Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Återigen fredag!

Kategori: Allmänt

Jag har bestämt mig för att göra om lite i bloggen, och det gäller främst teckensnittet. Ser faktiskt riktigt stökigt ut.

Idag är det som sagt åter igen fredag. Love it! Därimot är jag riktigt trött, och idag skall det vara "klassfest". Jag, jois och josse har bestämt att vi tar bilen ut till Irsta och endast säger hej och "kollar läget". Efter grillning och massa sånt så ska alla ut på krogen, det dissar jag direkt. Idag ska bara få vara en lugn, mysig fredag. Pappa erbjöd sig att laga mat, fast han egentligen gå på någon sopp-diet, så jag och bror har funderat och slagit ihop våra kloka huvudn. Vi tar dendär "pappa lagar mat" nästa vecka istället då föräldrarna här hemma åker iväg. En gratis och middag. Vi behöver med andra ord inte ställa oss i köket och laga vår egna mat, en dag, under vår klara-oss-hemma-själv vecka.

Ja, det var väl lite nytt från mig. Har hela dagen framför mig, mor står och lagar spagetti & köttfärssås, jag funderar återigen vad jag ska göra åt denna dag. Klockan åtta blir jag upphämtad, det är nästan åtta timmar kvar tills dess.

Ciao
Sara

Min charmör..

En sann gentleman..

Kategori: Allmänt

.. är någon som vet hur man spelar säckpipa, men låter bli.

Lite grus i maskineriet

Kategori: Allmänt

Gårdagen var väl rolig, trots en hel del problematik. Emelie fick massvis med fina presenter och jag har kommit på hur jag skall slå igenom i bloggvärlden. Hur det ska gå till kommer ni kanske märka här framöver.

Idag är jag sjukt trött. Ska bara ta det lungt med S mfl. ikväll. Jag blir verkligen jätte ledsen på mig själv, mina pengar har försvunnit och jag seriöst inte tala om vart. Ännu en månad utan pengar. Fan.

Johanna tipsade om en bra låt idag. Bandet, Sink to see från Los Angeles California är mer eller mindre kända, men deras låt, Calling, är så jäkla fin. Den måste höras. http://www.myspace.com/sinktosee

Nu ska jag försöka få tag på någon i mitt umgänge.

Sophie och jag


Kolla vilken fin "uppsättning" jag fick till, lätt som en plätt och sött som socker!


Sara

Födelsedagx2

Kategori: Allmänt

Tro det eller ej, men av ren vana från dessa fyra dagar, så vaknade jag klockan åtta imorse. Fyfan, det sög ju. Nu är jag iallafall i full gång och ska bege mig ner på stan en sväng. Ba' kolla läget lite. Ikväll ska emelie firas, wiho!

Grattis emelie 19 år, samt morfar 65! Grattis Grattis.

Sara

Står på fastlandet igen

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma från Öland. Skönt säger jag.

Bilder kommer en annan dag. Nu har jag uppdaterat och är nöjd för idag. Fan vad man har missat medans man är borta.. bloggvärlden öser in med nyheter.. Blondinbella, eller jag menar brunettbella, har ju till och med färgat håret brunt! Herregud..

Ciao
Sara

zzzznark

Kategori: Allmänt

Jag är helt slut och trött. Åker till öland snart, och tur som satan att man inte skall köra. Ska ba sova hela vägen och lyssna på mp3 med mina skull candy.

Ses nästa vecka, ciao!
Sara

Paskalinen

Kategori: Allmänt

Åh jag och elektronik. Varför måste alla tekniska saker jag använder gå sönder? Jag har haft cirka 6 datorer på fem år pga av att dom pajat.

