Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Trötter

Kategori: Allmänt

Vaknade tjugo över tolv, fick lite smått panik. Kom då på att man ska dra tillbaka klockan en timme, så tjugo över elva var det då. Dock väldigt sent ändå så ja, har inte hunnit med så mycket mer idag än att vart ute med Elsa och lekt. Lagat mat samt suttit vid datorn.

Nu ska vi snart iväg på en biltur och testa Elsas nya bur!

Gårdagen var förövrigt lika rolig som det alltid brukar va med tjejerna. Så, ja.. det lever jag på cirka en vecka tills nästa helg.

Sara

Halloweenfest

Kategori: Allmänt

Jag är så besviken på mig själv. Tog självklart med mig systemkameran igår till festen, men tror ni att jag tog några bilder? Nä, inte en ända förutom tre stycken hemma hos johanna. Därimot har hon super snygga bilder på oss från hennes kamera så dem väntar jag på.

Som sagt, det kanske blev lite för mycket utav nattvarden igår. Brukar inte må dåligt men idag har jag gjort det hehe. Men men, ska försöka sova nu tänkte jag sen ta en kall dusch! Ikväll ska jag iväg igen. Lever ju på helgen.



Jag hade även ett vitt "pappersband" runt halsen..





Vila!
Sara

Dagens..

Kategori: Allmänt

Ojojoj va tiden rinner iväg. Hinner ju inte med någonting! Efter praktiken mötte jag upp Elli och så gymmade vi och det var ju skönt. När jag kom hem var det mat och sen fick jag förbereda inför imorgon. Ska klä ut mig till..... ni får se. Kommer nog bli riktigt "fult" iallafall haha.

Jaa och nu ligger jag här. Slog precis på The new daughter på tvn. Känns spännande, men läskig och klurig. Nåja br bakgrunds underhållning medans jag kollar på datorn. Sista dagen imorgon på denna vecka och det ska bli så jävla skönt med helg!

Sara

Såhär ser jag ut på praktiken haha. Har ra...

Kategori: Allmänt

foto0653 (MMS)

Såhär ser jag ut på praktiken haha. Har rast Just nu sen blir det träning!

Har du clubkort?

Kategori: Allmänt

Godmorgon!
Va skönt att få såhär tio minuter innan man ska cykla till praktiken. Inte behöva stressa utan bara sitta här och invänta kl. nio.

Dessa tre dagar har hitills går väldigt bra på Viking Line. Det är grymt mycket information och kunnande om allt som berör kryssningar. Erfarenheten kommer väl med tiden, men det är mycket som pluggas på också så som vart dem olika båtarna går, vad som ingår i en lyxhytt och dem olika bokningskoderna mm... Blir väl samma veva idag. Och det känns bra att lära sig detta sakta men säkert!

Efter skolan ska jag åka och träna med Elli. Försöka ta tag i det nu. Imorgon är det fredag, lääängtar till helgen!

Updt.
Ja ni ser, "efter skolan" menar naturligtvis praktiken. Har inte riktigt vant mig än hehe.

Sara

Trååååkigt

Kategori: Allmänt

Fan va irriterad jag vart idag. På lunchen gick jag för att hämta min glasögon. Provade dem osv, och så upptäkte vi att glaset inte riktigt satt som det ska, snarare utanför bågen. Fick komma tillbaka vid fem efter jobbet så dem kunde fixa till det.

Sagt och gjort. Var där vid fem, problemet var löst. Provade dem, och så säger hon som hjälper mig "men fan, det är ju en spricka i glaset. Dem här får vi göra en ny beställning på". Suck. Jag som jätte gärna ville ha dem nuuu så jag kan arbeta bättre. Så ja... en vecka till kanske?

Till något roligare: På fredag har jag blivit bjuden på halloweenfest! Wiho. Ska bli riktigt kul, utklädnaden är dock ett frågetecken. Jajaja time will tell...

Sara

Löning och lite fattigare

Kategori: Allmänt

Idag är det den tjugofemte oktober. Det är löningsdag, det är måndag och det var första dagen på min praktik.

