Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Mot östersjön

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemma efter en väldigt väl planerad dag. Jag är så grym på att alltid göra mycket saker. Tror jag tar igen all tid från när jag var 18 år och inte pallade hitta på någonting.

Halvdag i skolan med massa bokföring som inte var min kopp med te. Leveranskulder hit och checkrediter dit. Fattar ingenting. Efter skolan cyklade jag hem och fann ett busskort! jag får åka hur mycket jag vill i två veckor, så det inledde jag till stan lite senare.

Väl på stan fyndade jag som vanligt, visar sen. Det blev middag/fika på gränden. Fläskfilé, pommes och bea! mums. Tack för det Sophie! (Vi brukar bjuda varannan gång hihi) Sedan var stan uppet till 21 så vi strosade runt lite till, åt ben&jerry glass och sen fick jag skjuts hem av ginger!

Imorgon bär det alltså av på kryssning. Det ska bli riktigt kul. Såå... vi hörs på lördag kära vänner.

Sara
Ginger och jag, 18 år!

Torsdaaaag

Kategori: Allmänt

Stressad! Men ett inlägg ska man väl hinna med... prioritera.

Klar för dagens äventyr. Kände för klänning idag konstigt. Men det får det bli. Stan efter skolan och imorgon bär det av på kryssning!



Sara

Bangla road

Kategori: Allmänt

Hatar att välja kläder när man ska åka bort. Känns som om jag inte har någonting även fast det brevid mig står en garderob som är alldeles för full. Så konstigt, eller hur?

Sovmorgon imorgon, riktigt skönt. Stan efter det och sedan fika på kvällen. Blir ont om tid till att packa haha, så det får jag nog iallafall bestämma vad som ska packas imorgonbitti.

Jag vill resa bort. Till ett annat land, kanske thailand igen. För ett år sen hade jag väl redan påbörjat ett packningslista. Haha. Mysigt!



Förövrigt så simma jag 20 längder idag! Hoppas på träningsvärk...

Sara

Nu är det defenetivt höst!

Kategori: Allmänt

Igår gick jag till skolan med världens tyngsta ryggsäck. På eftermiddagen åkte jag hem till Zandra på sminkparty. Det var väldigt trevligt, men produkterna var riktigt dyra! Fast prisvärda vad jag förstått. Blev sugen på en ögonkräm för 399 kronor... krävs en lång fundering på det.

Vi lagade även mat, kollade på idol och bara tog det lugnt. Morgonen efter åkte vi till skolan och nu är jag hemma efter att återigen gått hem med min tunga ryggsäck.

 

Nu måste jag kolla i ekonomiboken. Bara kolla och fundera. Orkar inte räkna. Det får jag göra imorgon istället. Vid fyra ska jag dra och simma och basta lite. Ikväll blir det hårfärgning!

 

Visst fan är det höst nu? 6 grader denna förmiddag...

Sara

Vad händer betongsverige?

Kategori: Allmänt

Wiho idag har jag sovmorgon! Men inte är jag piggare för det hehe. Nu har jag iallafall ätit gröt och läst tidningen. Tänkte plugga lite matte, men nej skippar nog det.

Ikväll åker jag hem till Zandra efter skolan. Emma följer också med så det blir trevligt :) På onsdag måste jag träna har inte vart frisk och inte haft tid att ta tag i det. Hur lyckas jag vara så upptagen? På torsdag blir det fika med Sophie och fredag betyder party och denna gång ute på sjön. Kryssning!

Ska gå till skolan idag det blir ju motion förstås.

Denna ring köpte jag igår, så gullig med blad. Därimot hade jag önskat den i silver. Nåja!



Sara

Måndagen får inleda denna partyvecka!

Kategori: Allmänt

Att gå upp imorse var ingen dans på rosor, inte mycket att hänga i julgran' med andra ord. Snoozade i över en timme så när jag väl bestämde mig för att gå upp blev det snabba pannkakor.

Efter en förmiddag med ekonomi begav vi oss ner på stan, jag och björn och co. Vi "kallar" oss så sen vi för första gången lärde känna varandra. Mitt ute i skogen vandra vi, och Lina var rädd för björnar och vi var hennes company. För att göra en lång historia kort. Det blev sallad på vivaldi och efter det lite måndagsshopping. Var ju tvugna att visa strägnäsborna stan.

Imorgon får dem visa mig stan istället. Ska åka till Zandra och gå på sminkparty.

Dessutom kom Sara hem i helgen från Kreta? och hon var brun som en pepparkaka. Det påminner mig bara om hur vit jag är. Haha. Nåja.... det är vinter snart.

