Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-09-28

Kategori: Allmänt

Nu har jag fixat klart min nya header. Valde två bilder av fjädrar som jag sedan satte ihop och flerexponerade. Blev fint tyckte jag.

Har vart hemma med Elsa hela dagen. Imorse bakade jag en kladdkaka som jag senare bjöd min moster och kusin på. Imorgon ska jag på kryssning med mormor - dagkryssning.

Sara

2011-09-27

Kategori: Allmänt

Idag fick jag möjligheten att jobba. Skulle till läkaren också på morgonen och sen hade jag tänkt göra lite andra saker men sköt upp de oviktiga och tjänade lite pengar istället.

Så himla skönt att va hemma nu efter en heldag. Det var kul att jobba men kände mig lite "rostig".. har inte jobbat på två veckor! Haha.

Shoppade en urgullig ljusgrej igår som är mörklila och ser ut som en lotusblomma. Och en flaska.







Sara

2011-09-25

Kategori: Allmänt

Jag är bara för dålig på att blogga. Funderar över att byta headern men har ingen inspiration eller idé. Fotar mest med min nya kamera som jag är så stolt över att jag köpt. Fisheye inställningen gör ju nästan hela kameran. Var på hip hop konsert igår, och efter det dansat loss till elektro på å2. Efterfestat. Sovit tre timmar. Under dagen har jag hyrt film med sandra. Nu är mitt rum städat, nya lakan och damsugat. Ska sova tidigt.









Sara

2011-09-23

Kategori: Allmänt

Denna morgon har jag inte gjort mer än att gått morgonpromenad med Elsa. Halv åtta vart vi ute. På hemvägen bann? jag fast henne utanför ica - då köpte jag lyxfrukost. Skagenröra och räkor. It's friday friday... löning.

Sen har jag suttit framför datorn och letat efter massa musik. Både gamalt och nytt. Det la jag i en fransk höstspellista... l'automne Subscriba den om ni vill va coola.

Sen är jag här nu. Ska laga lunch snart. OCH gå ut på promenad och sen sola.

Vin?

Sara

2011-09-19

Kategori: Allmänt

Idag har jag vart förbi jobbet och bl.a kollat min mejl. Det var kul att träffa mina kollegor! Eftersom jag bara är extra anställd så jobbar jag inte så ofta, och när jag väl jobbar så är det pga. någon annan är sjuk eller borta.

Efter jag vart där så gick jag på stan med brorsan. Han shoppade lite kläder och jag köpte faktiskt en brun kofta. Väldigt nice.

Idag har jag mina vinter-boots på mig, det var faktiskt inte varmt! Till det körde jag svarta jeans såklart och sen en ny skjorta. Vinröd typ manchester tyg. Riktigt höstigt!




Annars så har jag postat några paket idag som folk vunnit på tradera. Jag hoppas jag får mer sålt tänkte rensa garderoben imorgon! Sen ska jag på massage. Wieee

Sara

2011-09-16

Kategori: Allmänt

Tog mig ner på stan denna eftermiddag och fikade med Sandra och Sofie. Riktigt mysigt. Vi satt ute i solen och drack kaffe. Dem tog iofs frappino (kall?! man vill ju ha varmt nu till hösten :-). Jag åt också någon bagel... sådär va den.









Det var skönt och komma ut lite. Känns som man blir sjukare av att bara ligga hemma hela dagen i sin säng. Frisk luft och lite "skitsnack" gjorde susen!

Sara

2011-09-16

Kategori: Allmänt

Just nu har jag intagit den bästa positionen - liggandes i sängen med fyra kuddar som stöd och datorn på magen.

Denna dag, fredag!! spenderas vilande. Så länge huvudvärken och den rinnande näsan försvinner så är läget ändå helt okej. Ska åka till kolmården imorgon nämligen. Då vill man vara pigg!! Halsen där emot kommer nog  ta ett tag men jag får helt enkelt hålla käften.

Ikväll ser jag framför mig en myskväll med kanske varm choklad, lite chips.. och glass! eller te. Sen vill jag se idol, och kanske en bra film? Vad ska ni göra?

