Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Rex the dog remix

Kategori: Musiktips

Igår började kvällen med att vi lagade mat tillsammans hemma hos jossan. Aldrig har jag kommit överens så bra i ett kök. Det gick smidigt och snabbt. På bordet stod detta:
   

Bl.a: kyckling, bönsallad, grönsallad, tsatsiki, citronvatten, vitlöksbröd. Maten blev så himla bra och god.

Efteråt kollade vi på film. Det blev "Donkey punch". En riktigt psykothriller som sätter igång hjärnan.. Handlar, i stora drag, om ett gäng tjejer och killar som reser till spanien och åker ut på havet med världens lyxbåt. Väl där ute leder det ena till det andra och festandet går i överstyr.



Ett soundtrack till filmen var the knifes låt "heartbeats" omgjord till världens remix. Jag tycker den låten förövrigt är jätte jätte bra, och remixen var skön den med. Enjoy!



Sara

Markus ersättare

Kategori: Musiktips

Ikväll skulle alltså markus stått på scen, men inställde. Till raws räddning dyker Arman Mirpour upp istället. Det visade sig att han faktiskt spelar ganska bra, lugn, pop/folk musik.

Arman Mirpour på Raw i eskilstuna ikväll altså. 50:- inträde.
http://www.myspace.com/armandmirpour

Själv ska jag äta middag med josse, hanna och kristy. Det blir, vad jag tror, kyckling med bönsallad.

Ses, hörs!
Sara

Volvo c70 cab

Kategori: Allmänt

Farsan kirra ny bil idag. Trot eller ej. Drömbilen är på ingång! På onsdag anländer en Volvo c70 cab. OM jag längtar till sommarn nu, och OM jag är glad över att jag har körkort. Det ska tydligen vara "fetaste sourandljudsystemet". Riktigt schtek. Den visar sig vara svart.. inte ljusblå.

Sara



Intressant

Kategori: Festivalinfo

Igår när jag snokade runt lite på diverse hemsidor hittade jag lite intressant information.

1. Marilyn Manson kommer till göteborg 26-27 juni - metaltown i sommar! Är inte det något utöver de andra? Okej, jag är verkligen inte något marilyn manson fan, men kom igen! Det vore väl lite grymt?

2. Stockholm. April. Dag 19. Tina Turner! Woho, Tina återvänder efter åtta hela år. Fantastisk! Ni kan ju inte säga att ni inte diggat nån av hennes låtar under 90talet.

Källa: Live Nation

Sara



Båda två - verkligen en klass för sig.

Anna ternheim

Kategori: Musiktips

Just nu är västerås konserthus fylld med massor av popare i alla olika åldrar.
Anna Ternheim inleder sin turne, här, just idag. Visst är det lite coolt? Just i västerås.

Synd att man ej är där! Men, någonannanstans jag var idag var ju då  på fotokursen. Lärde mig så himla mycket faktiskt.. tex. vilka egenskaper jag ska ha när jag i ett speciellt väder osv osv. Lena, visst är vi så sugna på att gå ut och fota nu?

Åter till anna.. jag hoppas att hon spelar sin underbara version av shoreline ikväll. Trots att den är lite äldre så är den ändå en favorit samt så otroligt fin.



Sara

Thrill me

Kategori: Allmänt

Sitter på webdesign lektion just nu. Ska arbeta med flash, så vi får se utifall jag fångar några kunskaper och delar med mig!

Efter skolan ska jag iväg och äta middag med min moster och mamma. Sedan väntar en kurs i "Hur man enkelt tar profsionella bilder med en digitalkamera". Hoppas det är givande!

Hörs
Sara

Markus på Raw inställt

Kategori: Musiktips

I RAWs nyhetsbrev meddelar dom att Markus krunegård är sjuk så han tappat sin röst. Raw är en bar? i eskilstuna, och krunegård skulle spelat där imorgon.

