Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-05-23

Kategori: Allmänt

Får jag klaga? Är så jävla trött på mitt immunsförsvar... har blivit förkyld igen. Halsont, täppt i näsan och ont i bihålor och huvud!!! Seriöst... åker ju inatt. Är jätte nervös inför flygresan, har vart med förr när jag åkt sjuk. Hoppas verkligen inte det gör ont.

Har iallafall all medecin som kan tänkas. Nässpray, baffucin, strepsil, alvedon..

Hur skaffar man sig ett bättre immunförsvar? Det är prio nr. 1 när jag kommer hem.

Hejdå!

Sara

2011-05-22

Kategori: Allmänt

Halsen gör svinont. Va tråkigt hur länge ska man vara sjuk egentligen.... Nu ska jag packa!!!
Sara

2011-05-21

Kategori: Allmänt

Då har jag tagit kvalificerad yrkesexamen inriktning affärsturism, eller vad sägs om "Diploma in Advanced Covational Education and Training in Meeting Management? Det lär ju grymmare. Har fått två bevis, ett svenskt och ett engelskt då stor del av mötesindustrin faktiskt ligger i uttlandet.

Festen igår var också grym, och idag forstätter jag. Ska visserligen fira Arman men jag tänker också festa med tanken att jag faktiskt tagit examen igår!!!

Sara

2011-05-18

Kategori: Allmänt

Snart blir det tredje promenaden för idag. Ska gå till affärn och handla. Tidigare idag gick jag morgon pormenad med elsa och så en till på eftermiddagen.

Var också på stan och växlade kronor till euro. Snart åker vi :-) Hoppas det räcker!

Jobba imorrn.

Sara

2011-05-17

Kategori: Allmänt

Inte trodde jag att jag skulle säga det igen .... "för vi har bara festen kvar, festen kvar, festen kvar... AT09, shalalala" Hahaha... jag tar inte studenten men där emot examen på fredag!

Presentationen idag gick så himla bra. Jag och sara som skrivit vårt arbete tillsammans tog hem ett VG! (dvs bästa betyget då MVG inte existerar i vår utbildning ;-)

Såå... nu kan ja verkligen ta sommarlov med gott samvete. Vi har slitit ordentligt hela våren med praktik och skolarbete. På fredag är den stora festen och jag längtar så himla mycket.

Nu ska jag laga tacos!!
Sara

2011-05-16

Kategori: Allmänt

Sara

2011-05-15

Kategori: Allmänt

Helgen... vilken galen helg.

"Det som hänger i stugan, stannar i stugan" - tog en impuls resa till martins stuga där det var galet, som vanligt? Hade för jävla roligt iallafall. Roligast måste nog vara när jag dansa och trampar på min egna fot vilket resulterar i att jag ramlar. Jävligt roligt, men bäst är ju att Sandra filmar precis då.

Ta en titt här...

Fullt ös resten av veckan. Pluggar heltid imorgon och förbereder inför examenspresentationen. Hoppas det går bra är lite nervös. På fredag tar jag examen i ledarskap för mötesindustrin. Längtar så mycket!! :-)

Sara

2011-05-04

Kategori: Allmänt

Fredagen den 13e gick smärtfritt. Jag jobbade lite under dagen och på kvällen var jag hos min mormor och morfar. Åt god mat och kollla på ishockey och talang. Fan va sjukt taggad man blir bara för att Sverige spelar. Gillar inte hockey annars (hatar sport ha ha ha...) men just för att sverige spelade så kände man behörighet! Ska lätt kolla på söndag då det står mellan Sverige och finland.

Idag har jag hunnit med en morgon promenad med elsa. I och med att hon löper så börjar hon bli omöjlig när vi träffar andra hundar. Men men, vad ska man göra...

Snart bär det av till min faster som fyller år. Ikväll lär jag och sofie partaja, ska nämligen fira en grej :-)

Trevlig helg!
Sara

2011-05-12

Kategori: Allmänt

Känner mig inte utvilad. På facebook läser jag om att det har blixtrat, åskat och regnat inatt/morse. Då stämmer det, jag tyckte att det dundare men jag trodde jag drömde. Känner mig riktigt sliten iallafall. Försov mig så har inte haft tid att vakna på rätt sida så att säga.

Igår när jag och sandra låg och chilla på djäkneberget så somna vi båda två. Det var så himla skönt, en si så där 15 minuter. Men va läskigt, tänk om någon stulit våra saker!

Nu ska jag cykla till jobbet. Idag fyller Elsa 9 månader, och vad passar inte bättre i födelsedagspresent än att hon börjat löpa? Hahah... stor tjej nu.

Sara

2011-05-11

Kategori: Allmänt

Ska jobba några timmar imorgon också och sen fortsätta med examensarbetet. Nästa tisdag är det presentation. Musiken flödar, det märks att sommaren är på ingång. Nästan ALL musik är bra!

Älskar både låten och musikvideon. Tror ni på ödet? Skulle ni följa alla dessa lappar och tecken? Fan jag vet inte vad jag skulle gjort...


Sara

2011-05-10

Kategori: Allmänt

Jobbet imorse gick galant. Fyra timmar gick fort och smärtfritt. Slänge i mig lite mat och mötte senare upp Sara för att fortsätta slutföra examensarbetet. Shit, kan ni fatta att om en vecka har jag examensarbetes presentation, för att tre dagar senare ta examen i ledarskap för mötesindustrin? Det låter så stort!

Vädret är så himla skönt just nu. Varje dag har jag hängt på djäkneberget och solat trots att klockan vart över fyra. Ikväll blir jag sängliggandes. Ska kolla på både gossip girl och 90210. Senare big brother!