Annars så händer det inte mycket. Skulle behöva städa men det är alldeles för jobbigt för en sjukling ;-)

Sara





Haha skön Elsa!

2011-09-15

Kategori: Allmänt

Här kommer lite blandade bilder som jag tagit igår och idag för att testa min nya digitalkamera.











Jag köpte en ny kamera då jag aldrig orkar bära med mig min systemkamera på t.ex fest mm.
Så nu kommer jag garanterat fota mer!

Sara

2011-09-14

Kategori: Allmänt

Onsdag! ...och jag känner mig nästan sjuk. VISSTE väl att jag skulle bli förkyld. Aja, trevligt. Ikväll ska jag ju gå på bio. Det ser jag fram emot!

Sen ska jag klippa mig idag också. Så jävla skönt.

Annars så har jag fått jobbtid på fredag, och på lördag blir det kolmården. Mycket kul att se fram emot denna vecka.

Sara

2011-09-13

Kategori: Allmänt

Nu under förmiddagen har jag lagt ut lite saker på tradera. En "mc-jacka", en jätte mysigt grå kofta, en väst och en sjal!

Men jag vet inte hur jag kan länka till dessa... T.ex http://www.tradera.com/Stor-mysigt-host-kofta-H-M-Retro-100-ekologisk-auktion_162902_139639375

Aja, ni hittar dem andra där nånstans också!

Nu ska jag laga mat. Carbonara fast utan spaggetti. Istället LCHF nudlar.

Sara

2011-09-12

Kategori: Allmänt

Idag har jag och Sandra åkt till Ängsö. Där promenerade vi på Grevens stig. Scaaary! Men hur fint som helst. Mitt i en dunge i skogen slut... hahah aja, där såg man en glimt av vatten. Vi gick dit och det var skit fint!

Imorgon är jag hemma med Elsa igen. Då blir det som vanligt morgonprommis. Sen ska jag till jobbet och fixa lite små grejer, tänkte passa på att dra en solning på vägen hem. Sen blir det lunch såklart och sen möta upp sandra för äventyr nr.2!

På onsdag ska jag kilppa mig, skjutsa pappa från stationen och sen gå på bio! :D

Sara


Allén utanför Ängsö slott. Sandra tog bilden

2011-09-11

Kategori: Allmänt

Hej på er!

Jag är hemma i Västerås nu igen. Kom hem sent på fredags kväll. Nu under helgen har jag träffat vännerna över en middag och en sen kväll. Idag har jag lunchat med sandra och sedan bara slappat hemma hos henne hela dagen.

Nu är jag alltså hemma igen, två veckor på Åland har gått och det är inte bestämt att jag ska jobba där något mer. I veckan ska jag vara hemma med Elsa. Men ska också försöka hinna med att söka några jobb, gå på drop in hos frisören samt motionera lite!

Imorgon eftermiddag ska jag och sandra åka till ängsö. Hoppas på bra väder! Vi ska gå ut och gå men kände för att se lite nytt så jag hoppas de finns nå promenadstig där! Elsa följer såklart med, kanske kan ta med kameran :)

Elsa har förövrigt blivit "smal". Hon har vart överviktig och enligt vetrinärens råd så har hon nu gått på diet. Eftersom jag inte träffat henne på över en vecka så såg jag direkt resultat haha.

Nä, nu borde jag sova.
Sara

2011-09-08

Kategori: Allmänt

ÅH NEJ!

 

Ni vet att jag skrev att jag kände mig förkyld osv? Nästan lite sjuk..

Idag när vi kom till jobbet hade min kollega sjukskrivit sig – huvudvärk och spysjuka! dvs. magsjuka! Fyfan, alla vart jätte rädda att det är något som går.

 

På eftermiddagen försvinner ännu en kollega – han har också fått spysjukan!

Nu har jag otrolig huvudvärk och svettas. Jag vet inte om jag inbillar mig bara för att jag tror att jag ska bli sjuk? Vad tror ni?

 

Usch.. vill bara hem nu och sova. En sista dag imorgon sen väntar en dryg resa. Efter jobbet ska jag köpa någon lätt mat och lite chips. Lägga mig i sängen och kolla på tv.

