Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-08-27

Kategori: Allmänt

God kväll
Har precis kommit hem efter en jobbdag plus middag ute med kollegorna. Vi var och åt på Gregiska kolgrills baren. Jag åt såklart kyckling souvlaki... men pommes!!! Fuskade lite granna och unnade mig det. Det var fett gott! MEN ACK så trött jag är nu.. har vart en hektisk måndag med anstängande kunder :-) 
 
Imorgon är jag ledig. Känns lite konstigt å va det en tisdag, men ska bli skönt! Tänkte sova ut, fixa lite jobb (tyvärr) och göra schemat sen bara slappa hemma :)
 
Sara

2012-08-23

Kategori: Allmänt

Wow, Fredag, Helg och Löning imorgon :D Cant wait! Ska bli gött med lite klirr i kassan. Har ju i princip jobbat heltid sen juli. 
 
Hoppas vädret blir bättre till på lördag för idag har det ju vart katastrof!! Var på bolaget på lunchen och köpte lite vin å cider till på lördag. Ska bli riktigt gött! Dessutom har jag fixat bil så ja kan åka dit också. Funderar på att ta med en kortlek? Ölspelet... eller varför inte Maja eller tecken??? ;)
 
Ska försöka övertala Sofie när hon landar på Arlanda men är 99% säker på att hon ej följer med haha. Förstå själva att dra direkt nånstans när ni inte ens hunnit kommit hem. 
 
Har ni förresten tänkt på hur snabbt vi skaffar oss rutiner, och vanor? Liksom i vintras/våras tog jag bussen varje dag till stan. Nu under sommaren har jag cyklat och kan verkligen inte tänka mig att ta mig ner på stan på något annat vis. Imorgon ska jag iväg med bil direkt efter jobbet och måste därav åka buss tmorgon bitti. Känns skit konstigt... trots att de var en vana förr. 
 
Nåja, Vitlöken är packad för imorrn blire ghost-time på Ängsö!! Skoja. 
 
Sara

2012-08-20

Kategori: Allmänt

Näst sista veckan i augusti är här.. gud så konstigt!! Längtar till helgen för då närmar sig the big day... spökvandringen på ängsö ;) å inte för att glöma kräftskivan på lördag. Ska bli så kul! Har redan planerat vad jag ska äta... funderar på kräftor. Ha ha ha ha haaa... dålig humor. Sitter å skrattar själv faktiskt.

Ne men ärligt.. kräftor, sen kanske räkor? Skagenröra vore gott. Baugette. Vitlöksbröd. HMMm.. Vi får se! Ska bara ta mig igenom denna jobbvecka först. Är slutkörd.

Sara
 
Kolla vilka fina ballerina jag vann från tradera! Från ZARA.
 

2012-08-18

Kategori: Allmänt

Hej å hå! Hemkommen från jobbet, middagen är intagen och duschen är gjord... MATKODA. FAN va trött jag blev. Ögonen dödar mig. Aja, bara bita ihop för ikväll blir det trevligt hos S! Hejdå

Utkast: Aug. 17, 2012

Kategori: Allmänt

HEJ Jag är så himla jätte trött och utslagen. Gårdagens shoppingrunda tog på min krafter. Plussa sedan ihop det med en jobbvecka som bestått av jobb 8-17. Jag är ju int van...

Fick med mig hem många fina grejer igår iallafall! Bland annat en kjol som jag blev in loved with! Kanske ska ha den ikväll på Sophies fest. Men kruxet är det att innan ska jag på släktträff.. utomhus.. på gräset!! Och innan det jobbar jag haha. Så har med mig lite ombyte så får vi se. Blir ingen vild natt om ni trodde det, upp och jobba i vanlig ordning imorgon bitti igen ;)

Kjolen är från ZARA och har små nitar framtill.
 

2012-08-16

Kategori: Allmänt

HÄR ÄR NÅGRA AV MINA FAVORITER FRÅN VÅR NYA HÖST KOLLEKTION PÅ UR&PENN
 

2012-08-15

Kategori: Allmänt

Idag hade jag velat se Tarrus Riley på sigurdsgatan, men det blev inte så. Om man ändå vore en riktig, hederlig, ensamvarg. Då kunde man göra allt man ville (om man hade pengar haha). Tillexempel, gå på en konsert, åka till ett annat land, gå ut å äta på restaurang själv.. osv osv. Håller ni inte med om att sånna "större" saker vill man bara inte göra själv? En ensamvarg skulle gjort det. Han hade gått till sigurdsikväll. Kanske står han redan där?
 