Var även och provade kläder inför praktiken om fyra veckor. Snygg man blev i gråa kavajbyxor, vit skjorta, grå väst och röd kavaj! Haha

Jaja, hösten stannar nog kvar imorgon också och ett hopp om ett varmare sverige rinner sakta iväg...

Var ute och fotade lite nyss. Rastlös.

 

Sara

Do good things come to those who wait?

Kategori: Allmänt



I wanna know tell me!

Sara

Shopping

Kategori: Allmänt

Vilken dag och kväll igår. Jag och Sofie var i Stockholm hela dagen och när vi väl kom hem åkte vi direkt till emmas spökande lägenhet och åt mat och drack. Stressigt blev det, men ibland blir det så.

Vi tänkte gå ut på krogen men vi vart kvar hemma hos emma otroligt länge, och väl nere på stan var det kö överallt. Ingen av oss var riktigt 100% på att stå i kö så vi gick aldrig ut på krogen med andra ord. Vart ståendes på stan ett tag sen vandra vi hem.

I Stockholm köpte jag inte så mycket saker. Det var samma där, massor med folk så det var mest jobbigt att gå runt och shoppa. Köpte iallafall ett grymt armband, en ring, en kofta och ett linne/blues.








Mm, jag gillar att fota prylar. Lättare än människor!

Söndag då.. ångest? Nädå.. bara en hel vecka med ekonomi som väntar.
Sara

Saturday

Kategori: Allmänt

God morgon!

Är det höst eller? Absolut. En tråkig sådan. Det är grått och stadshagen är täckt av dimma. Skönt att det inte är jag som ska köra till Stockholm denna lördagmorgon. Hihi.

Jag har lyssnat på 'Bon Iver' hela morgonen. Klockan är ju snart halv nio men vid sju var jag uppe och duschade! Fyfan vad det tog emot.

Ha en trevlig lördag!



Sara

God natt

Kategori: Allmänt

Usch kan ni fatta att den första snön kom upp i norr nånstans idag. Hemskt.

Nu ska jag gå och sova så jag orkar gå upp imorgon och duscha och sen åka till huvudstaden. Hoppas på massa shopping som gynnar både mig och plånboken.

Sara

Är sugen på att klippa mig... men. måste. hålla. ut.

Weekend warriors

Kategori: Allmänt

Äntligen helg!! Nu lägger jag ekonomiböckerna bakom mig för några dagar och bara njuter av min fullspäckade helg.

Inleder den ikväll med någon skräckfilm och god mat. TACOS. Mm.. Och imorgon blir det Stockholm då, och utgång på kvällen. Vart hur när beror helt när jag kommer hem. Men när man hör detta så blir man ju ganska sugen att faktiskt gå till pluto... John Dahlbäck.

Time will tell mina vänner. Om inte annat får jag väl börja förfesta i bilen hem från Stockholm =)

Sara

Tired

Kategori: Allmänt

Jag är så trött. Börjar kroppen säga ifrån nu eller?

Tänkte gå upp halv åtta, resulterade i halv tio istället. Börjar halv ett så det är ingen fara, men allt det där med att träna, hinna duscha, äta frukost och lunch försvann. Jag orkar inte.

Idag är det iallafall fredag och jag ser fram emot en lugn sådan. Vad händer för er?

Sara

Foto jag tog förr förra vintern.

En torsdag

Kategori: Allmänt

Idag efter skolan kollade jag och elli in nya gallerian här i stan, Kvarteret Igor. Gud va mycket folk! Det var verkligen så att man inte orkade kolla på kläder utan bara vilka butiker som öppnats. Men det finns nog en hel del guldklimpar där inne så som ben & jerry's, monki och nancy's.

Efter det handlade vi lite inför helgen, jag tänkte prova ett nytt vin som förövrigt ser ut som en saftflaska. Men, enligt vänner så ska den vara riktigt god. Spännande.



Sen vart det mat på gränden. Jag åkt kycklingfilé med ris och currysås. Fan va gott! Elli tog nachotallrik och den såg inte så dum ut den heller.

Trött och mätt. Dusch och sen kanske en film?
Sara

ZzzzzZz

Kategori: Allmänt

Jag. Orkar. Inte. Öppna. Ekonomiboken.

Börjar om cirka tre timmar. Så jag måste nu läsa kapitel 13 som handlar om intäkter.

Sugen på milkshake... 2006.