Min kamera betedde sig konstigt i förrgår. En ruta där man fick välja olika alternativ var det enda som suntes, oavsett om jag stänge av den eller annat.. Som om usb sladden vore i. Jag gick till expert igår och dom hade ingen aning om vad det var, så min kamera, som jag bara har haft i ungefär 1 månad, skickas till portugal och kommer tillbaka om 2-3 veckor. Jätte kul tycker jag, speciellt eftersom att imorgon åker vi till öland. Nu kommer ju den resan helt plötsligt bli dubbelt så tråkig..

Aja. Just nu tar jag en paus i mitt packande. Måste ha allting klart innan sju ikväll, för då ska jag ut på krogen. Inge slöseri på tid här inte. Så imorgon bitti runt tio beger jag och familj till öland, blir borta i fem dagar. Och på onsdag när vi kommer hem ska emelie firas! Woho

Ha en bra helg och allting.
Sara

Länge leve djävulen

Kategori: Allmänt

Jag måste medge att det står ganska still här på bloggen. Åtminstone i perioder. Jag har gjort rätt mycket de senaste dagarna, framförallt något som verkligen har förgyllt min sommar.

Jag har shoppat ett bar byxor, som från början kostade 299 kr, och som låg på rea, och som sedan låg på rea på rean. Fick mig ett bar as snygga, svarta, chinos för 74,50 svenska kronor. Det kallar jag ett klipp =) Utöver det så har jag handlat lite annat smått "skit" för billiga penningar, jag är nöjd.

Igår storhandlades det på Ica Maxi erikslund, och där brevid på Chilli shoppa jag ett fat för 19 kr. Så nu har jag slängt alla mina småsaker som bara ligger och skräpar på bordet på det. Perfekt.

Nåja, på kvällen kom händelsen som förgyllde min sommar. Vi umgicks, nästan hela gamla gänget hemma hos sofie. Det är fan inte ofta vi ses, och framförallt inte alla tillsammans! Mhm, våra barnsliga sidor kom fram, och vi begav oss till Änsgö frammåt tolv-slaget. Det var så j-ä-ä-ä-vla kul rent ut sagt. Jag är inte rädd, men vissa var det, men det hände inget späkligt alls. Men därimot kom det 4 bildar fulla med ungdommar dit också, så vi tog fram våra djävulska sidor innom oss och skrämde dom lite. Släckte bilen och kollade på dom och skrek saker som "Länge leve djävulen" och massa annat "kul". Bilresan hem var nog läskigast dom då typ jagade oss.. Tippat att alla hamna på donken efteråt och såklart så ska vi dra därifrån samtidigt som killarna, 30+ (ofta man drar till ängsö när man är så gamal) ska dra.. och ja, dom följer efter oss så det var fan riktigt läskigt.

Nog om det. Ikväll ska alla vi hem till noi och parta. Nu ska jag gå till LIDL.
Sara

Sling-hetta

Kategori: Allmänt

Jag har nyss färgat håret, dock blev det inte så jätte bra.. fägen vägrar ju ta i topparna! Är som ett ljushuvve i botten och rödbrun i topparna, snyggt :) Så länge jag har uppsatt är det ingen fara, och sålänge det är sommar har jag uppsatt.

Chilla ikväll hos sofie med chips, och kanske dipp :D
Sara

livet leker

Kategori: Allmänt

Hej.

En gång burnade jag med en bil så att det tjöt och blev svarta märken i asfalten (tror jag), men nu ska vi inte tala om det. Igår regnade det as mycket så när vi körde i vattenpölar (som förövrigt var cirka 10 meter breda och minst 20 cm djupa) så stänkte det så jävla mycket, över hela bilen, så det kändes som om man åkte igenom ett vattenfall. Det var riktigt kul. Sara, 7 år talar igen.

Skall ner på stan denna vackra måndag. Solen skiner, värmen steker och livet leker. Hum.. nja, vädret suger! men livet leker.

Dags att fixa mig.
Ciao

Släkt på besök

Kategori: Allmänt

Farmor och farsyskon, kusin och kusinbarn. Släkten från fars sida var på besök idag.

Kusinbarn Lina


2 veckor gamla Tindra, även här kusinbarn. Så lite och omedveten.


