Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2013-01-31

Kategori: Allmänt

Kärt återseende! NU har jag äntligen skaffat internet till lägenheten. Känns så himla skönt att bara ligga i soffan och surfa runt lite... haha!

Så från och med nu kommer det bli lite bättre uppdatering. Idag har jag vart ledig så spenderade förmiddagen på stan med Elli. Vi luncha och strosa runt lite. Igår handlade jag en stor matta till vardagsrummet, det ser så fint och mysigt ut nu.

Imorgon är det fredag, å vet ni vad... då börjar vår slutspurt. ALLA smycken 20 kronor!! Helt otroligt. Har lagt undan en hel påse till mig själv :-) Kvällen blir lugn för på lördag är det dags för jobb igen och sen planerade jag och Sandra en drinkkväll. Vi ska göra rosa pantern och martini (avancerat va? ;-) Någon som vill joina, bara att höra av er :) På söndag kommer släkten hit och fikar och firar mig i efterskott.

Nåja.. här kommer lite bilder på mitt sovrum.

2013-01-22

Kategori: Allmänt

Hipp hipp hurra, för idag är det pappas födelsedag! Wihooo... vi slog till på stort och firade och åt mat på spicy! Hahaha.. Livet är underbart och gott ibland. 
 
Onsdag imorgon, halvägs till helg. Det har vart en tuff start, är så himla trött!! På torsdag har jag ledig dag och då ska jag skämma bort mig totalt. Först blir det möte på VV - lite inspiration till våren och jag hoppas även att bli inspirerad när det kommer till mat, har kört fast och kan äta godis dagar i streck :/ Klockan tolv är det massage inbokad, och direkt efter vid 1 har jag klipptid. Ska bli så skönt att få en frisyr igen. 
 
Sen kommer jag nog vara hungrig, kanske någon trevlig själ vill hänga på? Imorgon ska jag luncha med Elli å de ska fan bli jäkligt trevligt. 
 
Nuuu blir det soffläge.
Sara
 

2013-01-20

Kategori: Allmänt

Igår hade jag inflyttningsfest! Det var så himla roligt. Vi blev runt 20 stycken till slut. Jag bjöd på bål å så spela vi beer pong. Tillslut drog vi ut på krogen och dansa och shotta haha. Vilken kväll :) Blev inte alls så mycket bilder. Glömde helt bort kameran! 
 

2013-01-18

Kategori: Allmänt

Åh, fredagskänslan! Den är så underbar även fast man jobbar helg. Det är helt annorlunda att jobba helg än på vardagar. Man gör samma jobb, men känslan... tänket... kunderna! Du vet att det är helg och allt är frid och fröjd hihi.

Imorgon ska jag ha inflyttningsfest för lite vänner. Det ska bli så kul! Jag var ledig idag så har hunnit städa lite grann. Tog lite bilder idag så nu får ni se litegrann hur jag bor.

2013-01-15

Kategori: Allmänt

God kväll!
Här ligger jag... i min soffa... i min lägenhet, helt utslagen. Jag tror allt slit visar sig NU. Har verkligen gått på högvarv senaste veckorna.. Behövt tänka så otroligt mycket haha... å nu är det klart!

Jag har sovit tre nätter själv och det känns bra :) Har någolunda ordning, skulle behöva fixa lite små saker men är så slut på kvällen efter jobbet. Men ack så nära stan jag bor, helt otroligt. Tar 12 minuter att gå och typ 7 att cykla. Så himla nära. Gick liksom upp 10 över 8 imorse, och kom till jobbet 20 över 9. Fantastiskt.

Nu ska jag sova, och en dag kanske jag tar lite bilder och lägger upp här. /Sara

2013-01-11

Kategori: Allmänt

Nu är det tomt... EKOOO! Det ekar i mitt rum, till och med ljuden från tangentbordet hörs extra mycket... my last night.... i mitt rum. Kommer saknar det haha. Lyxen att haft ett stort rum, men en grymt stor garderob. Finaste fondväggen och dessutom en egen vind/fråd där man kan lägga saker man inte orkar kasta.

Nu blir det andra bullar. Ett normalt sovrum varav ena väggen är fylld av garderober, som däremot inte blir fyllda med fina kläder för där måste handdukar och lakan ligga. Har en fin tapet men inte lika fin som min "hemma". Men det blir bra :D

Snart ska jag få skjuts av min morfar till lägenheten. Ska dit och lämna de sista kläderna. De enda jag har kvar nu är ett par skor, en trosa, en bh, två strumpor, en mjukisbyxa, ett linne, en tröja - flyttkläder. Sophie kommer över vid 2 och hjälper mig att kasta ALLT skräp. Hela sovrummet är fyllt av kartonget och plast som vi ska bära ner till.... frådet.

Sara

2013-01-10

Kategori: Allmänt

Alltså, det går inte så bra att blogga! Har haft mycket för mig på sistone, här kommer 8i roliga saker som hänt! (kom inte på fler.. för allt jag egentligen gjort är att fixat med flytten)

- Jag har flyttat nästan alla mina saker till lgh förutom säng.
- Har haft ett trevligt och lugnt nyår.
- Men... jag har festat så jäkla mycket i mellandagarna. KUL!
- Har börjat träffat Elli & Emma mer igen!!! (men nu har emma åkt till LA... lyx)
- Har sett en skit bra film - The intouchables
- Har shoppat inredning för pengar jag sparat - så jävla glad att jag sparat!
- Har börjat gilla sushi... dock en dyr vana.
- Jag har hållt min vikt trots all julmat och festande! WIHOO

Å snart fyller man år och flyttar helt och hållet. GRYMT.