Sara

Planeringar och funderingar

Kategori: Allmänt

Veckorna ba springer förbi, eller hur? Imorgon är det redan torsdag liksom. Torsdag, och så fredag och helg. Jag har lite saker planerat inför dem kommande dagarna, det tycker jag är kul.

Imorgon börjar jag halv 1 så ska passa på att sova ut rejält. Sedan blir det några timmar i skolan och sen möta upp Elli och kolla in nya gallerian här i stan. Hoppas på något shopping fynd!

Fredag, och jag har även där eftermiddagspass. Frammåt em kv kan det blir after work. Vore faktiskt kul. Annars en ganska lugn kväll tror jag. För på lördag ska jag åka till Sthlm. Är det ingen som ska med? Finnns plats i bilen nämligen. Framåt kvällen är det for the love of house på pluto, så då tänkte vi gå ut och även ta med oss ny-västeråsarna axel och jesper! Känner på mig att det blir en grym kväll.

Söndagen får gärna gå så pass segt som en söndag kan gå. Måndag är halvdag och lunch med klassisarna på stan. Tisdag ska jag åka hem till Zandra i klassen, hon bor i strängnäs. Det blir jätte trevligt! Så sover jag över där och åker till skolan morgonen efter. Då är det redan onsdag, igen. Haha :)

Emma, Lovisa, Zandra och Jag för 1 år sen. Gud va vi har vuxit på så kort tid.. vi ser ju super små ut haha.

Sara

Glad eller?

Kategori: Allmänt

Vilken grymt lång dag! Har fan ont i hela kroppen efter att ha suttit 8 timmar så skolans dåliga stolar. Inte tar det slut när man kommer hem, nä då ska man läsa ett kapitel i ekonomiboken. Det får fan bli kvällsläsningen, då lär jag ju somna snabbt eller hur? Haha

Fick ett besked idag ang en praktik plats, och jag tackade JA! Så nu har jag två platser, varav en jag tyvärr måste säga nej till. Jobbigt. Nåja.

Sara
Gillar den här bilden.. allt är gjort av is liksom.

Minnet, vart tog du vägen?

Kategori: Allmänt

Nästan hela dagen har gått och jag har i princip inte gjort det jag borde gjort. Repetion av företagsekonomin har jag inte satt igång med, det roliga är att jag verkligen inte kan det. Hur ska man då kunna repetera. Haha, seriöst.

Mötte upp Elli idag och åt lunch, alltid lika trevligt och gott. Sen strosa vi lite på stan och vart sedan sugna på en frapino!! Så då blev det fika.

Jahapp, nu lär jag väl försöka räkna lite ekonomiska termer. Eller så skiter jag i det? Haha.

Sara

Beautiful Crazy

Kategori: Allmänt

Nu ringer det nog in på dem flesta skolgårdar. 08:10.

Själv ska jag snart ta mitt pick och pack och cykla ner på stan, och det regnar! Fyfan vilken tråkig kombination. Har inga regnkläder heller. Hm. Dagar som denna vill man bara gå runt i mjukiskläder och ligga och kolla på film.

Sara

Men man ska väll inte klaga.. snart ser det nog ut såhär utanför mitt fönster!

Don't dream it's over

Kategori: Allmänt

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Kände bara att jag var tvungen att samla tankarna lite inför morgondagen. Det är företagsekonomi som står på schemat och det är ganska tufft. Jag ska även till ett företag och presentera mig. Så det är mycket just nu. Min hjärna arbetar 24/7 =)

Jag är glad att jag idag fått det 100% klart att min studieförsäkran är godkänn. Nu får pengarna komma! På lördag ska jag troligtvis åka till Sthlm och jag kan få med mig någon?

Hör och häpna! Idag fick jag något 'fnatt' och komponerade en text jag länge haft liggandes i datorn. Jag har grym inspiration just nu, framförallt från johnossis senaste skiva. Ser fram emot imorgon då har jag mycket ledig tid till att spela.

Sara

Raggamuffin

Kategori: Allmänt

Helt sjukt att jag nyss kom hem. Vilken start på denna vecka! Gick från åtta till halv fem, har arbetat med "spelet" hotcalc hela dagen. Vi ska starta vår egna resturang och sedan driva den, ekonomiskt. Mycket information idag, alldeles för mycket!

Jaja, nu väntas snart middag. Ska bli riktigt gott. Imorgon ska jag på en intervjuv. Sen företagsekonomi dagen lång, fast går iofs bara till lunch =)

Sara

Hotcalc är ett företagsspel där man tävlar med andra som även driver resturanger i samma stad. Allt är såklart på skämt, som the sims.. fast rent ekonomiskt. Ser förjävligt ut, men kul är det =)

Sköna uttryck

Kategori: Allmänt

Idag känner jag mig på två vis.