Sara

Pop-corn

Kategori: Allmänt

Denna bild tog jag igår från Sophies balkong. Det ska föreställa en solnedgång samt moln som skymmer den. Såklart har jag redigerat den på datorn. Ett ganska lyckat resultat tycker jag..



Yes, jag fångade den. En perfekt swing skulle jag vilja kalla det.



God kväll!
Sara

Lördag

Kategori: Allmänt



Utsikt över Västerås stad, från sjunde våningen! Galet fint.

Sara

Anna Ternheim remix

Kategori: Musiktips

Föreställ er. Ett stort rum, fullt med mönniskor. Det är mörkt förutom strålkastarna som blixtrar till. Alla är rejält fulla, men kan stå på benen. I soffan intill dansgolvet sitter en äldre stekig gubbe och njuter utav musiken och diggar lätt till. På dansgolvet står Tanja, 19, från Ryssland, full som en kastrull och hög som ett hus och dansar för fullt. Helt lost..



Jag gillart! Riktigt skön remix på let it rain.
Sara

Så som katten tappar sin päls..

Kategori: Allmänt

Första noteringen: Grattis moster på födelsedagen!

En riktigt uppfriskande bild mitt i sommarn..


Utöver att det är en födelsedag idag så är det även en dag då jag tappar hus, så som katten tappar sin päls. Äckligt i människans fall. Man känner sig rejält smutsig. Har dock solat idag och änvänd mycket mycket olja, det kan vara orsaken. Man borde ju peela sig oftare..

Ikväll ska jag och sophie fotografera.
Sara

Friday, i'm in love!

Kategori: Allmänt

Pannkakor på torsdag. Ja, det fick jag idag hemma hos min moster. Riktigt gott, åt upp åt 5 stycken! Under dagen var vi på stan och fikade samt åt mat. Det sägs att det första man skall fota för att lära känna kameran är då såklart blommor, men även barn..





På bilderna ovan är det alltså min kära kusin. Så söt.

Fick även hem ett paket på posten idag. Det innehöll ett armband från Ms bijoux samt nagellack från mavala. Det är en gåva från Vecko revyn, premunumerar där.


Senare under kvällen var jag hos Sandra och tog det lungt. Riktigt kul att träffa alla tjejerna igen.



Imorgon är det fredag och moster fyller år, det ska firas!
Sara

16 juli

Kategori: Allmänt

Vädret är helt okej. Dock inget att hurra för om man vill ligga och sola. Det växlas mellan moln och sol.. moln och sol. Beger mig istället ner på stan med moster för att fika oså.

Jag känner mig väldigt opåhittig när det kommer till musik idag. Det ända jag lyssnar på i dagsläget är white lies och tiger lou. Jag måste få inspiration! Sommar inspiration! Detta känns sååååå höst...

Sara

pip

Kategori: Allmänt

Jag och Sophie funderar på att åka på Putte I Parken, PIP. Dock lite tvek pga. pengar (trots att det är en sjukt billig festival) samt oppepande vänner. Kom igen nu! Vi drar ner, eller är det upp?, ett gäng..

So long..

Sara

Visdomsord runt halsen

Kategori: Allmänt

Har i princip inte gjort något speciellt idag. Då brist på aktiviteter finns så lekte jag med kameran denna morgon. Jag har även ätit lunch med josse på framnäs.

Följande bilder har alltså jag tagit och även redigerat i picasa.







Ikväll ska jag bara ligga här och kolla på tv, som alla andra dagar.. nästan. Ser det inte inbjudande ut?



Sara

All those years

Kategori: Allmänt

Rensade lite bland arkivet och hittade musik från i början utav gymnasiestarten

Lyssna på det här och njut av regnet, perfekt kombination för idag!

Hittade tyvärr ingen roligare video..


