Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Internetfri

Kategori: Allmänt

Fick en idé.

Jag FUNDERAR på att skippa både msn, facebook och blogg under en vecka. Vad tror ni? Låtsas att jag är utomlands eller nått... sola solarium varannan dag så jag blir lite brun, träna lite extra för att känna mig lite 'fit'! Käka lite melon och vindruvor (det brukar jag göra när jag är utomlands). 

Jag funderar fortfarande. Kan ju va ett av dem största utmaningarna jag ställts inför någonsin?

Vi ska se... vilket datum skulle passa... Möjligtvis om en vecka. Måndag den 7 februari till Söndag kväll den 13 februari.

..denna vecka har jag alldeles för fullt upp för att hinna med att göra det andra sakerna isåfall, haha.

Vad tror ni???

Sara

Bebis

Kategori: Allmänt

Att ha hundvalp är som att ha en bebis. Nu har jag precis "nattat" elsa... grymt dryg och ville busa hela tiden så fick hon lite godis och nu sover hon. Egentligen ska hon ut på prommis nu, men jag hoppas hon sover ett bra tag för jag har lite saker jag ska göra.

Hon kan vakna lagom tills mamma kommer hem ;) Ha ha ha....

Spelar just nu min nya skiva med White lies, ska handtvätta ett par byxor och skriva en lista till saker jag ska ha med mig till Sthlm på lördag.

Sara

En torsdag

Kategori: Allmänt

Veckan går så fort! Redan torsdag...

Ikväll är det hundvakt så gäller. Känns konstigt att säga att man är hundvakt åt ens egen hund :S Men ni förstår. Stor shopping för föräldrarna då måste jag vara hemma med Elsa. Därför funderar jag på hur jag ska lägga upp eftermiddagen... gå till gymmet och träna, eller skita i det och ta det imorgon bitti istället. Det är nu eller aldrig idag, ikväll blir svårt.

Imorgon blir det iallafall lite partaj och på lördag åker jag till Stockholm!

Sara
Guuud vad tiden går fort!

En torsdag

Kategori: Allmänt

Veckan går så fort! Redan torsdag...

Ikväll är det hundvakt så gäller. Känns konstigt att säga att man är hundvakt åt ens egen hund :S Men ni förstår. Stor shopping för föräldrarna då måste jag vara hemma med Elsa. Därför funderar jag på hur jag ska lägga upp eftermiddagen... gå till gymmet och träna, eller skita i det och ta det imorgon bitti istället. Det är nu eller aldrig idag, ikväll blir svårt.

Imorgon blir det iallafall lite partaj och på lördag åker jag till Stockholm!

Sara
Guuud vad tiden går fort!

Vem kan älska kilklackar mer än JAG?

Kategori: Allmänt

Skor
- Skinn/mocka kilklackar från Bianco. Perfekta till vardags.

Recordstore
- White Lies senaste. Var tvungen att köpa då endast "premium-medlemar" hade tillgång på Spotify. Bra köp, så bra!

Sara

Tisdag

Kategori: Allmänt

Dagens kap på stan
- en kofta och en skjorta (beige såklart)

Mammas present
- en inramad, redigerad bild på elsa som jag tog i oktober. Dock lite slarvigt redigerat, men det är väl bara charmigt? Haha

Sara

Tisdag

Kategori: Allmänt

Dagens kap på stan
- en kofta och en skjorta från frk som säljs på Åhlens (beige såklart)

Mammas present
- en inramad, redigerad bild på elsa som jag tog i oktober. Dock lite slarvigt redigerat, men det är väl bara charmigt? Haha

Sara

Grattis mamma

Kategori: Allmänt

Snöstrom, och jag som tänkte gå till bibblan denna morgon. Still goin'! Kläder på, ryggsäcken is on... fylld med böcker, dator och annat tungt skit. Hihi.

En lunch på stan idag igen kanske? Och så hem för att fira mamma! Grattis på födelsedagen. Ni ska få se min present senare ;)
???

Sara

The hollows

Kategori: Allmänt

Vilken bra ny start på veckan! Har tagit igen all mat jag missade igår... haha.

