Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Okej, min helg..

Kategori: Allmänt

I fredags satsa vi järnet hemma hos Selina. Gänget var samlat och vi drack, spela spel och dansa. Dansstop har tydligen blivit en farvorit, en välkommen vän från 90talet! Allt var riktigt kul, vi var lata och tog taxi till stan för hundra kronor. Hur jäkla lättlurade kan man va? Hon bor nästan vid rudbeck.. fyfan, haha! Kvällen avslutade iallafall på pluto och det var riktigt roligt det med.

Det bjöds på en hel del danssteg och stilar under "dansstop" Haha.


På lördag morgon vaknade jag upp av att jag ställd min väckarklocka på nio. Kände inte för att gå upp då men 2 timmar senare var jag på stan och gick runt och kollade. Handla lite inför kvällen och drog hem och fixa mig. Sen kom emma ellinor sofie och emelie hem till mig så förfesta vi lite innan vi tidigt tidigt drog till åter igen PLUTO! Det var for the love of house kväll och det var suuuper kul. Önskar att det var house kväll med större dj's varje helg hihi! Shoppa ganska mycket på krogen då det var nice price.



Idag har jag gått i kyrkan. Haha! Alltså, min kusin skulle sjunga i barnkören för första gången så ville kolla och det var lika fint som jag trott :D Sen följde jag med hem till dem och åt mat och färgade ögonfransarna.

What a weekend. Önskar det vore fredag imorgon.. men det är måndag.
Sara

Kyrkan.

Kategori: Allmänt

Jaha.. då ska man snart iväg och jobba då, kan man säga!! Ska till kyrkan, på gudstjänst och dopfest. Min kusin ska nämligen sjunga i kören idag så då tänkte jag visa mitt stöd. Ska bli spännande! :D Hur spännande själva gudstjänsten sedan är ska vi nog inte gå in på.. långdragen och oförståelig?

Bilder och info om denna helg kommer i eftermiddag! Keep in touch.

Sara

Nytt i garderoben

Kategori: Kläder/mode

Om man kollar in i min stooooooora walking closet så ser man tre tydliga färger. Svart. Beigh/Vitt. Ljusrosa. Så jag tänkte, varför inte följa trenden och fylla på med lite nytt i samma färgmönster? Jag är tråkig och älskar neutrala, jordnära färger.

En svart kofta med lite puffärmar, H&M.
Ett Rosa "Volang-linne", H&M.
En vit blues med rosett, H&M.
Örhänger med kedjor, Lindex. Bör påbekas: kostade bara 15kr(!!!)



Sara

Ännu en gång lever jag för helgen, mitt liv.

Kategori: Allmänt

Gårdagen var riktigt kul, som det brukar. Mitt tjejgäng är dem bästa och jag tycker synd om alla som inte lärt känna dem!

Jag måste medge att jag känner mig seg, trött och ont i benen. Alltid ont i benen efter en kväll, alltså utmattad. FAN jag är ju bara 20.. Haha! Men ikväll kör vi igen, allt sitter i sinnet.

I skrvande stund ligger jag här i min säng och gosar dels med mina otroligt mysiga hemstickade tröja och med min morgonkeliga kissemisse. Ska klä på mig något vardagligt, packa väskan och bege mig ner på stan. Ikväll kör vi som sagt igen och det börjar hemma hos mig =)

Kram
Sara

är på...

Kategori: Allmänt

0-7438111a9e13fd1b82397a53c05359cf.png

Kolla varifrån!

är på fest hos Selina natten är ung som alltid under helgen. *Sup och Svälj trevlig helg :)

Nu ska...

Kategori: Allmänt

0-21f67064dc71f468c7f6276d0cf51256.png

Kolla varifrån!

Nu ska jag gå in har i kyrkan och fotografera en gudstjänst. Snart väntas också Thai buffé lunch. Ha en bra dag! :)

Dagens visa ord.

Kategori: Allmänt

Fan va drygt det är att nästan vaa själv 20åring och ha en skara runt om som är 19 och jätte gärna vill köpa saker på systemet. "En platta öl". En platta öl kräver planering och massa annat.. inte så att man går ner på lunchen och tar med sig den till jobbet, NIKLAS! och nej, ni småttingar får egentligen inte dricka från systemet så det kan ni glömma!