Jaha.. vad händer annars idag då? Jag plågas utav min förkylning men något borde jag hitta på.
Sara

Kunde inte mått bättre

Kategori: Allmänt

Imorse när jag vaknade mådde jag inte så bra. Tog en dusch, och kände bara hur jag ville lägga mig ner. Och det gjorde jag. Jag låg ner och smörjde in mig, låg ner och drack juice, låg ner och lyssnade på musik. Plötsligt fick jag världens magont så jag spenderade nästa tio minuter på toan, sittandes, på golvet, med huvudet över toan. Det går väl inte att beskriva detta med några fräschare ordval, jag spydde. Ropade på ullrik.

Sen ställde jag in dagens visit till hälla. Sen somnade jag. Sen vaknade jag 1 h senare. Sen ringde jag min mormor. Och nu ska vi åka till Hälla ändå. Jag mår toppen! Vad var det där imorse? Fan va kroppen ska krångla...

Sara

The more you give than less you have to carrie

Kategori: Allmänt

Mystiskt, spännande och chockerande. Introt till låten "The less"  som kallad "The more you give" av Tiger Lou är så jävla fint så det är galet. Jag älskar den mystiska känslan som den bidrar med, och inte för att tala om då minuterna visar 3:08.. då jag som fast och vill ba springa runt. Kan inte hålla armarna i styr, dem för sig som om jag vore trummornas kung. Om jag ändå vore..

Låten fortsätter på andra spåret, alltså "the less" så om ni faller för detta lär ni lyssna igenom hela Tiger lous cd "A Partial Print" från 2008. Det är lite hårdare än förrut, och lite bättre faktiskt.

det går bra nu..

Kategori: Allmänt

Just nu pågår ett så kallat söndagsstädande i mitt rum. Det ska dammsugas, plockas undan överallt och gamla hudvårdprodukter skall kastas. Tänkte även spika upp lite klädhängare i garderoben där ja kan hänga upp alla mina väskor, och också sortera mina smycken. Just nu ligger ett par tio-tal väskor slängda inne i garderoben, man kommer knappt in!

Förövrigt så har jag hitils hittat totalt 11 50cl flaskor.. cola, fanta, bonauqa osv.. PANT!

Sara


Är det så tro?

Träningskläder, check!

Kategori: Allmänt

Jag vakna upp, aah solen den skiner igen, dags för mig att gitta från lägenheten, men först.. alltid en dusch, inte lukta usch stå högt på kurs det är glassi-i-i-i-gt!

Känner mig på bus och dryg humör. Måste rasat av mig. Alltså, träningskläderna är på och jag tänker gå en promenad! Hoppas dem jag tänker husarresta är hemma.

Ha  en bra dag, på onsdag blir det sol!
Sara

Vilket snesteg..

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag och äter den riktiga frukosten på över en vecka. Varför måste man tappa greppet när man är ledig? Skäms över en själv.. allt jag "kämpat" för under våren är nu bortblåst. Okej.. kämpat och kämpat var nog att ta i, men all gröt jag tryckt i mig om mornarna är nu ingenting. Usch..

Varför smakar äppeljuice gamalt? Är det mina smaklökar som bara klickar med chips och cola?`
Sara

Det man inte tror händer, det händer.

Kategori: Allmänt

Denna fredag har vart nästan som alla andra fredagar under ett sommarlov. Förutom en grej..

Försök att måla upp scenarium. Jag och josse har kört bil en sväng, jag kör och vi ska byta förare utanför mig. Jag stänger av motorn och lägger i handbromsen. Vi går ur bilen och stänger dörrarna och står och pratar ett tag. En bil kör om oss och kollar konstigt. Vi kollar bakåt och bilen rullar ner för min lilla backe utanför mitt hus. Jag (som förövrigt tydligen har as bra reflexer) springer ikapp, hoppar in och bromsar. Hur ofta händer det på en fredag under mitt sommarlov? Nej.. det händer inte. Det var iallafall en sjukt rolig upplevelse. Tur som satan att ingen bil stod framför oss, och tur att ingen skadades. Nu talar om vi en rullning på bara 2 meter, men ändå!