Jag tycker den här bilden förklarar det ena ganska bra. Vilken ful bild, men ändå skön. Perspektivet. Big Baby.

Dels så känner jag mig ofokuserad, obekväm, förvirrad, ont i halsen.. lite oklar helt enkelt. En intensiv vecka väntas i företagsekonomi. Otroligt kul ämne, men det gäller att ha huvudet på skaft annars blir det trubbel. Så jag är väl lite osäker inför denna vecka kanske. Som alltid på söndagar.

Nästa bild är från samma dag, den beskriver mitt behov just nu.

Jajamen, jag är törstig! Har vart det hela dagen. Igår när jag kom hem från krogen drack jag nästan en halv fanta zero. Hahaha. Och snart ska jag gosa ner mig i sängen, sätta på en bra film och dricka cola (zero). Vilken inlevelse i bilden va. Snacka om att 'cath the moment'. Min moster har lyckats bra!

I överlag en otroligt trevlig helg! Nu räknar vi ner veckan va.. blir förhoppningsvis Stockholm på lördag.

Sara

Kungarna av dansgolvet aka tylösand

Kategori: Allmänt

Fantastisk och galen kväll. Ganska förudlämpad igen, men men. Första försöket på bmb gick åt skogen, efter ett glas på bob gick nästa försök mycket bättre för mig och Sofie. Vi kom in, wiee! Haha.

Väl inne dansa vi hela kvällen, en speciell danns utövades. Jag skojar inte om jag säger att killarna glodde.... mm ni kan ju tänka hur snygg den var ELLER var den fuuuul? Den var fan kung. Bäst var nog när jag trängde mig in i "crowden" och gjorde den. så jävla roligt, och när vi gick på toa så står samma killar lite utanför dansgolvet, kollar på oss.. börjar garva och säger "nu kommer dem igen" Haha. Hellre full och ful än tråkig och snygg. Hahah skoja.

Träffade många vi kände, och hängde speciellt med hon som briljerar debattens syrra. Tog en jävla tid att få taxi hem, var hemma vid halv 4! I taxin hände en incident, som jag gärna vill glömma. Petra ska sätta sig där bak och tar stöd med handen vid bilkarmen mellan fönster ett och två. Sandra sitter längstfram och smäller igen dörren. Petra skriker! Jag ser hur hennes fingrar blir klämda, och dörren är stängd!!! Så jävla ont, undra hur det är idag.


Nu ska jag ut på prommis, i em blir det röstning och sen hämta bl.a cykel hos soffis.

Sara

Höstväder

Kategori: Allmänt

Regnet öser ner, jag lyssnat på matisyahu. Känns inte som en partykväll! Så dystert, så ledsamt. Så jävla dåligt väder.

Hur ska man försöka bortse från det då. Det blir kvällens utmaning! Är iallafall redo nu så lets do thiisss..

Blir svart som vanligt ikväll.. En ny top, med broderier!!


Sara

Lördagsfest

Kategori: Allmänt

Ikväll.. (eller ja ikväll är det väl inte riktigt) i eftermiddag, då ska jag iväg på fest hos Sophies faster. Jag vet inte vad det blir, men jag tror att det är någon form av släkftfest! Fastern + sambo fyller år båda två så det bjuds på mat. Snälla Andreas ska skjutsa dit oss så kvart i fyra avgår vi för att först hämta upp Sophie sen mot Hagaberg.

Det är inte helt omöjligt att det blir någon form av utgång senare. Troligtvis kanske vi sätter oss på tabasco eller så, men lite dans skulle faktiskt inte skada. Hihi. Time will tell! Ska försöka få med mig tjejen dom briljerar debatten också.

Dags att duscha osv. Trevlig helg!

Sara

Fynd på stan!

Kategori: Allmänt

Sara

80% är säkert över 50...

Kategori: Allmänt

Yes!!! Nu har dem äntligen beslutat om mitt studiemedel. Jag har hunnit studerat över en månad utan pengar... tack, äntligen. Fan va snabba dem är på Csn.

Men såklart ska man skicka in yttligare en blankett, blir galen! Om inte tjejen i receptionen är i skolan imorgon då vet jag inte vart jag tar vägen. Måste ha en underskrift. Och när Csn väl fått in detta tar det ca. 1 vecka. Lagom till löningen! Jag som inte har någon lön... ska fan ha dubbla bidrag då.