NÅJA jag är då ingen ensamvarg. Tror jag. Bara där jag är trygg, i mitt hem ;)
 
Imorgon ska jag till Stockholm, å då inte själv såklart. Sophie ska med. Hoppas på shopping på min lediga dag :)
 
Sara

2012-08-13

Kategori: Allmänt

Kära ni, vad fort allt går. Jag skulle ledsamt vilja säga att sommaren är förbi. Jag har packat undan bikinis, shorts och klänningar och lagt dem i kattvinden. (Kattvind, för jäkla bra. Där kan jag slänga in lite allt möjligt ;-)
 
Jag går och funderar på ett par skor. Vet inte hur dom ser ut, men dem ska vara stilrena, gärna mörk brunt läder, ganska sköna och snygga. Ja, får väl leta. På torsdag på min lediga dag ska jag till Stockholm. Ska kolla runt lite då!
 
Något som jag är himla glad över är min väska!! Har suktat efter den länge på Accent... men tusen kronor har kännt sååå mycket. Vipps som det är dyker den upp på Tradera och den blir iallafall en tredjedel billigare. Idag kom den på posten - ÄR SÅ LYCKLIG ;)
 

2012-08-10

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig, himla skönt!!! Ska spendera min dag väl. Gick upp vid 8 och åt frukost och en timme senare gick jag till vår lokala frisör Bettan här på området ;) Hon har drop in varje morgon så tog tillfälle i akt att klippa mig. (dessutom skiljer det nästan 200 kr billigare jämfört med stan) Visst, hon duschar inte håret, har inte i en massa fabulous hårprodukter och varken plattar eller stylar det - MEN det tycker jag fan är bra. Då kan jag bara gå hem, 3 minuters gångavstånd och sedan fixar precis hur jag vill! =) Jag toppade iallafall mig bara så det känns skönt.
 
Nu ska jag åka ner på stan och möta Sophie och bjuda henne på en födelsedagslunch. Det blir pasta, längtar! Senare vet jag inte. Kanske en fika? Blir hemma ikväll iallafall eftersom jag börjar sju imorgon. 
 
Och alltså, jag har ju ny dator och ny webcam. Verkar inte gå och ändra skärpa, ljus osv på den?!
 
 
Sara
 

2012-08-09

Kategori: Allmänt

Godmorgon, redan torsdag! Visst går livet fort ;) Känns som detta börjar bli en standard mening. Kanske beror det på att jag oftast bloggar i slutet av veckan.

Nåväl...
TORSDAG. Å ledig imorgon :-) Desvärre jobb på lördag, hör och häpna... klockan 07.00-16.00. Så STÖRT! Har aldrig jobbat sånt pass förut hihi. Anledningen är att vi ska göra om i hela butiken så därför måste jag komma in tidigare. Kommer nog vara helt slut, blir en lugn helg.

Idag fyller Sophie år, Stort grattis :)

BLOC PARTY har släppt sin nya cd nu. Skulle säga att den får 60/40. Några av låtarna var liksom typ.. kaos rock. Men kanske gillar jag det efter några gånger. Min FAVVO är Real Talk och Day Four.

HÄR kan ni lyssna.
 
Sara

<3

Kategori: Allmänt

FYFAN! Mattan är borta.. bytte till en helt annan stilmall som man faktiskt förstod hur man ändrade! Men en bild vet jag inte om jag kan fixa.. aja, detta är bättre än en matta iallafall! Ska ändra typsnitt också, gillade verkligen inte detta - ARIAL tror jag det är.
 
Strax ska jag bege mig till jobbet. Idag kommer regionschefen hit. Jag ska signa nytt anställningsavtal och sen ha utv.möte! Hmm.. spännande. 
 
Sara

2012-08-06

Kategori: Allmänt

Hej igen!
Dagen gick jätte fort, kanske beror det på att jag hade mycket att göra. Fick riktigt med hjärtklappning när chefen sa "Asså, jag orkar nog inte mer.. kanske slutar på fredag".