Som jag sa förut var jag väldigt nervös, men så fort jag kom dit släppte det. Visst det är en stor utmaning jag står inför (speciellt när det gäller att boka kryssningar på engelska, heter hytt cabin eller?) och hela dagen har bestått av väldigt mycket information. Nästan lite för mycket, haha. Man ska ju inte ta hem jobbet, så jag lämnade det på stan och fortsätter imorgon med min inlärning.

Dem planerar en "skolning" på två veckor för mig. Då blir jag upplärd för att sedan jobba i butiken. Dessa två veckor ska gå sakta men säkert, och lite höstlov ska till och med klämmas in = halvdagar. Tre uppsatser ska skrivas och till och med ett examensarbete. Som sagt, sakta men säkert.

Idag har jag även blivit lite fattigare. Jag och Sophie gjorde en beställning från Nelly. Tänkte visa er vad vi köpte så får ni gissa vem som köpte vad ;)



.. och sen fick jag ett sms från smarteyes, glasögonen är redo att hämtas!!
Nej fan va klockan var mycket, halv nio! Nu blir det datatv.
Sara

Det kanske låter kul...

Kategori: Allmänt

Är grymt nervös till att börja praktiken imorgon. Förstår inte varför eftersom jag vart där två gånger och det har kännts super bra, men så här är det väl alltid.. När det är något nytt. Konservativ? Haha skoja. Minns förra gången jag skulle ut på tio veckors praktik, sjukt negativ och nervös. Visserligen hade jag min far på samma företag så det var ju en trygghet. Men efter bara några dagar var det kul och efter 10 veckor ville jag inte tillbaka till skolan. Det ledde till ett otroligt sommarjobb och bra referenser.

Nåja, får uppdatera er imorgon om hur första dagen var. Hoppas på konceptet "sakta men säkert" inlärande. Hoppas denna vecka går fort, ser fram emot att få hämta ut min glasögon samt byxor hos skräddaren, Gå till doktorn och KANSKE köpa något fint för imorgon är det den 25e.

Sara
Full fart dumbo!

Hunter

Kategori: Allmänt

Bion igår var läskig!! MEN jag tycker ettan var bättre. Det mesta kändes lite väntat denna gång, men trots det en riktigt bra skräckfilm. Allt känns så verkligt.

Men ett tips till er, se den hemma i er ensamhet. Lite tända ljus osv. Gör det värre än vad det är. I bion var det så klart läskigt, men man vet att det sitter någon bredvid, framför och bakom mig. Så om det låter lite åt höger är det trolgtvis ellinor som knaprar på en godis. Ja ni förstår... man inbillar sig inte lika mycket som man skulle gjort om man kollade på den hemma :)

Idag är jaq riktigt trött. Vill bara sova mer men tror inte det blir många lugna stunder. Föräldrarna åker bort så jag får vara hemma med Elsa. På förmiddagen kommer moster och alma över, och ikväll har jag bjudit på Tacokväll! Så då kommer tjejerna. Fullt upp!

Ha en bra lördag,
Sara

Skräckbio ikväll!

Kategori: Allmänt

Yes! Härligt att tentan är över. Svår var den, men jag tror jag samlade ihop lite poäng överallt, så ett G lär det blir. Efter provet åkte jag och vännerna ner på stan där vi åt lunch på Restaurang Mälaren. Fläskfilé, pommes och bea. Hur gott som helst, och trevligt! Vi skils ju ni i sex veckor då vi alla ska ut på praktik. Läskigt, nervöst men kul.

Nu ska jag bara ta det väldigt lugnt, vid sex är det middag hemma hos mormor och senare bio - paranormal activity 2 =D

Trevlig helg!
Sara

Promenad nu

Kategori: Allmänt

Idag gick jag upp klockan nio för att plugga inför ekonomitentan imorgon. Men, vad ska man räkna med när man samtidigt ska vara lite hundvakt åt en busig valp.

Jag har lyckats plugga intensivt i en timme iallafall. Känns som jag har grepp om genomsnittslager, nyckeltal, kapitalbehov mm. Snart ska jag och mamma gå över till Bettan (frisör och vän till familjen) och visa vårt senast tillskott. Kanske ska boka en klipptid samtidigt?

