sällskap.
Gurka... mums!

En sallad vill jag ha. Ska hem till sandra ikväll och äta. Uuuundrar om vi inte kan köpa oss en sallad.
Sen ska jag färga håret också. Ska bara komma på när jag ska orka det.

Sara

SMS-inlägg

Kategori: Allmänt

2011-08-21

Kategori: Allmänt

Har haft en toppenhelg. Orkar inte skriva om den nu utan det får jag återkomma med när alla bilder kommit in på datorn!

Jag har precis kollat på filmen Let me in, det är den engelska versionen av Låt den rätte komma in. Handlar om en kille som är mobbad i skolan men som får en ny granne, en tjej i samma ålder. Dem blir jätte bra vänner men tyvärr är hon ingen vanlig tjej utan en vampyr. Så hemsk och så vacker samtidigt.

Jag är en riktig känslomänniska. Speciellt när det kommer till människor, framförallt mobbning. Helt oacceptabelt. Så denna film inspierarde mig till att göra något åt det... så jag letade mig in på Friends hemsida och nu har jag skickat en sms-gåva.

Har fortfarande ont i magen och själen efter filmen...

Sara

2011-08-18

Kategori: Allmänt

Torsdag... redan torsdag! Jag har vart ledig hela veckan, gått tre x 1 timmes promenader om dagen, varav den första alltid vart vid halv 8 på morgonen.

Är det så här det är att vara ledig? Haha.. Mornarna är väldigt sega, men när man väl är ute är det faktiskt skönt! Tror jag ska fortsätta med morgonpromenaderna även fast mamma kommer hem nästa vecka och troligtvis tar Elsa.

Nu ligger jag iallafall i sängen. Imorse efter promenaden drog jag och solade, efter det har jag packat mentalt i min hjärna till kryssningen imorgon. Hatar fan att packa.. ska va borta 1 dygn, på en båt!!! Vem bryr sig egentligen vad man har på sig.. ååh kan inte bestämma.

Elsa ligger och vilar bredvid mig i sängen. Tror vi måste gå ut snart igen runt 1... i eftermiddag kommer Sofie och Sandra. Vi tänkte grilla ikväll!

Ses!
Sara

2011-08-15

Kategori: Allmänt

Kräftskivan var hur lyckad som helst! Jag hade gjort en tipspromenad som handlade om alla som kom på festen. Den var skit rolig fyfan alltså. Sen åt vi kräftor, men vissa hade kött med sig.. och andra hade prigoer. Hahahha. Framåt natten vart det mer dricka, ost och kex, och dans!

Jag och sofie var kvar till sist och runt sex somna vi i sängen tillsammans med Elsa.

Imorrn ska jag luncha på stan med jonny och sofie kanske följer med också. Tänkte också gå förbi jobbet och prata lite med chefen som precis kommit tillbaka efter en lång semester.

På fredag blir det kryssning, gud va kul det ska bli. Jag har laddad med sjösjuketabletter.

Sara

2011-08-09

Kategori: Allmänt

Hej..
Idag har det faktiskt vart en riktig TT på jobbet. Det var hur lugnt som helst, inte speciellt många kunden varken i butiken eller på telefon. Dagen gick sakta.

Hoppas det händer mer imorgon. Och på kvällen ska jag fika med sophie. Det ser jag fram emot! Något jag också ser fram emot är lördag, så ska vi ha kräftskiva. Äta massa god mat, dricka citronvin, lyssna på bra musik och umgås med bästa vännerna!

Bon nuit, mes amis!
Sara

2011-08-09

Kategori: Allmänt

Idag är jag ute i god tid! Ska inte börja cykla till jobbet förens om 35 minuter. Vad ska jag göra under den tiden då? Och där tog det stopp... har inte ens något kul att skriva! Fast iofs, idag fyller Sophie år! Grattis till dig. Hoppas du får en underbar dag på din lediga dag.


Trevlig TT (tråkiga tisdag).

Sara

2011-08-08

Kategori: Allmänt

Jobbar och står i. Sista veckan på sommarvikariatet!

Sara

2011-08-05

Kategori: Allmänt

Det växer så det knaaaakar. knak knak

FREDAG!

Indigo ikväll.

Sara

 

2011-08-05

Kategori: Allmänt

Det växer så det knaaaakar. knak knak

FREDAG!

Indigo ikväll.

Sara

 

2011-08-04

Kategori: Allmänt





Classic

Sara

2011-08-04

Kategori: Allmänt

TORSDAG!

Åhh yee... bara en heldag kvar sen är det fredag och då går jag halvdag (rättning från förra inlägget, är alltså INTE ledig). Ni märker hur trött jag är på mornarna.

Sååå nu cyklar jag ännu en gång till jobbet och hoppas denna dag går fort. Vart tog semesterrushen vägen? Är hur lugnt som helst både i butik och telefon. Kom och köp.

Sara

2011-08-03

Kategori: Allmänt

Efter jobbet tänkte jag dra och sola. Men sen 2 minuter innan sex kommer det in två kunder som ska boka värsta lyxkryssningen. Att boka lyxkryssning tar tid. Dels så har dem ingen aning om vilka spabehandlingar det finns så bara genomgången tar ju trettio minuter... Ne inte riktigt men nästan. Så jag och elli kom från jobbet typ 20 minuter senare än vanligt.

DÅ var jag så hungrig att jag åkte hem, och här sitter jag. Ingen ork att ta mig till solariet som annars ligger ganska nära jobbet.

SÅ vad ska jag göra? Jag är en rastlös människa som gärna vill ha fullt upp, men samtidigt är jag alldeles för trött. Kanske ska ta en lång dusch? Skulle behöva städa också.

Sara

2011-08-03

Kategori: Allmänt

Det är redan onsdag! Gud va fort tiden går, men jag är så trött. Veckorna "springer" förbi och det känns som att jag inte gör annat än att jobba.

Igår kväll tog jag mig tid och sökte några jobba till hösten dock. Sommarvikariatet på VL är snart slut, riktigt tråkigt. Men jag har väl kvar min extra tjänst iallafall :)

Min lediga dag denna vecka är på fredag! Jippie!

Sara
Åh jag vill resa till grekland igen!






2011-08-02

Kategori: Allmänt

Jag vet inte vad jag ska skriva. Har inget värt eller intressant att berätta. Eller JO! JUSSTE! Igår vann jag min första auktion på tradera. Ett par converseskor. Som kanske är förstora. Hoppas dem är i fint skick blev lite nervös nu, men billiga var dem så jag antar att det är OK att dem är lite slitna. Vi får se!

Nu fortsätter jakten. Jag blir bara mer och mer hungrig! He he he...

Jag bara jobbar på. Från nio till sex. Det är rätt segt på morgonen men dagen i sig går jätte fort. Så jag ska väl börja bege mig nu då.

Ses!

Sara
Tog en bild på mig igår.. not! hahah

SMS-inlägg

Kategori: Allmänt

foto1169 (MMS)

2011-08-01

Kategori: Allmänt

Har ätit en trevlig middag med bästa vännerna niklas, sandra, olle och adam! Det var riktigt gott men framförallt intressant att höra om deras galna vecka på emmabodafestivalen. Gud va slitna dem var, det syntes faktiskt, och inte för att tala om hördes. Hes röst och hosta from hell. Känner mig jätte frisk.

SOVA snart. Jobba imorgon som vanligt...



Sara