På förmiddagen pluggade jag och Sara i skolan, sen kom jois och hämta upp mig och senare sofie och påven. Vi begav oss ner på stan för att käka lite mat. Vi hamna när någon timme sen fortsatte vi mot Ikea för att shoppa loss! Dagen innan löning, inte speciellt mycket folk. Provade lite soffor och sängar, nästan så att man somna!

Nu är jag mätt som en plätt. Lyssnar på lite musik från Why? som johanna visade idag. Perfect combination mellan hiphop och indie rock.

Nu längtar vi till Helgen, och Sommaren också såklart. Och på josse!

Sara

Ett mindre roligt inlägg

Kategori: Allmänt

Det var länge sen jag kände mig så här smal. Shit vilken bantningskur! Har spytt hela natten och morgonen.

Skämt och sido. Fan va dåligt jag har mått idag. Drack något min kropp inte alls gillade, tror det var champagne, så kvällen igår vart inte alls så rolig som den kunde blivit. Förfesten var jätte rolig, men när vi kom ner på stan kände jag att nått inte stämde. Hade jätte ont i magen. Så då tog jag taxi hem och då braka helvetet loss..

Under natten sov jag iofs som en stock, men när jag vakna var det inte kul. Så hela dagen har resulterat i att jag mest vilat, spytt, sovit, druckit lite vatten, spytt, sovit...

Nu ska jag ta första matbiten. Vi får se hur det går!

Sara

BW

Kategori: Allmänt

Då har även denna dag svept förbi, torsdag.. veckans sista dag innan helgen! Kommer ha en spännande helg framför mig... blir alltid mycket 'speciella' sammankomster under januari då både jag, sofie, mamma och pappa fyller år.

Fredag lutar dock åt en hemmakväll, jag jobbar sent. Under lördag är det middag hos pappa. Både han och jag ska firas av släkten på hans sida! Det väntas god mat med mitt favoritkött - kyckling. På söndag måste jag antingen åka till Ikea, eller städa mitt rumt.. haha! Så tragiskt har inte gjort det än.

Businesswoman goes busy woman, right here right now!

Sara

Sacral Nirvana

Kategori: Allmänt

Jobbdagen gick relativt fort. Imorgon är det plugg med Sara som gäller fram till halv 2, då kommer mamma med Elsa för hon ska iväg. Så då tänkte jag gå hem med henne. Ska ses på stan så det är inga problem, får hoppas att det är så fint väder som det såg ut att vara idag då jag satt inlsåst bakom disken.

Jag har precis ätit upp mitt sista godis.. haha har typ haft en samilng ända från julafton. Chokladaskar, jultomtar, twisterpåse... usch usch. Nog för att choklad är gott men det kommer till en punkt då man faktiskt tröttnar. Nu vill jag ha vår och iste från expresso house, gott!

Sara

Ganska trött på vintern

Kategori: Allmänt

Hela eftermiddagen har jag legat i sängen. Gud så trött jag kännt mig! Men skönt var det... tiger joinade så då blev det lite mysigare och en anledning till att faktiskt ligga kvar.

Dagens planer var att städa och kanske åka till Ikea. Har inte gjort något utav dem. Snart väntas mat och efter det ska jag städa. Ikea får jag ta en annan dag i veckans slut. Imorgon jobbar jag hel dag på viking line så det blir kul men även lite jobbigt med en så lång dag.

Håller ni med om att det ser ut som ryssland ute? Grått och trist som fan. Aldrig vart i ryssland endast sätt på film från b.la lilja 4-ever.

Förövrigt så har jag träningsvärk från gårdagens gympass. Glömt bort hur bra det känns!



Sara

Vårkänslor

Kategori: Allmänt

Idag var jag och tränade första gången detta år. Sist jag var där var 18/11, så ungefär två månader haha. Det gick iallafall bra, och på något vis kände jag mig jätte stark!

Har fönstret öppet, vattnet droppar och utanför är det isbana. Ändå, vilka vårkänslor. Vet inte vart dem kommer ifrån för utom 3 plusgrader och rinnande vatten. Fick en riktig vår-känsla idag när jag lyssnade på denna låt.

Jag vet att våren inte är här, men kan ju alltid hoppas.

Palpitation – What If

Tror den bidrog med dem största känslorna!