Sen blir det mer plugg. Och praktiken utan plugg börjar på måndag, men nu slog det mig att jag har 3 uppsatser/uppgifter att skriva under den tiden. Hur ska man hinna? Jobba från 10-6 liksom varje dag. Sjukt.

Sara

Hundtricket?

Kategori: Allmänt

Som jag skrev tidigare så var jag så sjukt sugen på pepparkakor, så när jag kom hem köpte jag med mig det och drack kaffe! Riktigt gott eftermiddagsfika.

Sen gick jag och mamma ut med Elsa. Notera GICK. Ända ut till skogsgången. Hon va så duktig så, nosa överallt. vi träffade även på två hundar som ville hälsa men får vänta tre veckor efter sprutan. Hon var duktig där med, skällde ingenting utan ba satte sig ner och kolla på dem haha. Hundtricket?

Nu måste jag verkligen plugga. Såå det blir det fram till middagen som ikväll består av ungspankaka!! mm..

Sara
Hittade en gamal bild från 2006.. såg fan äldre ut då än nu haha! Tantstilen it was

Vi ser det snöar

Kategori: Allmänt

Guuuuuud va sugen jag blev på pepparkakor och kaffe. Nästan så att jag MÅSTE köpa pepparkakor ikväll. Hmmm men skolan verkar ju inte vara slut förens vid midnatt, kill me. Inge kul dag. Sen ska jag simma hoppas bara jag hinner komma hem tills halv 4 för då går skjutsen!!

Mm pepparkakor var det. SNART! Och nu snöar det. Kul
Sara

Brytningsfel it is

Kategori: Allmänt

Idag var jag på synundersökning då jag på senare tid haft det jobbigt med att läsa osv. Jag hade så rätt... brytningsfel på både nära och långt håll! Ser ju vad det står, men anstänger ögat onödigt mycket vid läsning osv.

Sååå... inom ca 1 vecka får jag hämta ut mina glasögon. Så himla svårt att välja ju, det finns så mycket men ändå så lite. Provade massa olika, men det blev tillslut dem jag först provade. Visst brukar det va så? Enkla breda bågar med svart kontur. Det tråkiga var att man inte kunde låna hem och prova utan bara direkt på plats! Hoppas dem blir bra...

Har ju ett par utan styrka, dem är ganska lika. Lite smalare kanske.

 

Förövrigt jävligt tråkigt väder att cykla i.

Sara


Vi blåser bort

Kategori: Allmänt

Idag efter skolan kom Elli på besök för att 'godkänna' valpen, och hon vart nog lika beuttad som alla andra? Bettuad, vilket jävla ord egentligen. Nåja! Vart lite lek inne och ute.

Efteråt pluggade jag matte i 1,5 timme. Det räcker fan! Nu har jag ju massvis med tid till att dra till gymmet, meeeen... måste va hundvakt. Nya livet? Haha klagar inte.

Är grymt trött, skolan var en pina!! Massa krångel med datorerna.

Nudå... kolla på när elsa tuggar tuggben.

Sara

Just nu är det ekonomi för hela slanten. B...

Kategori: Allmänt

foto0646 (MMS)

Just nu är det ekonomi för hela slanten. Börjar bli trött :)

Måndag igen...

Kategori: Allmänt

Idag börjar jag inte förrens halv tio, vilket känns ganska snart men eftersom jag vart uppe sen halv 8 så har det vart skönt med en lång sovmorgon. Kan behövas när man har en superbusig hund som vill leka så tidigt på morgonen. Idag tog hon sin första sko, en träsko. Haha

Det blir alltså hotcalc i skolan, och efterdet 'cp-grupps' plugg inom ekonomi. Har lite andra ärenden jag skulle behöva göra idag eller någon annan dag i veckan men det är svårt då nån alltid måste vara hemma..

Jaha nehe, en vecka kvar i plugget nudå sedan ut på praktik! Nu taggar jag inför den sista tentan på väldigt länge.
Förresten... igår var min statistik trippelt så hög, vart kom alla läsarna från? Hm... Måste ju länkats någonstans.