Jag har makt och jag ÄLSKAR det!

Kram
Sara

Välkommen till livet.

Kategori: Allmänt

Wow, dem har gjort om blogg.se's portal. Ser lite annorlunda ut men mer strukturerat! Facebook fungerar inge vidare idag så jag har lagt ner den idén för dagen.

Igår när jag kom hem sen från mötet så var det bara att sova direkt ungefär. Imorse när jag vaknade och försov mig kändes det som att man åkte hem och vände och sen skulle jag åka tillbaka till jobbet igen. Nu sitter jag här, trött, ont i ryggen och hungrig. Hann inte äta frukost ordentligt så tog med mig mackor som jag ska äta om 45 minuter till fikat. Lunchen idag kommer att bli utelunch, troligtvis på stadskällarn. Hemgången sker runt halv fyra, tidigt wiho, för när jag kommer hem ska jag till frisören. Så är min dag, hur är din?

Veckorna gå fort och imorgon är den efterlängtade helgen här. Men man ska inte tro att det blir lugn och ro på helgen, nej nej. Det blir fullt ös varje dag. I'm a busy women, right?

Kram
Sara

Snart ringer klockan igen..

Kategori: Allmänt

Som ni ser i inlägget nedanför så har jag instalerat och grejat så jag kan blogga från mobilen. Undrar om jag kommer utnyttja det så mycket? Är ju gratis för min del så det kan ju bli spännande..

Min jacka kom idag, den va lite stor tyckte jag men ingen idé att skicka tillbaka då de mindre storlekarna var slut! Nåja, den var fin iallafall. Bild kommer.

Nu ska jag luta mig tillbaka och ba njuta av lugnet. Dagen har vart hektisk.
Sara

det Snöar...

Kategori: Allmänt

18e92c987898d17bcece41d6f5878811.png

Kolla varifrån!

det Snöar as mycket men det syns inte så bra på bilden tror jag haha

Onsdag

Kategori: Allmänt

Dagen har gått relativt snabbt. Tänk om detta vore en vanlig onsdag. Då skulle jag få åka hem om cirka tre timmar.. men idag är ingen vanlig onsdag. Det är mötesonsdag. Två möten som är förlagda mellan kl. 17.00 till 20.00. Två möten som jag måste vara med på. Jätte kul och bra att man får en inblick i hur det fungerar, dessvärre väldigt jobbigt och tråkigt att behöva arbeta en sådan lång dag. Det positiva är ju förstås att jag tjänar in tiden och kan sluta mycket tidigt en annan dag.

Känner mig redan trött och hängig. Valde fel kläder imorse. Jeans och en tight långärmad tröja, som inte är utav bomull! Det sticks, det sitter åt och det är feeeeeeeeel. Kl. 16.00 ska jag i alla fall lägga mig i massagestolen en trettio minuter. Då ska jag lyssna på musik, tysk electro och beyonce. Åt förövrigt tre små rättr till lunch idag på en china resturang. Vilket snöoväder det är ute! Försökte fotografer med mobilen, men snöflingorna är för snabba. Snipp, snapp, slut…

Sara

Shooting.

Kategori: Allmänt



I saw a friend that i once knew at a funeral

Kategori: Allmänt





Foton tagna av mig utanför Arboga för Svenska kyrkan.
Sara

K.A.O.S

Kategori: Allmänt

Vilken dag, fylld med kaos!

Började med att bilen inte startar. Ingen bensin var problemet, vilket tog dit att fixa, vilket ledde till en grym försening till jobbet på ungefär 1 timme. Det ledde senare till en dag fylld med stress just för den dåliga starten på dagen suttit i minnet. MEN i själva veket har jag bara suttit vid mitt kontor och skrivit på uppgifter mm, inget stressigt alls ju? Konstigt.

Dagen har gått seg, väldigt seg. Mobilen som numerar fungerar perfekt har inga batteri i sig. Glömde såklart laddaren på jobbet. Smart, Eftertänksamt och KAOS!

