Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-09-30

Kategori: Allmänt

Igår var det fest med stort F. FYFAN säger jag bara, det va riktigt jäkla roligt och spårat.

Började hemma hos J i hennes nya lägenhet som var så himla fin. Verkligen finaste inredningen och planlösningen! Vi alla var ganska chill och lugna tills någon plötsligt sa.... "Vi kör en yes-man". Och vi gick in för det!

Jag är ofta lite skeptisk och eftertänksam. T.ex så shottar jag inte ofta då jag tycker det är väldigt äckligt och blir grymt full på det! MEN IGÅR, oj oj oj. Ska du ha en shot? YES! Följ med på efterfest! YES! Vill ni basta? YES YES YESSSS!!! Alltså gud vilken rolig kväll. Ska börja säga ja oftare. S fick springa hem och däcka, J blev utslängd från Å, den andra J å jag hamna på efterfest där vi basta och drack till sju på morgonen. DÅ var det fan dags att gå hem...

2012-09-27

Kategori: Allmänt

GE MIG BROCCOLISOPPA!

Konstig craving... hahaha. Men det blir inget. Istället blir det en varm dusch, gud så kul. Inte för att broccolisoppa är kul, men det vore gött. Själv åt jag korv med mackaroner till middag, vilken upplevelse! Å JA MENAR DET, riktigt gott. Jag älskar god mat... det gör väll alla!

Hejdå

2012-09-26

Kategori: Allmänt

 Gamla singlar från Lana del Rey!
 

2012-09-25 ÄNTLIGEN

Kategori: Allmänt

Åh jag har väntat sen innan sommaren på Lindex samarbete med missoni. Har vart lite insnöad på det mönstret denna sommar och IDAG så släpptes kollektionen. Jag handlade en tröja. Det fanns såklart mycket fint så som stickade koftor, cardigans, halsdukar, underkläder mm.. Men nu är allt slutsålt! (Tips: kolla tradera)
 
Det fina är ju att 10% går till bröstcancerfonden. Känns som detta kommer bli en fredagströja, ganska enkel men med massa fina höstfärger! 
 
 

2012-09-24

Kategori: Allmänt

Fina du!
 

2012-09-23

Kategori: Allmänt

Idag på min lediga söndag har jag vart på Erikslund och firat deras 1års jubileum. Det var massa erbjudanden i butikerna, men trots det hittade jag inget speciellt förutom ett par jeans från JC! Sen shoppade ja lite på Ikea också, blev dock inget roligare än en kudde, så nu har jag bäddat rent och tänkte snart ta en dusch och mysa ner mig med lite popcorn och se en film.

Jag har tre filmer som alternativ.

1. Peace, Love and Misunderstanding.
2. People like us
3. Why stop now

Alla filmerna är komedier.

SÅ ska fundera på vilken som får äran att spelas ikväll! Veckan som kommer blir intensiv med ett stort kampanjbyte i butiken. I helgen väntar förhoppningsvis fest vilket ska bli jätte kul!

Sara

En låt som spelas varm just nu.. poppigt!!
 

2012-09-22

Kategori: Allmänt

Välkommen kära helg! Klockan är just nu 07:28 och jag har precis ätit upp min frukost. Smuttar på sista kaffet nu innan det är dags att börja fixa mig!

Idag jobbar jag i butiken HELA dagen. Vet inte när jag gjorde det sist en lördag. Ska faktiskt bli intressant och se kundflödet. Dels är det relativt lugnt på stan, dels är det ett för jävla tråkigt väder, och dessutom har Erikslund sin 1års helg med massa bra? erbjudanden ;) SÅ time will tell hur denna helg försäljning går.

Kan ju bara tipsa er om att vi nu har TVÅ örhängen för bara 50 kr, TVÅ halsband för 100 kr. Alltså, gud vilka klipp. Så himla prisvärt!
 

2012-09-20

Kategori: Allmänt

Sådärja, då var min lediga dag snart över! Och jag gick till stan, njöt av höstvädret, drack en kaffe och fotade LITE!

2012-09-20

Kategori: Allmänt

Wiho, Sex besökare igår.. Ha ha ha! Kommer ihåg när jag och Emelie bloggade som F*N då hade vi typ hundra läsare. WOW! 
 
Jaaajaaa.. är ledig idag. Ska sätta mig med schemat nu och göra klart det inför oktober. Det är så himla mycket jobbsaker som händer då! Bl.a så ska jag inventera (vilket jag ALDRIG gjort) och sen är det en tre-dagars exklusiv kick off på en stoooor fest- och konfersensanläggning. Tydligen ska man vara väldigt finklädd. Måste köpa en klänning!
 