Sara

Ett foto min moster tog igår på Elsa

Autumn leaves

Kategori: Allmänt

Söndag idag, hegen går alldeles för fort. Men vi har ju en heeel dag kvar, men en söndag. Känner på mig att veckan också kommer springa iväg, sen är det helg igen och sen börjar jag praktisera. Fick en riktig nervös-kick inför det nu. Usch. Men, ska bli jätte kul så klart, ge det en vecka kanske..

Såå idag vad ska hittas på då! Får lite besök på eftermiddagen annars är det en lugn söndag. Plugga? Måste ta och fundera på det...

Just nu ligger lilla Elsa och sover. Utvecklingen går framåt, nu har hon börjat bitit på byxbenen och tofflor... damn!

Sara

Vilken spännande kväll...

Kategori: Allmänt

Just nu ligger jag i soffan och väntar på att Idolfinalen ska börja.

Som jag skrev innan så har vi alltså hämtat hem vår söta lilla blandrasvalp och hon är såååå lugn. Men, vi ska inte klaga, om några veckor är det nog full fart på tjejen. Hitills har allt gått bra, på vägen hem i bilen låg hon mellan mig och mamma och sov.

Tiger tar det relativt bra också. Han är såklart nyfiken och just nu när hon ligger i sin bur här i vardagsrummet så vandrar han omkring som en riktig tiger gör och håller koll. Elsa, som vi valt att döpa henne till, säger ingenting. Hon bara kollar runt med sina små hundögon. Vi bärde upp dem båda så nosa dem på varandra och då gav tiger iväg ett litet "fräs". Haha.. Hon har ätit lite och kissat två ggr UTOMHUS! Bra framsteg va? =)

Men men, as time goes by... blir en spännande utveckling!

Sara

Men det är nånting ikväll..

Kategori: Allmänt

Nu är allt städat och fixat här hemma..

Tigers matskålar är sen tidigare flyttade upp till bänken, och vår blivande hundvalps matskålar är framplockade på golvet. Mamma har städat mycket, lika så jag. Visst, jag förstår grejen med att damsuga och se till att det inte ligger några småsaker/sladdar överallt. Men varför har jag städat garderoben? dammat? bytit lakan? mm... Inte direkt en människa med sånna behov som ska se detta första intryck. Haha, men skönt att det är gjort iallafall.

Nu återstår kanske lite plugg. Vore otroligt skönt om jag kunnde känna att jag hade läget under kontroll, för jag kan verkligen tänka mig att det kommer läggas åt sidan den kommande veckan, och om en vecka är det ju en stor tenta i ekonomi. Diciplin säger jag bara. Vad ska jag välja? Träna, plugga, va med hunden, chilla? Vi får se hur allt går ihop. Vill ju så mycket =)


Nu ska jag gå och handla, sen ska vi hämta hem vår nya familjemedlem!

Sara

I-landsproblem?

Kategori: Allmänt

Åh, jag är så shoppingsugen! Speciellt på skor, stövlar, boots och massa kilklackar. Har sett en hel del läckerheter på sistone, och dem flesta ligger på rimliga priser MEN jag har fan inte råd ändå. Eller råd och råd, det har jag men gäller att prioritera va. Månadens pengarna börjar snabbt rinna iväg..

Behöver ett par jeans istället som är sååå dyrt och tråkigt att testa. Finns aldrig några som sitter 100% perfekt. Såå jaa... tur att jag köpt ett par sköna mjukisbyxor då att gå i. Hmm..

Nä nu är det snart läggdags. Imorrn är en 'stor' dag. Inte nog med att det är helg liksom :)

Sara

Varför får jag en känsla av Micheal Jackson när jag ser denna bild? Hahah

Skön vecka

Kategori: Allmänt

Fördelen med hotcalc är väl den att jag och Denice inte förstår speciellt mycket så våra ärenden brukar gå ganska snabbt vilket betyder en kort skol dag hehe.

Idag har vi tagit några beslut och efter lunch haft en timmes "cp-grupp" inom ekonomi. Jag får agera lärare, vilket faktiskt är riktigt kul. Kanske byter jag inriktning om några år... Vem vet.