Usch. Vill sova och sova och sova. What to do? Gå ut och gå, nej.. ingen bra musik.. och snöoväder. Imorgon ska det komma mellan 1-4 dm snö. Om det stämmer, hur kommer vi till jobbet då? Hur får jag min laddare? GAAAAH

Trött... zZz.
Sara

Barn av vår tid

Kategori: Allmänt

Sitter vid kontoret. Paltkoma. Eller något liknande. Är så mätt, är så trött man kan tro att ett barn är fött! Haha försökte göra ett rim, liknade dädär tyska rimmet?

Aja. Tre timmar kvar tills hemfärd. Just nu lyssnar jag på nationalteatern. Åt rester från spicy till lunch. Bäst.

Sara

Lätt som en plätt

Kategori: Allmänt

Det gick fortare än jag trott. När jag kom hem var abonnemanget fixat så nu fungerar min mobil igen, samma nummer =)

Dagens låt definitivt:



Ser fram emot ett album.
Sara

Kontantkort till abonnemang

Kategori: Allmänt

Jag håller på och överför mitt ga kontantkorts nummer till comviq kompis abonnemang. Har fixat med det i lite över en vecka men nu verkar det som att håller på att sker. Dem sa att mitt kort kommer stängas av några dagar så överflytten kan ske och nu märker jag att det varken går att ringa till mig eller skicka sms till andra, så nu vet ni varför ni inte kan få tag på mig om ni så skulle vilja det. Och då insåg jag just nu att jag ska få en sms-avi på min jacka.. hur fan ska jag se det då jag inte kan ta emot sms under några dagar? FAN.

Kram
Sara

God kväll

Kategori: Allmänt

Igår skänkte jag 10 kronor till haiti. Känndes bra, har inte skänkt något och vill gärna bidra med lite. Men samtidigt så hör man så många anledningar till att inte skänka heller ex. om sverige vore i den situationen, skulle haiti då skänka? Haha själviskt, men en tanke. Äsh, man ska väl behandla andra som man själv vill bli behandlad?

Stekt fisk, potatis, citron och persiljesmör. LÄNGTAR till middagen.

På torsdag har jag klipptid inbokad. Vet inte om jag ska forsätta ha min "frisyr" eller om jag ska byta.. Snelugg eller mitt bena? Kort eller långt? Ett evigt frågetecken..



Sara

Två födelsedagar

Kategori: Allmänt

När man har skilda föräldrar blir det oftast att man firar två födelsedagar, två julafton osv.. Jag har två stora släkter, ganska iallafall, så det är svårt att samla alla!

Idag firade jag iallafall min och min pappa födelsedag tillsammans med farmor och släktbanden på pappas sida! Fick en hel del pengar och så lite inrednings- flyttahemifrån saker. Dessa örhängen kom också på posten från min faster, älskar dem!



Ikväll ska vi hem till Dj V. Blir nog fun.
Ciao
Sara

En spännande dag..

Kategori: Allmänt

Idag har jag inte suttit vid kontoret hela dagen utan idag har jag arbetat på en församlingsgård. Har serverat soppa, då det var sopplunch idag. det kostar bara 40 kronor och då ingår soppa, bröd, pålägg, kaffe, saft, fikabröd, kakor. Så himla billigt! Tanken är att alla ska ha råd, och det är mest pensionärer som kommer dit. Borde inte vi fattiga studenter äta sån lunch och fika där istället? Haha

Denna mötesdag "öppet hus" bjöd också på underhållning, så klart går det i kyrkans tecken. Men det var riktigt trevligt och intressant. Äldre är så himla snälla. Jag trivs att jobba med äldre, kanske är det något för mig?

Jag tycker vi borde lära oss mer från äldre pensionärer. Dem har så mycket livserfarenhet och massa historier att berätta! Jag blev väldigt fascinerad idag då jag pratade med en tant, hon var över 90 år och spelade gitarr och sjung på fritiden och i kyrkan! Herregud, vilken talang hon är. Jag blev riktigt positivt överaskad. Hon älskar verkligen sin grej. En gubbe påpekade också hur snygga mina stövlar var haha! Dem är roliga.