Men åter till min lediga dag. Ska nog ta en promenad till stan och inhandla lite grejer. Är också sugen att gå på second hand! Och en given kaffe i solen. Känns som en himla fin höstdag! KANSKE... (jag säger kanske) plockar jag med mig min...... systemkamera!! JAG HAR JU EN SÅN. OMG är så dum som inte använder den. Så, KANSKE tar jag med den. Hej
 
Sara

2012-09-19

Kategori: Allmänt

Jag har rätt blandad musiksmak. Två låtar som spelas mycket just nu är dessa som kommer här nedan. Det svänger juuuu
 
 
 

2012-09-18

Kategori: Allmänt

God kväll!
Lite uppdatering.. har jobbat två dagar nu denna vecka, imorgon bär där av till borlänge för BC-möte med hela region mitt dvs ett 15tal butikschefer. Tåget går redan halv åtta.. sen är det byta i Sala och väntetid på cirka 40 minuter! uuuuundra vad man ska hitta på, hoppas dom har ett fik där. Haha. Nåja, ledig på torsdag så är inte tillbaka i butiken förrens fredag! Och då är det ju HELG :D

Förövrigt så har jag bokat in en ullaredsresa i oktober, himla kul! då kan man handla julklappar...

Sara

2012-09-16

Kategori: Allmänt

HEJ PÅ ER!!!

Helgen är över, ser fram emot veckan som kommer faktiskt. Vet inte varför. Har lite att göra, känns skönt när man kan bocka av saker! På onsdag åker jag till Borlänge för butikchefsmöte med min chef och alla från den regionen jag tillhör. I helgen är det kulturnatten, alltid trevlig och gå runt på stan och kolla och dricka kaffe.

Helgen som vart har jag bara jobbat och slappat med middag hos Sandra. Färgade håret idag så nu är det fräscht. Har till och från funderat på om jag ev. ska sätta i mitt löshår men skulle isåfall behöva klippa in det lite. Väntar bara på rätt tid och rätt plats.. haha. Aja hejdå.

2012-09-14

Kategori: Allmänt

Godmorgon, Fredag idag och jag är ledig! Har ju vart en intensiv vecka med dels två dagars upplärning i stockholm som var så himla bra. Fick träffa alla ansikten bakom alla namn som man ibland ringer. Sen gick vi igenom massa försäljning så jag fick en riktig nytändning och idér på hur jag vill förändra min butik.

Igår kom regionschefen över och då tänkte jag "GUD va bra, en torsdag.. så har vi så mycket att göra med leveranse etc va gott med lite hjälp". Oj oj oj.. jag var inte inne i butiken på flera timmar! Istället sprang vi på stan.. och SHOPPADE! Ha ha ha, jag fick gå loss på Claes Ohlsson. "Bäst du samlar på dig medans jag har plånboken öppen". GUD va kul det är att shoppa "tråkiga men nödvndiga" saker. Har fått en ny dammsugare, en mopp, massa städningssaker, förvaringslådor, nya verktyg, små små askar till att sortera in vårt guld och silver i. ÅH, jag älskar att pyssla och små fixa så mitt huvud har svårt att vara ledig idag.

Låg minst en timme igår innan läggdags och funderade på hur jag skulle göra. Vill till jobbet NU! :D

Men jag är ledig. Och detta blev ett långt inlägg. Om en timme ska jag åka med morfar till Ikea och återigen shoppa lite till jobbet, en fotölj.

Här är en av mina favoritlåtar just nu!

 

2012-09-13

Kategori: Allmänt

Här får ni se två bilder från Ur&Penns pressvisning förra veckan. Tyckte det bara vart såå fint att ha massa vita plasthänder och sen alla färgglada klockor på. Detta är nyheter från Jet Set, Axcent och Champion! NU mot jobbet...

 

2012-09-11

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma igen från Sthlm men får skriva om det senare. Nu ska jag bara slappa, kolla på teve och fundera över denna fina kofta som släpps om två veckor på Lindex. Det är från missoni-lindex samarbetet.

2012-09-09

Kategori: Allmänt

Söndag!! Gillar inte söndagar. Eller.. förrut gjorde jag det. Då kunde man gå på stan när det var lugnt, ta en fika kanske. Nu förtiden är jag ju på stan VARJE DAG, tar en fika (kaffe) VARJE RAST, går och shoppar VARJE LUNCH! Det har blivit standard.
 
Så.. vad gör man en söndag. Idag gick jag upp vid nio, sen låg jag i sängen och glodde på datorn i typ tre timmar. Sen åkte jag på kalas och åt tårta.
 