Nu ska jag och Anne snart gå ner på stan. Och imorgon är den efterlängtade dagen häääääär! :D

Sara

Trött

Kategori: Allmänt

Nuuu är jag hemma igen efter ett tjugolängders pass på löga. Det var lagom jobbigt och riktigt skönt med bastu och ansiktsmask efteråt.

Blev lite ekonomiplugg innan och det får tamefan räcka. Imorgon blir det skola och sen är det ju freeeeedag.

Sara

Really need a suntan

Kategori: Allmänt





Trött på att vara trött och blek... vill ha SOMMAR!
Sara

Goa Tider

Kategori: Allmänt

Idag var jag med i Särgruppen efter skolan. En grupp för oss som har det lite svårt med ekonomi. Jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt är ganska duktig med det. Men... jag älskar att få saker bekräftade, så en dag med särgruppen satt perfekt.

Eftersom jag vart så duktig idag och förstått det mesta inom G-nivå så tänker jag skippa att plugga nu på kvällen. Eller är det nu jag ska fixa det där lilla extra och få en "wow-känsla". Fan va duktig jag är, varför inte plugga lite mer nu när det ändå går så bra och kanske till och med knycka ett VG på tentan?

Fast så är inte jag. Mer lite lat och ganska nöjd med ett G. Tyvär...

Imorgon ska jag träna lite lätt, simning och bastu efter det! Hoppas min nackspärr är borta efter det!

Hoppas du inte dödar mig sofie, men hahaha. 17 år och i thailand. Jävla extremstil du ska ha då... och jag ingen alls. Haha. Ja.. det var tidet det. Detta var väl precis innan din piercing ramla bort... haha för kul, vi skulle köpa en ny men thailändaren trodde hon skulle pierca sig igen så vi gick bakom disken och ja, lite kaos.

Sara

You and me

Kategori: Allmänt



Sara

On call

Kategori: Allmänt

Börjar bli jävligt trött på att ha en boxer till tvn som inte fungerar = ingen tv alls då allt körs via den.

Fick igår veta att om ca tre månader kommer det fungera igen. (Har stått ut i i kanske ett halvår). MEN det går ingen nöd på mig eftersom att nästan alla serier mm visas på internet, tacka gud för datorn. MEN (igen) så ska internet sega som fan ikväll så just nu har jag ingenting att göra..

Förutom att skriva här på bloggen och lyssna på musik, men det ger inte mycket underhållning. Mörkt som fan, att promenera ensam i detta höstmörker känns inte säkert och gymmet tär för mycket på nacken min som inte är helt återställd. Städa, plocka, plugga osv känns så jävla tråkigt!!

Hela dagen har vart såhär 'jag vill/måste göra massa saker men vet inte riktigt vad/vilka'. Been there?

Jaja, nu har jag skrivit av mig såååå vad ska jag nu hitta på? =) Koka te och äta mackor... suck. Eller lite godis och en varm sommardag!


Sara

X gonna give it to yaaaa

Kategori: Allmänt

Idag har jag kollat på filmen 'The other guys', ja en såndär rolig polisfilm. Helt okej tidsfördriv en söndagkväll! Men det bästa var att jag blev påmind om många goda musikfavoriter.

Sååå... nu ligger jag här i sängen och lyssnar på massa skön hardcorerap! Riktig högstadiekänsla 06-07 någonstans mitt mellan indierocken.

Mina favoriter:







Godnatt
Sara

Yes Sir!

Kategori: Allmänt

Att gå ut på krogen med nackspärr var faktiskt inte så farligt! Tack vare alkoholen så glömde jag faktiskt bort det för ett tag och dansade hej vilt, nästan. Mycket robotdans blev det. Mycket folk, kaos i garderobkön hem. Bråk. Tjejer som drog varann i håret, fan va ont!

För oss var det inga större invändningar gällande bråk. En väldigt trevlig kväll, provade först två ggr och kom inte in. Hade världens tur när vi mötte på Sandra utanför VIP ingången. Det fixade hon galant så vi kunde gå in med dem!

Imorgon börjar pluggveckan så jag ska passa på att njuta in i det sista. Idag blir det först söndagslunch och sen senare på eftermiddagen fika/mat med emma och soppis.

