Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Gott nytt.

Kategori: Allmänt

Idag är det inte bara nyårsafton. Det är också torsdag.. sista dagen på året.. sista morgonen på året.. det är kallt ute och så är det naturligtvis min kusins födelsedag! Hela 6 år blir hon, då var jag alltså bara 13 år när hon föddes, fan va fort jag blev "vuxen".

Iallafall, stort grattis till dig min bästa kusin, och gott nytt år alla där ute i cyberspacen! haha 8-)

Bild från 08.


Tvåtusennio har varken vart ett bra eller ett dåligt år. Som alla andra år, skulle jag vilja säga. Därimot känner jag på mig att 2010 kommer bli något nytt för mig. Jag ska ju börja praktisera på ett riktigt jobb redan om några dagar! Något jag faktiskt ALDRIG gjort förrut.

Kram
Sara

Bäst.

Kategori: Musiktips

Åh, jag blir så rofylld utav Elliot. Elliot smith. Sen jag läst om hans förflutna och sett ett antal dokumentärer så berör hans musik bara mer och mer. Speciellt på vintern.

Han passar perfekt i mina nya små högtalare.
Finast av allt var ju efter att han tog livet av sig, så gav hans föräldrar ut en cd med massa outgivet material som han inte gjort något utav.

Dock var han som bäst då jag var 7 år och omedveten av musik. 1997, Angeles.



Sara

Tisdag

Kategori: Allmänt

Uppsala igår var tyvär en besvikelse. Det var alldeles för mycket folk. Weekday var ett ända stor kaos och monki lika så. För att inte tala om H&M. Julstressen satt verkligen in. Det enda lugna stället var sisters och där kosta ju det mesta 1000+ så jag kom inte långt med mitt lilla presentkort direkt, hehe.

Köpte iallafall en väldigt fin svart klänning med kedjor, tänkte jag. Heter det så? Halsbandskedjor alltså.
Nu hitta jag en random bild på internet, voila!



Idag blir det bl.a elgiganten och tre. Annas mobil krånglar.
Sara

God morgon.

Kategori: Allmänt

Mina vänner kom över på besök igår. Vi förfestade på mitt rum, som förr i tiden. Tror det nästan hade slagit slint i min mors skalle då hon kommer upp med massa vindrinkar som vi kunde dricka.. och så godis. Men vinet, hon som inte gillar att jag dricker? Hon som absolut INTE ALDRIG tänker ge mig alkohol. "Du får dricka, det bryr jag mig inte om, men det ska inte komma från mig, det får du sköta själv". Nåja, riktigt snällt tyckte jag att det var och det gjorde säkert dem andra också :D

Vi gick till sigurds där det var synth kväll, riktigt nice faktiskt. Idag ska vi köra igen. Sandra slydal fyller år så vi ska dit och sen ikväll blir det nog pluto. Känner att om jag ska orka kvällen så krävs en promenad, och det är nu.. snart.. ska ba äta lunch först.

En notering till VL.
Börja kör bussarna på helgdagar som är speciella, ni kommer tjäna miljoner!

Kram
Sara

God Jul

Kategori: Allmänt

Jag vill bara önska er, kära läsare, en riktigt riktigt god jul. Dagen för mig spenderas hemma hos far min med släkt. först blir det en lätt jul-lunch som sedan följer utav kalle anka. Framåt kvällen bjuds det på tre rätters middag.

En bild från 2007.



Kram
Sara

22 december 2009

Kategori: Allmänt

Begravningen var så fin, så vacker. Tårarna rann som satan.. men det kändes ju skönt. Väl framm vid kistan så släppte liksom allt. Den var så himla fin. Vit med alla sorters blommor, vita och röda.. och där stod jag och Bianca och kramades och grät i varandras famner. Galet. Vilket jäkla sätt att träffa släkten på. Man borde verkligen ses oftare..

Bianca fotade jätte fina bilder, kanske kan jag få visa en och annan en vacker dag.
Sara

You will allways have a place in this world as a memorie

Kategori: Allmänt

Imorgon är det begravning, min första begravning. Har en aning ont i magen, typ nervös? Känns riktigt konstigt iallafall.

Ska göra mig fin och bära mina vackraste smycken. Om jag har några, hihi!
Kram
Sara

Jag är hemma nu.

Kategori: Allmänt

Tack för att ni hållt ställningen medans jag har vart bortrest, men nu tar jag över. Hihi.

Har ingen lust eller ork att beskriva min resa just nu här på bloggen. Bilder laddas sakta men säkert upp på facebook, så ni får hålla utkik. Medans jag var bortrest så har två dödsfall i familjen skett. Väldigt ofattbart och som sagt, jag har nog inte riktigt insett vad som har hänt än. På tisdag sker begravning ett och jag har inhandlat en jätte fin mörkgrå klänning till julens ära.

Ha det gott i kylan. Fan va vintern är underbar.
Sara

Thailand 4-19 december

Kategori: Allmänt

Imorgon vid den här tiden sitter jag på planet mot thailand. Ser inte fram emot resan dit så värst mycket, den är lång, jobbig, tröttsam och dålig med luft. Hehe, men det ska jag nog klara av. Har ju införskaffat mig en sovbindel med hello kitty! Haha.

Iallafall, hoppas ni får två underbara kalla vinterveckor. Kan hända att det blir någon uppdatering här under dessa veckor, men troligtvis inte. Höll utkik på FB.

För er som kollar på mammas pojkar, ni får gärna uppdatera mig om hur det går för tjejerna, sista avsnittet på torsdag ju! Skicka mejl eller något sånt :)

Ha det bra!

Snart åker jag till thailand.

Kategori: Allmänt

Hej och hå. Fasenva jobbigt det ska vara att packa, hade glömt bort att det var så segt. Jag har alldeles för mycket packning med mig varje gång jag åker iväg någonstans. Ska försöka ta så lite som möjligt denna gång så man kan shoppa mycket.

Åker alltså på fredag förmiddag mot Arlanda. Fram tills dess är det tentaplugg som gäller, så det blir intensivt. Lika dött här som vanligt så, ha det gott!

Sara