Sara

2011-05-10

Kategori: Allmänt

Får möjlighet att jobba idag som sagt... några timmar nu på morgonen! Så nu måste jag skynda mig dit.

Sara

2011-05-09

Kategori: Allmänt



Sara

2011-05-09

Kategori: Allmänt

Idag är det skoldags. Tänkte att jag nu efter tio veckors praktik skulle få träffa alla klasskompisar, men schemat är tydligen ändrat så det är inte obligatoriskt förens imorgon och då har jag sen tidigare tagit en jobbtid. Den tänker jag ha kvar. Tur jag har min kompanjon Sara som får rapportera för mig imorgon.

Vi ska iallafall till skolan idag ändå. Måste skriva klart det sista i vårt arbete. I eftermiddag tänker jag njuta av solen!

Sara

2011-05-08

Kategori: Allmänt

Jag var hemma igår från mitt extrajobb pga förkylningen/pollen allergi. Kanske inte lämpar sig så bra att nysa och snora bland tårttillverkning, tyvärr. Det kostade mig cirka 1300 kronor. Nåja. Den smällen får jag ta i juni månad.

En lugn helg, yeah ;-) Tur man har musiken!




Sara

2011-05-06

Kategori: Allmänt

Alla mina blogginlägg är ofta samma tid, på morgonen. Jag brukar se till så jag alltid är klar en halv timme innan jag måste åka till jobbet. Så skönt att bara ligga i sängen och kolla på tv, kolla facebook och kanske blogga!

Sista praktikdagen idag! Wiho!! Är fortfarande jätte förkyld. Så himla jobbigt...

Och ikväll blir det hemmakväll ikväll! Ska bli så skönt. Ska äta god mat och titta i tax free katalogen. Nu är det bara vila fram tills vi åker. Måste bli frisk!

Sara

2011-05-05

Kategori: Allmänt

Idag är det den femte i femte... två tusen elva. Den femte i femte tvåtusenfem konfirmerades jag. Haha... det kommer jag ihåg just för att det var 05/05/05.

Trevligt! Fick min första gitarr då. Vi hade övat på ett nummer... hahaha


Näst sista dagen på praktiken idag. Vi ska ha lite avsked då alla är på plats idag. Eller ja, avsked blir det ju inte direkt med tanke på att jag ska jobba lite framöver. Jag har iallafall köpt med mig tårta som jag ska bjuda på!

Sara

2011-05-03

Kategori: Allmänt

Efter att ha haft lite sjukstuga här hemma så ska jag till praktiken imorgon. Ska bland annat hämta min vinst! Yää, för jag är elitsäljare! Nedå. Varje månad har vi  tre mål vi ska uppnå, jag uppnådde två av dessa och får därför ta något ur den stora skålen. Ska bli spännande och se vad jag får :)

Annars händer inte mycket. Känner mig bättre nu och det blir jobb resten av veckan. På söndag är det dags igen för mitt andra extrajobb, göra smörgåstårtor. Det betyder tidig uppgång och en mycket lugnt helg. Jag biter ihop!

Sara

2011-05-03

Kategori: Allmänt

Jag vill bara dela med mig utav Magic Systems senaste skiva. Den är så fantastiskt bra! Nu längtar jag jätte mycket till sommaren, och framförallt Greklandsresan.

De två dagar jag vart sjuk nu har jag inte gjort mycket, och även idag är jag hemma. Det jag dock gjort är att lyssna på massa musik och även "spelat av" dem och lagt in i mp3. Har också skrivit en onödigt nogrann packningslista. Vi åker ju om tre veckor... haha!

För er som vill behålla samma koncept som spotify hade tidigare och inte betala så kan jag rekomendera ett annat program, Grooveshark

 

Det är ungefär liknande, fast man måste vara inloggad på internet. Där tänker jag hänga framöver.. tråkigt dock att alla fina spellistor finns kvar på spotify.

 

Sara

2011-05-02

Kategori: Allmänt

Fortsätter vara risig. Så jävla tråkigt att bara vara hemma. Skulle aldrig klara av att vara arbetslös. Då skulle jag nog träna varje dag bara för att ha något att gå till. Kanske bra det iofs!

Magic System har släppt nytt!





Sara

2011-05-02

Kategori: Allmänt

2011-05-02

Kategori: Allmänt

Första veckan i maj, sista veckan på praktiken. Aldrig mer jobba gratis. Äsh, det är inte så farligt. Dels så är det ju ett kul jobb och dessutom har det gett mig så mycket och även ledit (heter det så) mig till bland annat extrajobb och sommarjobb. Idag är jag tyvärr hemma. Som sagt, har en besvärlig förkylning vilket inte passar sig så bra på jobbet.

Och så klart finns det ännu en sak att klaga på... idag infördes dem nya reglerna på Spotify. Om man vill fortsätta lyssna gratis får man endast tillgång till 10 timmar / dag, samt lyssna på samma låt högst 5 gånger. Fyfan... vart är världen på väg?

Vila var det!

Sara

2011-05-01

Kategori: Allmänt

Sjuk och förjävlig. Pollenallargin tror jag är lindrig. Jag har tydligen blivit sjuk och förkyld istället! Mår inte bra.

Valborg var trevlig. Åt mat hos emma och senare var det fest hos Ebba. Tyvärr var det inte lika kul att känna sig sjuk, så jag åkte hem tidigt. Men desto bättre, idag vaknar jag upp fräsch och pigg, icke bakis. Tyvärr tar min "sjukdom" över. Helvete vilken tråkig första maj detta kommer bli...

Imorgon inleder jag sista veckan på praktiken. Undrar hur jag ska kunna jobba imorgon. Time will tell.

Nu har jag klagat färdigt. Trevlig dag!

Sara