CSN borde anställa fler så att det går snabbare och smidigare för alla oss studerade att få våra lån mm beviljade. Jag skulle kunna sätta tusen spänn på att 80% av dem som jobbar där säkert är 50+. Säger inte att det är något negativt, men tydligen så behöver dem meeeer, snabba, flexibla ungdomar. Som kan ha många bollar i luften! Haha... Deras väntetid på beslut om studiemedel är 5 veckor. 5 VECKOR! Tänk dem som inte har någon annan inkomst... stackars dem. Om dem skulle anställa 10 till kanske det skulle sjunka till högst 2 veckor.

Men dem är väldigt trevliga i telefon, dem på csn. Tänk er att dag in och dag ut sitta och prata med upprörda studerande som inte får sina pengar! Det är bra jobbat.

Sara

Vilken... wow!

Kategori: Allmänt

Åh jag har precis sett The last song. Har längtat efter den under hela sommaren, men faktiskt glömt bort den.

Den var så bra! Jag är helt förstörd. Har gråtit så mycket, det är helt sinnessjukt. Känslomänniska? Se den! Om ni inte gjort det. Musiken är jätte bra också. Jag funderar på att kanske ta kurser i piano, till nästa termin? Blev inspirerad som fan.

Och Miley Cyrus? Va snygg hon är! Och duktig! Alltid tänkt henne som någon liten tönt stjärna från USA. Men hon är ju verlkligen duktig.

Ja, vilken WOW kväll. Verkligen. Till dig sofie, jag ser dig i henne, ronnie, huvudrollen. Lite rebellisk, älskar djur och är vegetarian. Vill inte plugga vidare... dock så kan du inte spela piano, eller kan du? Haha. Ska defenitivt se den igen, snart.


Updt. Läste precis nyss att milet & liam (ronnie & will) har fan vart tillsammans. Inte undra på att dem spelar så bra ihop... jag har ett liv.

Sara

Come and pick me up

Kategori: Musiktips

Höstmusik.

Isak Strand & The Resin band spelas väldigt mycket just nu på min spotify. Riktig höstmusik tycker jag, här är en av dem bättre låtarna!

Sara

The best business is to mind your business

Kategori: Musiktips

Sara

Vill bli frisk

Kategori: Allmänt

När ska det ta slut?
Det var inget lindrigt virus jag fått. Har ju inte tid med detta.
Sova dagarna ända. Läsa böcker. Tidningar. Kolla facebook vart annan minut. Vilket liv...

Nu är jag ju dessutom ledig idag och imorgon. Va mycket man skulle kunna göra =)

Till helgen är jag frisk.
Sara

Form the good days...

Man ska inte klaga...

Kategori: Allmänt

Läser en bok, Grabben i kuvösen bredvid - Om att vinna mot ett handikapp.

Handlar om en kille som föddes allvarligt CP-skadad men när han var tio år så bestämde han sig att han inte ville leva sitt liv så. Han sket i rullstolen och tog lådbil till skolan, tappade sin bricka i matsalen gång efter gång men ställde sig alltid i kön igen för att hämta en ny bricka och mat. Sen började han på en golfkurs... och gav ordet handikapp en ny innebörd.

Dem beskriver på baksidan att det är en bok om att vinna mot sina svårigheter och se utmaningen och möjligheterna i varenda orealistiska dröm.

Jävlig inspirerande. Allt går bara man har viljan. Ska fortsätta läsa nu.



Sara

Jag föddes i en snöstorm

Kategori: Allmänt

... antar att det var kallt?

För något måste ju bidragit till att jag ofta blir förkyld! Denna gång är det dock förjävligt. Hela natten har jag legat uppe och räknat dem tickande skunderna i mitt huvud, som är som en bomb! När ska det sprängas tänkte jag...
Alvedon efter alvedon. Klockan ringer vid 7 och jag har inte sovit någoting. Så, så kan det vara en kväll i mitt liv 4 ggr per år :)

Förhoppningsvis missar jag inte så mycket buissnesengelska. Vi skulle ha interjuver idag, och fortsatt skrivning på våra CV. Annars då, kanske är detta en tickande klocka som varnar mig för att börja ta det lite lugnt. Jag far hit och dit, upp och ner, överallt. Inte en lugn sekund någonsin. Gillar det så ju! Nu måste jag bli frisk till lördag ska på storkalas.

Vissa har det fööör bra.. Bonzo i somras.