Nåja.. jag har iallafall fått lagat soppa, hjälpt alla äldre med deras servering, plockat undan och fotat. som jag sa så var det underhållning, typ teater/musikal. Jag fotade, och dem fotona ska sedan skickas in till tidningen här i stan. Grymt va? Haha.

Nu vill jag åka hem, handla och äta mat. Är riktigt hungrig. Nog för att soppa är gott, men det är inte speciellt mättande. Imorgon är det fredag och jag längtar till chips och godis och en fet fest vore inte hel fel, helst på lördag. Amen.

Sara

Så fel det kan bli.

Kategori: Allmänt

Nyligen hände en ganska rolig sak. Jag arbetar med att hjälpa till att skapa en telefonlista. I den ska befattning på dem anställda stå samt namn, tfn osv..

Präster kan även kallas för komministrar vad jag förstått. Men frågan vad vi ska kalla dem i detta blad är otydligt då "chefen" ej sagt sitt än. Jag gjorde ett frågetecken där och skrev "Kommunister eller Präster?" Haha... så fel det kan bli.

Godmorgon.
Sara

Lenin, en känd kommunist.

Vem lever för helgen?

Kategori: Allmänt

För ett tag sen glömde jag bort att jag har en blogg att ta hand om. Ett liv att leva och rutiner att följa. Förstås så levde jag livet rejält i fredags. Vill tacka alla underbara vänner som kom på min och Sofies fest. Det var riktigt kul, och tack ALLA för presenterna. Ni är alltid så finurliga.

Med söndagar kommer alltid ångest coch trötthet. Tillbaka till det riktiga livet. Vilket är kul, men man glömmer så lätt bort det på söndagar. Jag vill inte lämna helgen. Men nästa helg lever jag igen. Under vardagen går jag i ide.

Bilder från fredags finns på facebook. Orkar inte ladda upp här, tyvärr! Ikväll ska jag kolla på en film, får se om det finns några färskingar på Icefilms, annars blir det någon utav dem romantiska komedierna som jag lånat utav min moster. Eller kanske Johan falk? Hum..

Kram
Sara


En bild kan få laddas upp här, på mig och sofie. Tjugoår!

Plötsligt händer det.

Kategori: Allmänt

Ikväll sker äntligen min och Sofies 20 års fest! Det kommer blir grymt. Bäst av allt är peruktemat och alla bilder som kommer att tas!

Trött.
Godmorgon.
Sara

En lång dag

Kategori: Allmänt

Äntligen hemma.
Fick jobba över idag då pappa hade möte på kvällen och vi samåker till jobbet. Så, jag kom nyss hem. Sammanlagda övertiden var 4 timmar, och enligt lagar och regler så räknar man på det och pappa kom fram till att det är 7 lediga timmar. När jag tar ut dem får vi se, kan va skönt att va ledig någon dag!

Tillbaka imorgon. Då ska jag ut och fota om vädret tillåter. Så himla fint på träden!

Sara

Bilder från webcam.

Kategori: Allmänt

Ny mobil :D



Fick ett kollage med bilder..





Sen fick jag pengar, parfym, presentkort, galgar (jag hade önskat mig det!! haha) och en rosa mysdress.

Iskallt ikealand

Kategori: Allmänt

Nu är det bara en halv timme kvar tills vi beger oss hemmåt. Som ni ser så har jag värsta fleecejackan på mig. Det är så himla kallt här. Tror att det är något fel på värmen här. riktigt jobbigt att skriva på datorn då händerna nästan förfrysit. Hehe



Nåja, trött är jag men kommer nog bli pigg så fort jag sätter mig i bilen. Längtar till smörgåstårtan ikväll!
Sara

12 januari 2010

Kategori: Allmänt

Idag är det ingen vanlig dag. Det är en dag som infaller en gång i veckan, en gång per år, men också en gång per liv. Idag är det min 20års-dag! Jag är inte längre en tonåring. GALET.

Ser fram emot ikväll. Just nu befinner jag mig på praktiken och ska snart om si sådär trettio minuter iväg på ett möte med en tidning här från byn. Intressant.