Sara

2011-09-07

Kategori: Allmänt

Idag är det definitivt höst på Åland.

Längst esplanaden har nästan alla löv fallit. Dessutom regnar och blåser det något otroligt.

 

Jag vaknade upp med hals ont imorse. Känner mig inte helt frisk så det är riktigt tråkigt. Eftersom vi pratar så mycket på jobbet så är det alltid halsen som får ta smällen vid förkylningar. Minns förra gången då jag nästan tappade rösten helt.

 

DETTA FÅR BARA INTE HÄNDA IGEN! Två dagar kvar på åland och jag måste vara frisk. På fredag kväll styr jag min kos hem. Går till färjan. Tar bussen till stockholm, väntar en timme och tar tåget hem till Västerås. Beräknas vara hemma runt efter 23. Jag längtar hem! Till mitt rum. Gud va jag ska sova ut på lördag.

 

Det var allt.

Ikväll kanske jag ska gå ut och äta med en kollega här på Åland.

Sara

2011-09-06

Kategori: Allmänt

Igår när jag kom till jobbet på morgonen så väntade en intensiv dag. Vackert väder, mycket kunder. Många saker jag inte är van och när det är mycket kunden resulterar  det i att jag gör det ändå, t.ex skriver manuella kvitton som jag egentligen inte vet hur jag ska skriva – men det ser bra ut! Ha ha.


Hade tidig lunch, tur. Han nämligen inte med någon frukost då båten var i hamn kvart i sju på morgonen. Eftermiddagen gick fort och jag hjälpte en kund med ett krångligt uppdrag – och fick choklad! Haha. Han kom in senare under dagen och ville tacka mig med choklad praliner. (Synd dock att jag inte gillar det)


När jag väl slutat pratade jag lite med en kollega. Hon bjöd faktiskt hem mig till henne på landet! Så troligtvis ska jag följa med dit någon dag efter jobbet, vi får se. Gick i alla fall och checkade in på hotellet. Såg till min förvåning att rummet jag fått denna vecka har spis och kylskåp! Jaaaaaa, va skönt. Tog på mig mjukiskläder och tog en promenad till affären. Där handlade jag kräftstjärtar, ost, baugette, kex.. det gick på över två hundra kronor. Men det var värt det. Så himla skönt att inte behöva gå ut och äta! Somnade mätt och belåten… och vaknade klockan 8! AAAH Panik. Börjar om 30 minuter. Snabb fix, ingen frukost buffé idag inte.


Så här sitter jag. Lugnt på jobbet och det är en riktigt TT. Regnigt, mörkt och trist. Vi får se va denna dag bjuder på.


Sara

2011-09-04

Kategori: Allmänt

Hej Vänner!

Jag har faktiskt vart hemma under den här helgen, det har jag glömt att uppdatera om här! I fredags bjöd Sandra på tre rätters - toast skagen, lövbiff med pommes och rödvinssås samt gino till efterätt. Alltså, ni anar inte hur gott det var. Hon är faktiskt duktig!

Efteråt festa vi med goda vänner och bra musik. Sov över hos Sandra, vaknade gick och åt mat på stan. Fick skjuts till bolaget för att inhandla kvällens dryck.

Men på kvällen hände en underlig sak. SSS - jag, sofie, sandra sitter i soffan och dricker vår öl/cider/vin. Klockan slår halv 10 och det sa stop. Sofie åker hem, jag och sandra stannar kvar och äter chips, gurka och dipp. Vi fortsätter kvällen med att kolla på CSI. Förstår ni.. en lördag kväll. Kanske vart det lite för mycket i fredags? Kanske måste vi ta det lite lugnt ibland?

Nåja..

Nu är jag snart på väg till Åland igen. Tar bussen till stockholm för att senare vänta i tre timmar på Båten som jag ska sova över på och sedan vakna upp i Åland. Från färjan går jag med min packning till jobbet och sitter vid disken klockan halv nio imorgon bitti. Det blir intensivt! Men ikväll ska jag såklart äta tre rätters igen och senare planerar jag att shoppa i tax free.

Vi ses på lördag! Wish me luck.
Sara

SMS-inlägg

Kategori: Allmänt

img_6316 (MMS)