Sara

Så hemsk, så underbar... så vacker

Kategori: Allmänt

Har i princip hela eftermiddagen kvällen legat här i sängen. Just nu kollar jag på Änglavakt, en svensk film MEN hälften av den är på franska. Bra att det finns textat! Jag förstår visserligen det i stora drag men inga detaljer.. fortsätter ändå.

Får se hur jag orkar göra imorgon. Just nu vet jag inte om skolmiljön är den rätta för morgondagen.
Sara

Bad people riddim

Kategori: Allmänt

Idag inledde vi kursen 'affärsengelska'. Vilka bussniesgirls vi är! Har bland annat skrivit Cv och Covertletters idag. Jag har inte vart på topp, men har trots det jobbat på med min brittiska engelska. Haha, kul är det iallafall så länge det inte är seriöst.

Nåja, jag är förkyld och heeelt slut. Efter skolan åkte jag förbi affärn och köpte näsdroppar och choklad. I reklamen kom tre tidningar, så nu ska jag ägna mig åt dem och lyssna på lite skön musik. Imorgon är det träff med nya klassen på vår utbildning. Det blir lite mingel samt massa gott fikabröd, men ingen nollning(!!!) Hoppas jag orkar just nu vill jag ba somna in... för ett tag.



Denna låt spelas flitigt just nu!

Sara

Söndagsmys

Kategori: Allmänt

Det var middag på choice med Sophie denna söndagskväll. Det var helgbuffé, så även sushi ingick. Har aldrig ätit det förut så jag gav det ett försök, inge vidare.

Men annars super god buffé! Mums.



Sara

Helgerna går alldeles för fort.

Kategori: Allmänt

Uppe tidigt dagen efter är otroligt uppskattat. Fatta och vakna kl. tre och ba vafan har dagen tagit vägen. Istället ställde jag klockan på 10 och nu har jag hela söndagen framför mig! Myssöndag. Hur ska den spenderas då? Kan bli middag me en av mina bästa vänner, ska fler sluta upp kankse?

Annars lockar promenad.. i vårt trista gråa väder.

Nåja, gårdagen var rolig. Fast väldigt tråkigt att vi till en början inte kom in på BMB. Förnedrande.. haha. Men någon timme senare var det inga problem. Under tiden tog vi oss ett glas på pitchers. Resten va kvällen dansa vi väldigt mycket, och hem tog vi oss en svarttaxi som dunkade arabmusik. Det var fan jävligt kul. Jag vill utomlands.





Sara

Alltså kan det vara sommar året runt, eller?

Kategori: Allmänt

Åh åt godaste kycklingpastangratängen nyss! Fifan, nu är jag mätt och redo inför kvällens äventyr.

Skall se till att detta barr blir plattat och sedan på med masken. Mot elli, mot dimman.



Sara

Höstlördag

Kategori: Allmänt

Vad värmer bättre en höstkväll?

Underbart

Kategori: Allmänt

Jag är så trött! Har haft en toppenkväll med familjen. Jätte god mat och väldigt mycket skratt. Främst till Hans Niklas (Idol), som jag verkligen inte kan förstå när folk kallar han mongo. Han är otrolig! Någon som förstår mig? Tänk om vi alla kunde lära oss lite utav honom.

Jag skrev innan om diciplinen, tog mig ut i spåret iallafall och det var så jävla jobbigt. Är iallafall glad för det nu! =) Nu ska jag lägga mig i sängen, kanske redigera lite bilder från kvällen sen får vi se om något laddas upp. Imorgon är det löööördag och den kommer nog blir grym. Det blir bilkollande, födelsedagsfika och party med tjejerna.

Ska lyssna på lite musik i denna stil nu..



Sara

Diciplin

Kategori: Allmänt

Ååh.. glömde träningskorna hemma. Nu har jag precis ätit lunch här hemma och har väldigt svårt att röra mig härifrån. Varför kunde jag ba inte ta med dem till skolan och åka direkt till träningen.

Är usel.
Sara

Diciplin

Kategori: Allmänt

Ååh.. glömde träningskorna hemma. Nu har jag precis ätit lunch här hemma och har väldigt svårt att röra mig härifrån. Varför kunde jag ba inte ta med dem till skolan och åka direkt till träningen.

Är usel.
Sara

It's Friday, i'm in love!

Kategori: Allmänt

Denna morgon har jag "laddat ner", snarare spelat in, ett flertal låtar! Så nu ser jag fram emot cykelturen till skolan, cykelturen till gymmet samt att gymma på eftermiddagen!

Det är fredag, så idag unnar jag mig en skitgod macka med kalkonbröst istället för gröt.