Ha en bra dag,
Sara

Jag älskar chips.

Kategori: Allmänt

Varför är chips så gott? Det är det godaste som någonsin har skapats på denna jord.. och jag skojar inte. FAN, chips är bäst. Längtar till fredag, då "får" jag äta det. Hihi.



Sara

En updt. för 5 timmar sedan..

Kategori: Allmänt

God morgon,

Jag sitter i skrivande stund vid mitt skrivbord på praktiken. Har några uppgifter att ta tag i idag. Bland annat så ska jag mejla några personer inom företaget och sedan så ska jag och word bekanta oss lite mer. Ska försöka göra någon mall på hur den kommande informationsfoldern ska se ut. Koncentration. Det väntar jag nog med tills efter lunch. Och på tal om lunch, jag och pappa hade vart duktiga och gjort matlåda, såklart glömde vi den hemma. Fan, jag som var så sugen på kyckling med ris och currysås. Nä, nu beger jag mig iväg på avdelningsmöte.

Ha en bra dag,

Sara

Inte långt kvar..

Kategori: Allmänt

Hej Vänner,
Det är svårt och jobbigt att uppdatera bloggen just nu. Men vissa är värre.. Någon som vet vad som har hänt med Emma? Vart är du?

En helg är nu över, och lika snabbt som den startade så slutade den. Imorgon är det en ny jobbdag på praktiken, och vi får se vad den kan erbjuda. Om jag ska vara ärlig så är jag faktiskt lite nervös. Haha.

Jag ser iallafall fram emot tisdag. Det är min efterlängtade födelsedag. Perioden Jul/nyår/januri är nästan det bästa på året hihi.

Ha det bra,
Sara

..men egentligen så gillar jag nog sommaren BÄST.

Helg

Kategori: Allmänt

Äntligen helg.
Fyfasiken så skönt det är.

Idag är det en hel ledig dag, en lördag. Gårdagen var super rolig. Alla var samlade hemma hos Olle och det var somsagt riktigt kul. Får se om det kommer upp lite fler bilder än vad min kamera tog.

Idag åker jag till pappa. Blir kvar där fram till måndag. Och på tisdag smäller det.

Kram
Sara



Dag 3

Kategori: Allmänt

Det har nu gått två och en halv dag på min praktik. Om cirka 40 minuter är det lunch, idag blir det nog pankakor tror jag.

Mitt projekt just nu är att analysera olika webbsidor då dem själva ska göra om sin webbsida. Om två veckor samlas vi för möte och mina åsikter är väldigt viktiga tydligen. Känns bra.

Försöker samla ihop lite musik till Sofies och mitt födelsedagsfirande. Förslag är otroligt välkommande. Här är en låt som jag lyssnar ganska mycket på just nu.



Ha det gott.
Sara

dag 1

Kategori: Allmänt

Första dagen på praktiken är nu avklarad.
Det började med ett möte med oss som var inblandade i min praktik. Tillsammans diskuterade vi hur de kommande tio veckorna någolunda skulle se ut. Jag ska, med lite hjälp från mina medarbetare, skapa en informations folder om verksamheten i arboga församling. Fotografera och intervjuva personal. Allt drar egentligen igång på måndag, det är då jag ska börja ta kontakt med dem berörda. Men kameran tas alltid med, kanske går jag ut på en stadsvandring redan imorgon. Tänk om jag blir djupt kristen?

Efter lunch hade jag ett personligt möte med min handledare på företaget. Han berättade typ hur hela vårt svenska kristna system var uppbyggt. Jag antecknade och lyssnade ivrigt. Resten av dagen har jag ägnat åt att sitta vid min dator vid mitt alldeles egna kontor!! Har läst budget statistik och verksamhetens mål och vision det kommande året. Lite har jag nog allt lärt mig.

Kram
Sara

Sista dagen innan MITT 2010 börjar.

Kategori: Allmänt

Imorgon börjar jag min praktik.
En praktik inom svenska kyrkan. Ni garvar säkert, jag med litegrann om jag ska erkänna det. Men jag kan nästan lova mig själv och er att det inte kommer att ha så mycket med kristendomen att göra, förutom nattvardagen varje morgon och middagsbön vid lunch. Hehe, nej så är det inte.