Sen har jag packat inför morgondagen. Fett svårt att packa när man ska sova borta en natt. Jag vet ju inte vad jag vill ha på mig på tisdag, och vill ju inte direkt ta en resväska! Så ja, dilemma dilemma. Ska man ha den vanliga väskan som rymmer en nessesär, ett ombyte i form av byxa och tröja och underkläder.. ska man sen ha en till väska med typ plånbok mm? Tänk om man ska lägga ifrån sig sin väska med packning vart ska jag då ha nyklar, mobil, mm mm.. ni hajjar. Fett svårt. Vill ju inte ha två väskor!! Å vädret.. ska man ha ett paraply? Jag säger då det.. måste ta tag i detta NU för tåget går 07,29 imorgon och det är jäkligt tidigt!! Måste gå upp typ sex. Vanligtvis går jag upp åtta. 
 
MEN MEN vad gör det om hundra år. Ha en bra vecka vi hörs igen om några dar ;-)
Sara

2012-09-08

Kategori: Allmänt

Jag är lite smått i chock. Min jobbsituation just nu känns så sjuk, och nästan overklig. Kunde nog aldrig tro att jag skulle arbeta så som jag gör idag.. JUST NU. 
 
Jag har bara pluggat i heeela mitt liv, hoppat på något extrajobb där och sommarjobb där. Börjat vikarierat som butiksäljare i en klockbutik på deltid och inte kunnit något alls om klockor. 
 
När jag slutade min utbildning inom ledarskap för ett år sen kommer jag precis ihåg vad en av mina lärare sa "Du är väldigt ung, när du går ut från den här utbildningen kommer du bara vara 21.. men du måste verka som om du vore 27". Förstår till viss del. Hur ska man kunna få en chefsposition när man knapp aldrig har jobbat i hela sitt liv?
 
Sen så befann jag mig på rätt tid och rätt plats (och med rätt utbildning), Och nu är man liksom vikarierande butikschef. Reparerar klockor, Tar beslut, Reflekterar kring budget och försäljning, Har två anställda, Åker på möten mm.. Jag driver en butik tillsammans med två fina kollegor. Så jäkla sjukt! Och nästa vecka ska jag ev. rekrytera en tredje.
 
Just denna tanke slog mig idag. Då vår huvudägare dök upp i butiken, bara sådär. Lite som undercover boss ni vet!  Som tur var är man ju lite påläst och har lätt för ansikten ;-) Vi pratade ombygnad, struktur, försäljning och berömde mig för hur fin MIN butik var. Och det är nu jag börjar förstå känslan av att vara butikschef. Förut gick jag till jobbet, sen gick jag hem. NU är jobbet mitt hem, jag blev så nervös och ville fixa allt på en gång, kan inte sluta tänka på dendär klockan som står snett eller tomrummet i klocksnurran som måste fyllas på! Alltså känslan är så sjuk.
 
Vilket som, På måndag åker jag till Stockholm i två dagar för att besöka huvudkontoret och utbilda mig mer inom butikchefs-området. Ska bli så himla skönt att få mer kött på benen. Blev även då tillsagd att "svänga förbi" huvudägarens kontor och diskutera fram några lösningar för min butik.. och jag som inte ens jobbat här ett år. Var tvungen att skriva av mig om jag ska kunna slappna av och rensa hjärnan denna helg. 
 
Trevlig helg!
Sara
 
 
 
 
 

2012-09-05

Kategori: Allmänt

Min favort reklam just nu! Vill så gärna ha Gucci's nya parfym trots att jag aldrig luktat på den. Min favvolåt + Serena från Gossip girl. 
 

2012-09-02

Kategori: Allmänt

Har haft en riktigt grym helg. Började fredagen med lite häng på Olio Deli där vi åt pasta och pizza. På lördagen jobbade jag ynka tre timmar, shoppade lite och gick sen hem till S och åt middag. Kvällen fortsatte senare hos Fredrik, han styrde 25 år och en grym, spårad fest. Hade riktigt kul! Och som grädde på moset så hade mina vänner köpt varsin GoPro kamera. Så jäkla grymt - nu finns hela kvällen inspelad på film. Längtar tills vi får se den... ?

2012-09-02

Kategori: Allmänt

Haha ÅH jag blir lite sugen på denna parfym.. någon som provat den? 

"The Immortal Twilight-doften har utvecklats för att efterlikna hur Edward uppfattar hennes doft, med inslag av sval citrus och vild kamomill, följt av en fin harmoni av vit freesia och pion. Basen i doften avslöjar en fängslande och mystisk kvinnlighet av patchouli, amber och mysk."