Hela natten har jag drömt riktigt kusligt. Usch. Jobbigt ju! Vad tänker man om dagarna liksom haha.

Nu är det heeeeeelg!
Sara

Måste vara effektiv

Kategori: Allmänt

Vilket jävla underbart väder det är idag! Efter skolan åkte jag ner på stan för att luncha med Elli, det blev sallad! Vi gick också runt och kollade lite smått och avslutade med en frapino mocca! Mm, riktigt gott var det. När vi nästan höll på att somna på expresso house gick vi upp till djäkneberget och väntade in crille. Vi vart sittandes ute ett bra tag men det var bara skönt. Sen var jag tvungen att cykla hem... måste plugga och göra en kommunikations plan.

Hm.. hur ska den se ut då. Får nog bli den enklare varianten, ett schema typ. Skulle vilja träna idag också, även rensa garderoben. Får se vad jag ska prioritera.

Saker jag ska göra när jag får mitt studibidrag som jag inte fått än!!
- färga håret
- köpa en klänning
- klippa mig kanske snelugg!
- köpa en tavla.. haha

Sara

Bild tagen för exakt ett år sedan.. första gången på 2 veckor som jag 'gick ut'. Hade vart sjuk... i något som liknade svininfluensan!!!
Va glad jag var, jag var fri! Trodde fan jag skulle avlida.. på riktigt.

Jag hitta iaf 5 svampar..

Kategori: Allmänt

foto0564 (MMS)

Jag hitta iaf 5 svampar..

One day

Kategori: Allmänt

Oh, ni ska se mitt nyhetsbrev som jag gjorde klart imorse! Är riktigt nöjd med designen, layouten. Innehållet därimot är inte lika kul haha. Om travsport liksom..

Har precit lunchat på stan med mamma och mormor. Vi åt sallad, sen kollade vi lite på den engelska marknaden. Ostar osv, lukta inge gott.

Nu ska jag vila lite och sen vänta in eftermiddagen. Ska plocka svamp då! Haha, och sälja jävligt dyrt för det är äckligt.

Sara

Hemma hos ginger

Kategori: Allmänt

Jajamen! Jag gymmade och det var otroligt jobbigt. Belöningen blev Spicy hot hemma hos jois. Väldigt trevligt. Vi kollade även på Idol, det är ju nu det är som bäst. Auditions. Dock inga roliga denna start tycker jag, mest irriterande sökande.

En trevlig sommarkväll 09.



Sara

I am a bird now

Kategori: Allmänt

Imorse var sängen min bästa vän. Jag vägrade gå upp, men efter 30 minuters snooze skulle jag dricka vatten och tappade det på mig. Pigg!

Snabbt till skolan och nu är jag hemma igen. Halvdagar är numera min bästa vän. Dags att göra lite uppgifter (som är till morgondagens eget arbete). Då kan jag vara ledig imorgon. I eftermiddag ska jag gymma.

Men först en snabbt power nap.

Sara

Dubbelkaggatmonster

Kategori: Allmänt

Nu har jag dammat av gitarrerna rejält! Man skulle kunna tro att jag 'lirat', för det är väl så man säger om man dammat av gamla guran?

Jag har iallafall inte spelat. Har dammat dem, rent ordagrant. Alla förutom en används väldigt sällan. Kanske två år sen sist? För jävligt..

Kom på att jag har en väääldigt gamal bild på mina dammiga gitarrer.. även en liten ukelele haha

Sara


Måndag

Kategori: Allmänt

Såååja, nu har jag sovit ut (fast var ändå väldigt trött).

Igår kväll gick jag över till jois, vi hade myskväll och kolla på filmen dumpad. Vi båda hade även datorerna med oss så vi hade fotoutbyte! Det är så jävla bra, va mycket foton man missat :) Fick massa från västkusten förra året.

Helgen då, den bestod av två fester. En hattfest och en 130års fest. Båda var otroligt roliga, välidgt god mat och trevligt folk. Det hände mycket roligt i lördags, bilderna får nog berätta mer..











Sara

Grafisk presentabel in my...

Kategori: Allmänt

Hur ska man kunna skriva följande saker om man inte har någon aning om vad dem ska innehålla?

Affärsbrev, fakturor, följsedel, anbudsförfrågan, offerter....

Har hållt på med det nu i en timme och ja, dem innehåller en loga och en adress. Haha, seriöst. Tex följsedel. Det är väl det som följer med när man köpt ett paket? Kanske står vad det är för vara samt priset. Sen då? Ska det vara med massa avtal, villkor, adresser? Ingen aning. Orkar fan inte.