I övrigt så har jag bara slappat idag. Tagir promenad med tjejerna och ätit gott samt kollat på en action-rulle!



Hamnen nere vid Lögarängen.



Hamnen nere vid Lögarängen.



Solnedgång vid småbåts-hamnen.



Två äldre män sitter utanför scenområdet och avnjuter Bennys orkester som spelade på stora scenen denna kväll.

Sara

Fotografier

Kategori: Allmänt



En vis man, vem du än är, var du än är..

Kategori: Allmänt

Jag funderar på att skaffa twitter, men är det lätt att använda? Ser krångligt ut.. haha!

Igår såg jag och sophie på två bra filmer, Role Models och Yes man. Vi hade bränt ner 4 stycken och det är inte ofta alla fyra är bra men i detta fall var alla skit bra, the uninvited och babysitter wanted fanns också med. Förövtigt så har jag fortfarande en fläskläpp, men tyvärr är det inte bara det, i själv värket har jag fått munsår, från ingenstans!! Det är svullet och ser ut som det ska göra, sticker och gör ont.

Ähs, det var en gång en man som sa "livet är inte lätt när det är svårt" men det har hitills aldrig stoppat mig iallafall så jag får ta och leva vidare. Kanske sätter det sig motsättningar i mitt liv, men inga större direkt.

Sara

Gårdagen var sig inte lik

Kategori: Allmänt

Igår gick jag och tjejerna ut på pluto. Till en början var det inte så mycket folk men frammåt kvällen så kom det fler och fler. Summa summarum så var det en sjukt bra kväll. Det känns som om vi har ett flyt som följt med oss de senaste utgångerna, sist träffade vi "killen med cash" som slängde ut hundringar och igår umgick vi med ingen annan än själva Governor "Anders" Andy. Killen bjöd på dricka så att det räkte till och blev över, eller vänta det var fan hans kusin som stod för hela kalaset! Kul att governor snyltar på honom ;)

Kvällen fortsatte ända tills solen gick upp. Jag skjutsade iväg sophie och sofie hem till Andy, där det tydligen var riktigt drag, och jag själv begav mig hem till johan där det dracks whiskey och utfördes charader! Frammåt morgonen möttes vi upp hemma hos mig och somnade. Ja galen kväll. Vem hade trott att en onsdagsutgång skulle avslutas såhär? Nä, nu ska jag och min fläskläpp göra lite nytta, kanske ringa andy? Klockan är ju tre.. eftermiddag? "Asså det spelar ingen roll om du inte kommer ikväll, barad du hör av dig imorgon" Ha ha ha.. Nej. No no no, Fuck no.



Anes the man och Sophie



Mina vackra tjejer och jag



Det var tydligen live-band igår..

Sara

jag har fått en fläskläpp

Kategori: Allmänt

fett jobbigt

Trafiken är fan farlig..

Kategori: Allmänt

Idag har jag åkt iväg på en liten utflykt, som pappa kallar det, till Stockholm samt förorterna där runt omkring. Jag måste bara få berätta om hur vår resa startade. Pappa lars som förövrigt är en väldigt svår människa att beskriva har förmågan att alltid vilja ha rätt, "kunden har rätt, våga stå upp för den du är, du har rätt i alla situationer". Resan kunde inte börjat mer skämmigt då vi svänger av från motorvägen i västerås för att hämta upp hans kompis kalle. Det är en avfart på höger sida, och en bil på vänster om oss kommer på i sista minuten att han ska svänga så lars får tvärnita (såklart!) och släppa in den vita skåpbilen. SÅKLART måste man tuta och visa sin ilska, det var ju faktiskt den andra som gjorde fel "jag har alltid rätt" och i detta fall var det rätt. Skåpbilen kör ännu saktare, stannar upp, kör, stannar upp.. lars tutar på, mer och mer och längre och längre. Skåpbilen tvärnitar, dörren öppnas och ut kommer en utlänsk 40+ och skriker på sitt språk. Lars: "Jävla idiot så där kan du ju förfan inte köra, jävla idiot". Sedan gasar han iväg, kör om, upp på gräsmattan och förbi.. och för att göra allt lite mer skämmigare så åker vi cab.