Det kan hända att Elli har många roliga foton som jag hoppas DU skickar mig sen. Hihi

Igår hade jag inbakade flätor på heeeela huvudet. Skönt som fan och inte bry sig om håret utan bara ha det upsatt på sin plats.



Sara

Stelopererad?

Kategori: Allmänt

Nu har min kusin lämnat mitt hem. Har haft väldigt roliga dagar igår och idag. Blev en lugn kväll med filmen santa buddies. Handlar om små hundvalpar som ska rädda julen haha. Ganska tidig kväll och även morgon. Hehe

Idag har vi shoppat lite hundgrejer och nu har hon åkt hem. Det som finns kvar är att städa lite och bädda sängen, men där ligger tiger och sover så skönt så vill inte störa honom.

Jag och min nacke lär väl försöka ta det lite lugnt. Men det är svårt när man är så rastlös! Siktar in mig på att gå ut ikväll men som sagt... man vet aldrig. Inge kul att gå runt stelopererad, och det gör dessutom ont!

Städa, plocka... lugnt.

Sara


Robotdansen

Kategori: Allmänt

Efter lite zon-gel, iprem och vila åkte jag ner på stan en snabbis för att fräsmt göra två ärenden.

1. Köpa ett par sköna chill-byxor jag sett från hm, så jag sedan kan kasta alla fula och gamla mjukisbyxor.

2. Gå in på systemet och handla inför morgondagen. Hoppas att min nackspärr är lindrigare så jag lär vara beredd för fest med tjejerna.

Sen vart det även lite cheeseballzz till kvällen. När jag bestämt mig för att gå mot bussen möts jag av en tjej som ger mig en liten goodie bag från rut mfl. Butiken öppnade idag och det hade jag missat så var tvungen att gå dit och kolla. Kaos, så klart, men... i påsen låg en rabbatt check på 30% tom sista oktober samt en mössa från bad hair day! Vilken tur jag har va! =) Så... nästa vecka tänkte jag gå dit igen och köpa mig ett par jeans.

Helgen ska definetivt bli pluggfri, men på måndag drar det igång på riktigt. Tänkte köra "mördarplugg" inför tentan.

Sara

Men varfööööör?

Kategori: Allmänt

Tips på hur man lindrar en nackspärr?

Jag vaknade upp, trött som vanligt, men riktig stel. Jaja tänkte jag, stressar på som vanligt och skulle sträcka på mig lite och vipps sa det. En riktig jävla brinnande smärta längst hela halsen och skulderbladen på höger sida. Nu kan jag varken vrida huvudet åt höger eller vänster. Tippat, skönt!

Aloe vera heat lotion och värmekudde är vad jag har med mig till skolan idag. Hoppas vi gör dagens arbete snabbt Denice! Känner att jag behöver vila...

Skola.
Sara

Technology takes over the world

Kategori: Allmänt

Fick tips om att man kan boka doktorbesök via internet om man blir medlem på mina vårdkontakter. Super bra ju! Så jag fixade det igår och fyllde i mina ärenden osv, och redan idag fick jag ett svar med en bokad tid.

Dock så fick jag den 25 oktober kl. 9. Samma dag och tid då jag börjar på min nya praktik. Så.. nackdelen med internetbokning är att jag nu måste avboka den och hoppas på att dem ger mig en ny tid jag kan. Om jag ringt och tagit det via tfn hade det löst sig på en gång i princip.

Nåja, är man en busy women så är man! He he he...

Starten på hot calc idag var, katastrof? Så jävla jobbigt. Får nog ta det med en nypa salt och inte ta det så seriöst. Trots att det ingår i betygen.

Sara

Ljusare vardag?

Kategori: Allmänt

Idag åt vi på ruffino till lunch. Dem har ju dagens pasta samt några pizzor att välja från. Jag kunde inte låta bli att ta en pizza, och supergod var den! Mätta och belåtna vandra vi lite på stan och avrundade med en fika på expressohouse.

Sen hade jag massage och somnade som vanligt. Vakna som en ny människa och la huvudet i ekonomiböckerna ca en timme under kvällen.