Helgen tar vi sen nu måste jag fan gå härifrån. Så snabbt kunde mitt humör sjunka.

Sara

Panic

Kategori: Allmänt

Jag har panik och problem!! Om trettio minuter måste jag vara redo och klar för att åka till Eskilstuna på 130 års festt! Alltså, vad har man på sig på en 130års fest, som är ute på landet, utomhus i ett stort partytält. Fan.. jag tror jag lämnar finklänningen hemma. Hade ju strykit den så fint. Klackar skiter jag fan i också.

Just nu glider jag i jeans och boots och en tjock tröja. I väskan finns svarta strumbyxor samt en svart översize stickad grej. Det får fan bli det när jag kommer fram. Hur snyggt är det på en skala då. På fest. 130 år. Mysig kofta över det, kanske en sjal. Varmt som sjutton denna september kväll. Varmt och bekvämlig. Fult och ofestligt.

Jaja, hej då på er.
Sara

You're like water for my soul

Kategori: Allmänt

... when it gets thirsty.

Kent och Matisyahu håller mig pigg denna morgon. Vilken jäkla kombination va?

Gårdagen var iallafall grym. Med hatten på var vi hos bodil där det bjöds på fördrink, mat, efterätt och underbart umgänge! Det är så kul när alla går in för temat. Maten var så jävla god, pestopasta med laxsås, typ. Lax, grädde, kryddor, vitlök och tomat. Sallad, baugetter mm. It was like heaven!

Efter det gick vi till Silk där matte anordnat dubstepkväll. Hur grymt som helst. Varför silk dock, inget för mig. Men musiken och folket, super duper. Bill och bob, bussen hem.

Nu ska jag se till att äta en rejäl måltid mat, klockan fyra avgår bilen mot Eskilstuna och kvällens 130års fest!!!













Sara

Sierra leone

Kategori: Allmänt

Nu har jag vilat en timme. Satt fint efter en rejäl sallad från vivaldi. Det var sååå gott! Mmm, solen skiner himlen är blåå vad det är skönt att leva då, lalala.

Nej nu ska jag duscha och förbereda inför kvällen. 20års firande var det!

'

Sara

How can you mend a broken heart?

Kategori: Allmänt

Tror bannemig att jag börjar bli sjuk! Hade ont i hela 'ansiktet' spec. ögonen igår, dessutom var jag så grymt trött, lika idag.

Beger mig till skolan ändå. Sen blir det fan hem och sova. Och så har vi kvällen...

Sara

Letar hatt...

Kategori: Allmänt

Vilken lång skoldag. Är dödstrött... undra hur trött det är, egentligen. Väntar på mat och energi... och imorgon är det fredag! Halvdag i skolan, stan och träning sen är jag redo för helgens bravader!

Alltså vissa har väl det för bra, i det här fallet jois som tog en rejäl snålskjuts efter kanoten när jag och empa fick paddla... men kul var det!



Jusste, hatt-tema imorgon. Vad ska jag ha?

Sara

Tredje för idag

Kategori: Allmänt

Ååååh jag orkar inte! Vem fan är det som vill mig något... Tänkte gå och sova men nej nej istället har 'jag' ner en kruka med låtsasjord samt vita nyinhandlade dekorationsstenar! Inte orkat tagit upp det än, spara tills imorrn? Haha nä, fram med kvasten...

Sara

Who feels it knows it

Kategori: Allmänt

Har som sagt vart och ätit mat med ellinor på stan idag. Vi åt på mongoliska och det var fan suuuper gott! Vill dit nu igen. Haha, är grymt hungrig igen. Var precis på gymmet och träna. En banan efter det mättar inte speciellt mycket.

Annars då, ledigheten är över. Imorgon drar kommunikationskursen igång. Två dagar sen är det helg vilket innbär tre fester. Bodil 20 år, dubstep samt Sofie +4 130 årsfest! När fan ska man hinna leva nyttigt då hahaha.

Sara

Bibel

Kategori: Allmänt

Keep bad minds out of my heart
Keep negative out of my thoughts
Me know seh it easy to be the wrong way
So Jah Jah please guide me everyday



Sara

God morgon

Kategori: Allmänt

Det är bara att trycka i sig den här gröten på mornarna. Låga poäng och hög mättnadsfaktor.

Förövrigt underbart väder, ser fram emot dagens underhållning! Och sista lediga dagen denna vecka.. sen är det fullt upp.

Sara