Jag föstår min pappa, han är ju fett cool egentligen som vågar säga till osv.. men ibland går det överstyr. Sådär skulle jag aldrig agerat. Nu höll skåpbilen på att mosa vår fina volvo c70, som ligger far nära om hjärtat, så jag antar att egentligen borde åkt därifrån med ett lende, men istället så satt det i bakhuvudet resten utav resan.

Nåja, resten av dagen har var riktigt bra. Jag hittade min efterlängtade klänning på en H&M affär i kista utanför stockholm (av alla ställen) och vi åt god thaimat till lunch. Utflykten avslutades med en tripp till solvalla där jag var nära att vinna 800 kronor på hästar.

Nu ska jag invänta vänner och sedan gå ut på krogen ikväll.
Sara



Broder Da(niel)vid i bilen.

Min första begravning

Kategori: Allmänt

Kollade på Michaels minnesstund idag på tv4... usch va fint och hemskt det var. Alla sa så himla goda ord om honom och för att inte tala om artisterna som sjung. Det var jätte vackert verkligen. Jag har aldrig i mitt hela 19åriga liv vart på en begravning, idag var jag nästan det, fast genom tv. Gud va alla talar fint om döden och gud. När dottern Paris, 11 år, valde att säga några ord inför hela 11 tusen personer så föll tårarna även hos mig, "Ända sedan jag föddes har pappa vart den bästa pappan man kan föreställa sig, jag vill bara säga att jag älskar han så mycket".

Mikrofonstativet fick sänkas för att Michael Jacksons dotter
Källa: Aftonbladet

Kan ni förstå hur mycket mod det tar för att gå upp och säga det? Inte nog med att det är inför nästan hela världens befolkning, hennes pappa har nyss dött och han ligger i kistan framför scenen som hon står på. Jag blir så himla rörd.

Förövrigt så gick min mobil sönder idag och jag har lyckats knykt åt mig en reservmobil. I och med detta så har alla mina nummer försvunnit så ge dom gärna till mig.

Sara

Det börjar om från början

Kategori: Allmänt

Efter allt pill och byte av smycket så har mitt öra svällt upp och börjat vara, igen.. Har totalt glömt bort min rengöring hemma hos mamma så det blir till att åka hem, dem två hundra långa meterna, och hämta det. Ska sova hemma ikväll också för imorgon ska jag åka på en mini road-trip med far och bror!

Idag är en dag vi inte för glömma. Legenden begravs, ett måste för alla som kan kolla på tv4 och tv4+. Första delen inleds på plus kl. 19.00 och fortsätter sedan en halvtimme senare på tv4. Jag ska sitta bänkad.

Igår åt vi godmat här hemma och upptäckte en stor skillnad mellan två guacamole-kärnor.



Sara

Opålitlig piercing

Kategori: Allmänt

Idag hade jag återtid hos bruden som piercade mitt tragus. Det var dags att byta ut läkningsörhänget mot något krokliknande.

Blev lite chokad då det kostade 350 kronor för denna grej. Fördelen är ju såklart att det inte är någon plupp bakom utan endast som en krok. Ni kankse inte fattar, men nu kan jag iallafall lyssna på musik ur mina hörlurar. Nackdelen är att hon påstod att den lätt kan ramla ut när man sover, och det läker igen jätte snabbt och redan nu när jag kom hem så ser jag hur den hänger. Om det fortsätter så tänker jag gå och klaga.. men vill ju inte ha en plopp där bak..



Ja... där ser nu hur det ser ut. Jag tycker inte att det känns helt säkert. 350 kr och den kanska halkar ut imorgon? Fan heller..