Jag känner mig lite glad över det. Jag vill åka dit och se markus eftersom jag blev helt tagen sist. Då inte så många känner samma som mig så blev det inte av. Men vet ni vad? Nu då det är inställt så blir det framflyttat till den 27e februari! Då ska jag minsann ta mig dit.

Imorgon spelar istället Armand. Kanske ska ta tag i och kolla vad det är för gott.

Sara
Vart tappade markus sin röst? Någon som sett den?

Coldplay till roskilde!

Kategori: Festivalinfo

Roskildefestivalen släppte idag, enligt http://festivalinfo.se/, sitt första bandsläpp. Det var inte så många band, närmare ett endast. Men vad gör det? Det var ju Coldplay!

Kan ni förstå att coldplay ska spela på årets roskildefestival? Det vore ju för bra.. sommar, danmark och coldplay.


Andra stora bandsläpp hitills till årets festivaler är b.la:

Peace and love - Turbonegro, anna ternheim
Hultsfred - The killers, regina spektor,
Arvika - Depeche Mode, I are droid

Sara

Sam Beam, säger det er något?

Kategori: Musiktips

Åter igen har jag blivit inspirerad utav musik soundtrack från filmen twilight. Jag är väldigt förvånad att dom lånat musik utifrån lite mindre kända indie/folk/pop band. Några jag fastna lite extra för var det danska bandet blue foundation som jag rekomenderade förra veckan.

Idag tänkte jag slå till på stort. Sam Beam. Säger det er något? Det sa inte mig något speciellt iallafall. Det visar sig att han är huvudpersonen bakom bandet "Iron and Wine". Gudomligt. http://myspace.com/ironandwine

Vi fokuserar på sången och inte videon nu! Enjoy
Iron and Wine - flightless bird, American mouth



Sara

Varför dansk indie-musik är bäst

Kategori: Musiktips

Man glömmer allt annat, tid och rum, och lever i sin egna värld
Den har ett speciellt "sound", ofta ett eko-inspirerat ljud som gör musik mystisk och alldeles underbar
Gitarren och sången är viktigast, antingen höga eller ljusa toner. Något där mittimellan förekommer inte allt för ofta.
Oftast tillkommer tillhörande synth, munspel eller liknande instrument
Små effekter som gör big deals gör själva musiken

Några band som använder sig av dessa geniala metoder är bl.a
- Kashmir http://myspace.com/kashmiryeah
- Mew http://myspace.com/mew
- Blue Foundation http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=13849884

Sara

Nordpolen

Kategori: Musiktips

Jag tipsade om bandet Nordpolen för en läsare så jag sa att jag skulle länka hans/deras myspace osv!

Pelle Hellströms ensamkarriär är alltså svaret på vad Nordpolen är, dessutom så är det ju också den nordligaste punkten på jorden! Jag kan tycka att det är svårt att fasta för denhär formen av indiepop, men efter ett tag så väljer jag att tjata ut det, jag älskart!

Här är deras myspace - http://www.www.myspace.com/nordpolen

Jag tänkte att jag skulle "bädda in" en musikvideo också..

Nordpolen - Skimret


Sara

Did coldplay copy Joe Satrani?

Kategori: Allmänt

Tanken slog mig då jag satt och kikade igenom några bloggar. Hamnade tillslut på Stinas blogg och fick se dethär:



Alltså..
Viva la vida har ju så pass enkla ackord så om man ser det från den sidan så är det ganska uppenbart att det skulle kuna likna till exempel joe satrains låt.
Men, om dom nu har kopierat den så.. vad ska man säga. Dom lyckades ju ganska bra!

Sara

Ljuvlig musik

Kategori: Musiktips

Vad vore livet utan den? Herregud så tomt det skulle vara utan musiken. Här följer några godingar som jag tycker passar perfekt till årstiden. Dessutom är detta för underbart bra..

1. Allt med Anna Ternheim
2. Desert Session - I wanna make it wit chu
3. Fleet foxes - white winter hymnal
4. Band of horses - the funeral
5. Allt med Kashmir

Sara