Imorgon är det skola igen sedan jobb nästan resten av veckan.

Sara

Upp och hoppa

Kategori: Allmänt

Tack alla vänner, familj och släkt för alla fina presenter! Bland annat så står det många fina finflaskor här och väntar på mig, hade inte tvekat på att öppna en ikväll om det inte vore för jobbdagen imorgon.

Ska jobba min andra gång på smörgåsstället, dvs göra smörgåstårtor och mackor. Börjar klockan 6, uppstigning kl 5 dvs om snart 6 timmar. Då kanske jag borde gå och lägga mig?

Jag uuuundrar hur stor beställning vi får imorgon. Ska bli spännande, är lite nervös faktiskt. Kan ju inte tårtorna alls.. men jag lär väl mig. Dessutom ska jag ta bmw dit. Vi har servat den idag, den ska gå felfritt men jag är så himla nervös. Inte kört sen i somras och då börja den ryka sönder. Tänker köra jätte sakt, det är ändå ingen ute på vägarna så tidigt en söndag morgon.

Ja, om en halvtimme ska jag ligga i sängen har jag bestämt. Godnatt!

Sara

hej

Kategori: Allmänt

foto0772 (MMS)

hej

Då var jag 21 år och en dag äldre...

Kategori: Allmänt

Familjen/släkten har gått hem. Dem var här idag och firade mig. Mamma hade gjort egen smörgåstårta, mm va gott det var! Sen satt vi mest och pratade. Fick lite presenter, b.la en  mp3, lovika vantar, plånbok, pengar och en bioupplevelse ink. middag. Nästa helg ska jag både jag och pappa fira vår födelsedag tillsammans med släkten på hans sida.

Köpte även en kavaj idag. En rosa, haha. Puderrosa. Lite tjockare, blir nog perfekt till våren som en lätt jacka.

... kan inte låta bli att ta ögonen från tvn. Verkar vara någon spännande film som börjar nu - Vacancy 2. Skräck, det gillar jag! Men jag måste sova. Ska jobba imorgon fyra timmar sen förbereda inför kvällen!

Godnatt
Sara

Min sista 20årsdag....

Kategori: Allmänt

Dagen före den störsda dagen på året. Dagen före min födelsedag. Shit, 21 år... Det går ju framåt.

På min födelsedag ska jag jobba heldag på Viking Line. Det ska bli kul! Kommer dock hem ganska sent då blir det hemgjord pizza. Släkten är bjuden hem till oss på torsdag istället, så då ska det firas med smörgåstårta! På fredag är vännerna bjudna och då blir det riktigt partaj. Ser fram emot dessa tre dagar.

Idag var jag och sofie och handlade lite grejer inför fredag. Storshoppning på Bolaget b.la. Nu väntas gyros. Sen lite städning. Ser fan till och med dammet, usch äckligt.

Märks det att mat är min passion?

Förra året firade jag och sofie vår födelsedag med en perukfest!

Sara

Självdiciplin

Kategori: Allmänt

Idag var jag redo att träna. Hade packat väskan och släpat den enda till skolan. Var väl inställd på det... men kollade i almanackan där under dagen och såg till min förvåning - massage kl. 16.00. Hade alltså massagetid inbokad direkt efter skolan. Det vara bara att släpa träningsväskan dit och visa lennart hur duktig jag iallafall hade tänkt att vara. Sen var det bara hem och käka, och sen dess har jag inte hunnit med mer.

Kollar nu på konferens resan, underligt folk det finns :P Imorgon bli der skola och sen möte upp Sofie för att shoppa lite inför fredag - då ska vi fira oss eftersom vi fyller år :) Har bjudit över mina närmsta tjejvänne på middag, och hoppas ni alla vill möta upp oss på krogen för att fira vidare.

Mmm trött, sova snart.

Sara

Lördag morgon

Kategori: Allmänt

Godmorgon godmorgon! Vilken vacker dag.... inte. Riktigt grått och dystert ute hehe. Idag skulle jag och sofie åka iväg på lite ärenden, men vi både kände när vi vakna "nej, måste sova mer om vi ska orka kvällen". Så ärendena får vi ta i veckan när jag knappt har tid?