Sara

4th of july

Kategori: Allmänt

Galen kväll. Träffade massvis med människor. Hade lite tacokväll här och fortsatte ner mot stan. Där väntades shottar och gratis öl från några stockholmare som slängde ut hundralappar på oss.. och då mena jag det ordagrant. Galen kväll på taj mahal. Sophie och Sofie ligger fort. och sover och jag pratar skit om gårdagens bravader med josse.

Godmorgon
Sara

Samma tid, samma plats

Kategori: Allmänt

Då vart jag här igen. Samma tid, samma plats. Varje år reser min moster till åland, då får jag alltid låna hennes lägenhet, vilket jag tycker är sjukt skönt. Testa på studentlivet lite sådär. Ikväll bjuds det till tacos här i stan.

Jag har stadgat mig, kopplat in datorn och musiken och ska gå och handla nu. Jag läste nyss igen min gamla blogg, jag var as duktig på att skriva. Fan. Måste ta tag i det igen. Riktigt intressant ju.

"Its never to late"
Sara

You got it all.. wrong

Kategori: Allmänt

Jag har fått en riktig The Hives noja. Vill ba' dansa.



Idag flyttar jag 500 meter. Ska låna min mosters lägenhet i en vecka. Det ska bli skönt!
Sara

Simple life

Kategori: Allmänt









Storstadsbor ute på landet hos Sofie. En perfekt grill och badkväll.
Sara

Sol och bad

Kategori: Allmänt

Kusin var här och badade idag. Lekfullt och trevligt. Nu beger jag mig mot stationen, skall åka in till Eskilstuna ikväll. Hoppas inte det är mycket bilar ute på vägarna, power meet 2009 invigdes idag och jag tvingas åka och lämna bilen till pappa.



Ha en trevlig kväll!
Sara

Livet som arbetslös

Kategori: Allmänt

Har efter ärenden på stan badat, solat, ätit jordgubbar, räkor, vitlöksbröd och kex, och ba' chillat med josse idag. Frammåt kvällen kom Bianca och Emelie på besök. En hel skön dag helt enkelt.



Sara

You dresses as if it was the 1970's

Kategori: Musiktips

Upp och hoppa!
Hej på er.

Nu beger jag mig till arb.förmedlingen på möte. Ska möta upp Anna om 20 minuter sen cykla dit tillsammans. Efter det ska jag gå en stund på stan med mamma och sedan träffa Josefin.

Åter igen en underbar dag framöver. Vädret gör allt så mycket enklare. På toppen av detta bör ni lyssna på denna låt utav Aberfeldy. Man blir riktigt glad av den när klapparna i refrängen påbörjas. Finns inte på youtube, så spotify får duga. Klicka och njut. http://open.spotify.com/track/3ULfUcKJrXCCdapZyWwv3h

Sara

Åter igen en utflykt

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har jag åkt iväg en hel del. Detta är min första sommar med körkort, så såklart är det lite roligt med små utflykter med bilen.

Idag bestämde sig jag johanna och sofie för att ses. Vi ses inte så ofta så det var på tiden. Vi åkte till Sanda, som ligger mellan kungsör och västerås. Där badade vi, solade och sånt som man gör på badstränder.



Frammåt kvällen åkte vi in till Kungsör och var med lite olika kompisar. Vi kom fram till att det var exakt ett år sen vi var där sist och umgicks som idag så det var riktigt kul det med. Vi tog kvällsdopp nere på skillinge, åt mat och chillade. Det finns ett gäng guldvärda vänner, undra varför dom just hamnade i en liten håla som kunge? Det är helt otroligt att vi lyckats hållt kontakten sedan tre år tillbaka, då vi på senare dar knappt ses någonting, men det är alltid lika kul då de väl händer.











På Bild: Sanda strand, Jag, Markus, Sofie, Skillinge bad, Kungsör slussen.

Sara