Vad jag egentligen ska göra vet jag inte riktigt helt än. Mina uppgifter är hitills att jag imorgon, 07.15 åker iväg till "jobbet" (får jag kalla dett jobbet?) och med mig ska jag ha min kamera och min dator. Runt åtta är det möte tillsammans med min handledare samt två andra som har hand om mina uppgifter. Hur första dagen kommer att se ut det vet jag inte förrens imorgon vid denna tid ungefär.

I och med detta har jag några delmål som jag själv ska försöka uppnå. Dels så hade jag tänkt blogga mer, blogga mer om min tid som praktikant, det är nytt för mig! Jätte intressant och spännande tycker jag, men också väldigt väldigt läskigt. Det kan bli kul att blicka tillbaka och påminna sig själv om hur man reagerar på saker. Känner på mig att jag kommer växa otroligt mycket under dessa tio veckor. Det är fan vuxet! Med bloggen kommer också design, om jag nu har tid det vill säga. Jag vet att jag bl.a kommer får designa ett informationsblad, kanske utökar jag mina kunskaper inom design? Min blogg ska bli finare. Sist men inte minst, svårast av allt, fram med rutinerna och bort med allt onyttigt som är dumt både för själen och utsidan. Ska börja stabilisera upp mitt liv, äta god mat men ändå nyttigt och bli mycket mycket piggare, för jag tror minsann att det som komma skall kan bli en aning tufft om man inte har fötterna på jorden.

Så, nu har jag lyckats med ett väldigt imponerande inlägg, och det längsta på över några månader :P
Håll utkik positiva ändringar är på ingång.

Sara

Sista dagen innan MITT 2010 börjar.

Kategori: Allmänt

Imorgon börjar jag min praktik.
En praktik inom svenska kyrkan. Ni garvar säkert, jag med litegrann om jag ska erkänna det. Men jag kan nästan lova mig själv och er att det inte kommer att ha så mycket med kristendomen att göra, förutom nattvardagen varje morgon och middagsbön vid lunch. Hehe, nej så är det inte.

Vad jag egentligen ska göra vet jag inte riktigt helt än. Mina uppgifter är hitills att jag imorgon, 07.15 åker iväg till "jobbet" (får jag kalla dett jobbet?) och med mig ska jag ha min kamera och min dator. Runt åtta är det möte tillsammans med min handledare samt två andra som har hand om mina uppgifter. Hur första dagen kommer att se ut det vet jag inte förrens imorgon vid denna tid ungefär.

I och med detta har jag några delmål som jag själv ska försöka uppnå. Dels så hade jag tänkt blogga mer, blogga mer om min tid som praktikant, det är nytt för mig! Jätte intressant och spännande tycker jag, men också väldigt väldigt läskigt. Det kan bli kul att blicka tillbaka och påminna sig själv om hur man reagerar på saker. Känner på mig att jag kommer växa otroligt mycket under dessa tio veckor. Det är fan vuxet! Med bloggen kommer också design, om jag nu har tid det vill säga. Jag vet att jag bl.a kommer får designa ett informationsblad, kanske utökar jag mina kunskaper inom design? Min blogg ska bli finare. Sist men inte minst, svårast av allt, fram med rutinerna och bort med allt onyttigt som är dumt både för själen och utsidan. Ska börja stabilisera upp mitt liv, äta god mat men ändå nyttigt och bli mycket mycket piggare, för jag tror minsann att det som komma skall kan bli en aning tufft om man inte har fötterna på jorden.

Så, nu har jag lyckats med ett väldigt imponerande inlägg, och det längsta på över några månader :P
Håll utkik positiva ändringar är på ingång.

Sara

2010

Kategori: Allmänt

Är det någon som kan fatta att det inte är 2009 längre? Att sofie fyller år om mindre än en vecka.. att jag fyller år om mindre än två veckor. Galet. 10. Skumt.

Nyår var iallafall jäkligt roligt i år. Allt var så värt! Även att komma i säng sju på morgonen.
Sara