Jag gick upp nu iallafall och åt lite frukost. Nu ligger jag här i sängen och undrar hur denna dag ska se ut. Vill jätte gärna göra något, men har inga pengar... Ikväll blir det iallafall lite partaj det ser jag fram emot.

Jusste... hade en hemtenta också. Den ska jag slutföra nu.

Ha en bra dag!
Sara

Äntligen lite fullt upp igen

Kategori: Allmänt

Imorgon blir det jobb på viking line, ska fan bli kul! =) Arbetar bara halvdag så det är ju super skönt. Efter jobbet blir det hem och fixa mig sen ska jag hälsa på Andre! Inte träffat honom på alladeles fööör länge så det ska också bli kul, sen på kvällen firar vi sofie litegrann som fyller år! Perfekt.

Sen jobb igen på fredag, heldag. Nästa vecka är det tillbaka till skolan.

Sara

Africa my love

Kategori: Allmänt

Dagen har bestått av lite uppsatts-skrivande, två promenader och en lunch på stan med sophie!

Nu på kvällen har jag bara suttit här vid datorn och faktiskt kollar på bilder. Bilder från olika resor som jag gjort. Jag är så himla sugen att åka och resa och upptäcka olika kulturer! Som jag och sophie sa idag, hon hade inget intresse för religion och kultur alls jag där emot hade det som mitt favorit ämne, religion, och på toppen av det läste jag kulturmöten. Grymt! Klädde ut mig till en muslim under en presentation... ja, det var tider det haha. Så olika vi kan vara, men ändå så lika.


Här får ni en rolig bild från en resa i spanien! Det är det närmsta jag kommit africa..



Sara



Några kloka ord...

Kategori: Allmänt

Nu har jag precis gett sådanna kloka råd en storasyster kan ge till sin bror.

Han ska ut på praktik nu i januari (och jag om någon vet hur svårt det är att få tag på en sådan). Nu såhär i sista minuten har han blivit erbjuden två platser. Den ena på ett mindre företag utanför västmanland dvs pendel varje dag och den andra på nordens största internetcafe i sthlm city där han isåfall har boende tillsammans med hans flickvän.

Jag skulle nog direkt valt det mindre stället, för jag är rädd för att flytta från västerås! Jag är så himla hemmakär.. och blir även ganska tillbakadragen när det kommer till stora beslut.

Att få praktisera på nordens största internetcafe, hur snyggt skulle inte det se ut på CV? Jag tycker det låter som en utmaning och upplevelse, så varför inte ta vara på den då! Jag sa till honom, att om det är det du verkligen vill och känner att du kan få ut något av det så varför inte ta den chansen? Det är något som jag ibland önskar att jag vill göra, men inte vågar (ta stora chanser). Jag är alldeles för bekväm, och mycket bättre på att peppa andra till att ta det steget än mig själv ;-)

Så, Go for it! Ta vara på alla chanser som livet ger dig. Du kan få slita som fan och verkligen inte alls gilla läget för stunden. Men det ger resultat efteråt! Erfarenhet är det bästa vi alla kan få, oavsett vartifrån.

Sara


What happens in vegas...

Kategori: Allmänt

Nyår, nyår, nyår... tänka sig att 2011 skulle komma det också.

Mitt 2010 har gått så himla fort. Främst så har jag vuxit som person något enormt, och fan vilket jäkla bra år det har vart. En härligt vår, underbar sommar och en höst och vinter som blåste förbi. Har lärt känna väldigt många nya vänner, så just nu ser jag riktigt ljust på det nya året.

Det största som jag vet händer år 2011 är att jag tar examen i affärsturism. Sedan får vinden föra mig vidare!

Jag spenderade iallafall mitt nyår hemma hos sandra. Vi åt en utsökt tre-rättersmiddag. Efter det fortsatte vi partyt hemma hos henne, och en efter en droppade våra övriga vänner in. Riktigt lyckad kväll.

Nu är det "bort med det gamla, in med det nya". Nyår kan ju få sumera mitt år (vilket har vart lite som en berg och dalbana vissa gånger) och det lägger vi åt sidan och välkomnar ett helt nytt år med förhoppningsvis otroligt många upplevelser. Bland annat en resa, hoppas jag.

...stays in vegas?

Sara