Imorgon är det hotcalc igen, ni vet företagsspelet som går ut på att starta och driva en resturang ekonomiskt. Tyävrr ser jag inte det som något roligt, och att vi sedan går från 8-17 är ju bara helt sjukt. Jaja, med god lunch och mycket frukt och pengar till cafeterian så hoppas jag dagen går fort.

Pannkaka vore gott... pannkakstårta

Sara

Vi blåser bort

Kategori: Allmänt

Halvdag i skolan och jag klagar verkligen inte. Men, desto mer egetarbete förstås. Hemma och lämnar ekonomiböckerna och ska snart ta mig ner till stan. Uuuundra vad vi ska äta, jag och mina vänner.

Senare blir det massage. Ska åka två busshållsplatser till stan, med mitt gratis busskort. Haha skönt

Imorgon är det redan torsdag :D

Sara
Ellinor, Sophie, Emma och Jag 2008

Låt veckan gå fort

Kategori: Allmänt

Ont i ryggen så inihelvete. Tur att jag ska till Lennart imorgon!

Hela dagen har spenderats sittandes. Inte undra på att jag får sån värk hehe. Krånlig ekonomi på förmiddagen och en inspirerande föreläsning på eftermiddagen.

Förskylningen sitter fortfarande i så träningen denna vecka ligger lite åt sidan, skönt tycker jag men riktigt tråkigt att betala för ett gymkort jag aldrig använder. Imorgon blir det lunch med tjejerna och sen är det ju nästan helg igen. På fredag ska min kusin sova över så det blir lugnt med film och godis :) Förslag på barnvänlig film?

Sara

Jag uuuundrar vad ni äter..

Kategori: Allmänt

Snart kommer johanna och hämtar upp mig. Ska hem till henne och baaara ta det lugnt. Höstmys helt enkelt. Hoppas det är något bra på tv!

Sara

Godmorgon

Kategori: Allmänt

Jo minsann, visst blir det två väldigt långa veckor. Dagen i sig känns redan väldigt seg.

Skola vid halv ett, ett alldeles för krångligt delämne i ekonomin. Bokföring. Förstår inte mycket av det! Så ja.. dags att vara effektiv snart har inte plugga på 5 dagar kanske. Läser på facebook hur flitiga alla är, mår riktigt dåligt.

Men kan inte göra mycket för mina böcker är i skolan. Skönt!

Nu blir det lite städplock här hemma och sedan skolan. Fast först lite gitarrspelande

Sara

Om två veckor kommer vår valp hem

Kategori: Allmänt

Idag är en stor dag! Familjen har efter många om och men tagit ett beslut och vi är såååå glada över det. Vi har skaffat hund. Shit man, det tog bara ett år men nu har vi äntligen hittat rätt.

En blandras tik, labrador/collie/rottweiler. Hon är så jävla söt. Längtar till den 15 oktober då vi får hämta hem henne. Ska bli intressant och se hur hon kommer överens med Tiger.

6 veckor gammal. Förslag på namn?

 

Sara

Terve

Kategori: Allmänt

What a weekend! HERREGUD vill jag bara säga. Kryssningen var grym med tjejerna, men kan ni tänka er 20 klasstjejer utan tjafs på fyllan? Nä... så självklart får vi bortse från det. Vet inte hur jag ska beskriver dygnet, ni vet hur det är på en Kryssning. Buffe, massa vin och öl, Drinkar, Dans, Trubadur, Räkmacka, Taxfree osv osv... Grym fredag och jag spenderade alldeles för mycket pengar.

Kan berätta att dem har nå nya lagar så man kan inte förfesta på rummet och heller inte köpa sprit på taxfree på svenskt vatten. Så det ända som gällde var drinkar, landar väl runt 700 kr tror jag. Sjukt. Vart fick jag dem pengarna ifrån liksom.

Och eftersom jag var under 21 fick jag stå på VIP listan, det ni.

Igår när jag kom hem möttes jag av en grym grej. Hoppas hoppas hoppas att letande nu kanske är över. Så jag passade på att festa till med The Johanssons. Vart bmb, dans och ännu mer drinkar för pengar jag inte har. Och så hem och sova. NU väntas städning och i eftermiddag ska jag iväg med familjen!



Sara