Det lät ju hemskt!! Sanningen är den att hon är gravid och jag ska vikariera över henne. Det var beräknat från och med september men nu blir det troligtvis tidigare. Gud va nervös jag är! JAG... CHEF!! Vilket som hade vi massvis att göra då i princip hela butiken ska göras om, ska bli mer... Trendigt! ;-)

Var också och fika med Sandra å Jois idag. Hittade en fin kofta på Åhlens som jag tror jag ska köpa, å sen så har jag köpt ett par olivgröna converse på Tradera.

2012-08-06

Kategori: Allmänt

Var hälsad vänner!

Dagen började bra - klockan ringde halv 8, upp å hoppa, morgonpromenad på G! Tog med mig Elsa, men fy fan va lat hon är.. Gick en meter, la sig ner. Vägrade gå ett visst håll, jag gav mig och gick det andra. Då la hon sig igen. SERIÖST, hade verkligen planerat in en timmes power walk. MEN NEJ det blev ingen pw istället 20 minuters slögång bland höghusen. Hon är ingen träningshund hon inte.

Nåväl... börjar jobba klockan tolv idag så ska fixa mig strax. Ha en fin dag!!

Sara

Här kommer en smickrande bild!! Fan.. har en fet klädhög som väntar på att vikas eller hängas upp. Får väl ta tag i det någon vacker dag. 

2012-08-04

Kategori: Allmänt

Fjärde augusti redan. Helt otroligt vad fort tiden går, och igår slog det mig att denna månad är helt fullspäckad med roliga händelser!

Först ut är idag, mina båda familjer (mamma vs. pappas sida) ska hem till min farmor och äta mat, fika och umgås. Det ska bli trevligt!

Näst nästa helg är det en stor arrangerad släktträff med brännboll och fika. Där kommer kända som okända ansikten dyka upp. Tänk om någon bara "Jag är din bror... som du aldrig fick träffa" Ha ha ha. Samma kväll (fredag) ska Sophie ha födelsedagsfest. Så himla typiskt att det krocka. Ska försöka åka dit efter men jag jobbar på lördagen så kan inte bli så sent :/
 
Nu är vi inne på Fredag den 24e augusti... Då ska jag berätta för er att i vintras vann jag en spökvandring på Ängsö slott för två. Det kändes konstigt at vänta över ett halv år, men nu är vi där! OMG kommer dö, det är liksom en dramatiserad spökvandring. Man går ca 10 personer genom slottet, ut på gärdet osv. Och eftersom det står dramatiserad antar jag att det är riktiga människor som klär ut sig till t.ex. vita damen? Kommer dö. Sandra ska följa med och hon om någon kommer "skita på sig". JAG LÄNGTAR!

Sen på lördagen är det kräftskiva. GÖTT! Längtar även hit ska bli så kul och träffa många vänner jag inte sett på länge. Dessutom älskar jag kräftor och alkohol ;) Å så helgen efter det, sista helgen i augusti, Summer in the city på Sigurds! Det blir nog sommarens sista fest-helg ;-)

SÅ nu vet ni vad jag ska göra. Alla annan tid blir det jobb! STORT kampanjbyte, ut med ALL rea och in med bara nyheter.

Sara

2012

Kategori: Allmänt

2012-08-01

Kategori: Allmänt

Jag måste bara "posta" denna berättelse som Stina hade lagt upp. Fantastisk! Förresten... det är augusti!

A 50- something year old white woman arrived at her seat on a crowded flight and immediately didn’t want the seat. The seat was next to a black man. Disgusted, the woman immediately summoned the flight attendant and demanded a new seat. The woman said “I cannot sit here next to this black man.” The fight attendant said “Let me see if I can find another seat.”

After checking, the flight attendant returned and stated “Ma’am, there are no more seats in economy, but I will check with the captain and see if there is something in first class.”

About 10 minutes went by and the flight attendant returned and stated “The captain has confirmed that there are no more seats in economy, but there is one in first class. It is our company policy to never move a person from economy to first class, but being that it would be some sort of scandal to force a person to sit next to an UNPLEASANT person, the captain agreed to make the switch to first class.”

Before the woman could say anything, the attendant gestured to the black man and said, “Therefore sir, if you would so kindly retrieve your personal items, we would like to move you to the comfort of first class as the captain doesn’t want you to sit next to an unpleasant person.” Passengers in the seats nearby began to applause while some gave a standing ovation.