Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2013-02-26

Kategori: Allmänt

God morgon, idag är det TT.. Tråk-Tisdag. Hmm.. min tisdag kommer nog bli rätt kul. Tycker inte alls tisdagar är tråkiga men tydligen gör många det?

Min regionschef kommer på besök idag så det är alltid trevligt och nyttigt. Hon ser så mycket som jag inte ser :P Sen ikväll kommer pappa å david på middag. Gott!

Igår skaffade jag å Sandra gymkort. Nu i efterhand känndes det liiiiite onödigt att göra de sista dagarna i februari. Fick liksom betala 225 kronor bara för att gymma mån-tors denna vecka för att det är några dagar kvar i feb månad å senare dras det 199 kr varje månad. Sen var det en startavgift på 400. Men men... Nu ska vi inte va sånna. Fick ju in lite kosing på tradera här om dagen så det går jämt ut.

Vi checkade in med lite kondition igår för att känna efter. Då gymmar man på andra våningen med utsikt över hela vikt-avdelningen. Mmm-mm-mm längtar till torsdag då ska vi få hjälpa med vikterna av Sophie! =)

Sara

2013-02-22

Kategori: Allmänt

HEEEEEEEEEEELG! Shit va veckorna går fort.. å det är så mycket som händer just nu, framförallt på jobbet. Lägger all min energi där. Planerar att ta någon extra dag ledigt inom nån vecka och boka SPA på Hässlö. Förtjänar verkligen det!! ;-)
 
Min helg består av ynka 3 timmars jobb imorgon. Men innan ska jag handla lite grejer till jobbet, lite förbrukningsmaterial. Efteråt ska jag äta mat med mamma, micke, mormor mm. Hur kvällen slutar vet jag inte? Vet att jag ska vara pigg å kry på söndag för då ska jag gå på två pass som Sophie ska hålla i på Hässlö. Först Afro klockan halv 5 och sen direkt efter Care Cross.. det är typ som cirkelfys. Ska prova på båda, lika bra att passa på när man får gratis :D  
 
Skulle vart på middag idag hos Vallis men hon blev sjuk.. körde på ett riktigt fredagsmys istället med Sophie.. pizza till middag, chips till efterätt. Så dåg vi en film på 3an. Skön fredag! Men lite vin hade inte vart fel... ;) 
 
Sara
 
 

2013-02-21

Kategori: Allmänt

Igår var jag och gymmade med Sophie. Vi var på hennes jobb (hässlö gym spa konferens) å det var verkligen hur fint som helst. Vilken arbetsplats. Kändes verkligen som en relax anläggning. Vi började med uppvärmning på en crosstrainer typ. Denna hade egen inbygd tv. där du själv kunde välja kanal å dessutom koppla in din iphone för att själv kolla på nån film elr så via den.. fyfan va lyx!

Sen körde vi styrka, de blev biceps, triceps, axlar, rygg, mage. Fyfan va skönt det kändes. Har inte gymmat sen typ.. 2010. Å när vi stod där och körde fria vikter framför den stora spegel så såg jag på mig själv å kände mig så... hälsosam! Blev riktigt inspirerad så nu har jag bestämt mig för att börja gymma.

Tyvärr köper jag inget kort på Hässlö. Det ligger lite för långt bort för mig utan bil, å dessutom är det ganska dyrt. Men när man inser vad du får för pengarna så är det en investering ALLT ingår där. Jag å Sandra ska börja på Member 24. Billigt, och nära oss båda i stan. Ska bli så kul hoppas att denna känsla håller i sig. Nu ska det tränas!
Nästa vecka ska vi gå dit.

Så jag behöver köpa nya träningskläder... haha. Kunde inte ens ha min sport BH den var alldeles för stor.

KRAM /Sara

2013-01-19

Kategori: Allmänt

Kväll... å maria och mindy BFF Show, perfekt. Å så tar jag ett avsnitt av homeland efteråt. Toppen. Imorgon ska jag träna med Sophie.. ska inviga mitt nya linne som ja fick i present... ojoj hoppas det gör en starkare!!

God kväll

2013-02-19

Kategori: Allmänt

Gooood morgon, här sitter jag uppe med tuppen.. färdigfixad i ansiktet! Sotaren är här.. klart man måste se snygg ut. Men hade helst av allt velat va någon annan stans.. Känns så skumt att sitta här i soffan.. medans dom fixar å grejar i köket. Satt och åt frukost medans dom kom, tänkte att jag ev kunde fortsätta äta den men det gick ju inte. Så på bordet står det två, helt orörda äggmackor och ett glas juice.

Hoppas dem är klara snart. Mina aningar stämde, visste att dem skulle hjälpa mig först. Eftersom jag är den första lägenheten. Nåja, nu är det snart klart!

//Sara

2013-02-17

Kategori: Allmänt

Men gud, redan söndag... fan va fort helgen går haha. Igår var jag en snabbis på erikslund och spendera lite. Var inne på både rusta och ikea på 1,5 timme. Det går snabbt när man vet vad man ska ha! Senare tog jag en fika på stan med Sandra och framåt kvällen kom hon och sofie över och åt mat å drack lite vin. 
 
Idag har jag lagt in flera kläder på tradera, måste rensa så jag kan tjäna lite pengar och köpa nytt haha. Här kan ni se det. Sen tog jag en joggingtur ner till stan, blev så jäkla glad när jag insåg att det faktiskt gick bra att jogga och dessutom var det ganska kul. På stan köpte jag sushi, gick hem och senare åt jag det samtidigt som jag kolla på lite serier. Skönare kan man inte ha!
 
Nu har jag fixat mig och ska snart iväg på living and room inredningsparty. Ska bli riktigt roligt faktiskt, perfekt avslut på helgen ju :-) 
 
Vi hörs
Sara

2013-02-16

Kategori: Allmänt

Lördag, igen! Äntligen.. :) Jag har min första lediga helg sen 12 januari, då jag förövrigt inte var ledig eftersom jag flyttade den helgen. Så ja, en helt ledig helg ligger bortom fjärran, kanske förra året.

Så vad ska jag hitta på? Idag ska jag åka till Ikea och kolla lite, själv. Passar på att få skjuts av mina föräldrar då dom också ska till Erikslund, men in på ikea kommer INTE ske för deras del. Jag ska bland annat kolla på en matta, tavla, djupa tallrikar och värmeljus haha.

Sen ska jag bara ta resten av min lediga helg som den kommer. Jag är på ALLT! Synd att man inte äger någon bil bara då kunde man säkert hitta på något roligt.

KRAM! Sara
Good things happen to good people! Happy 

2013-02-13

Kategori: Allmänt

Ibland kan jag gå förbi en spegel, stanna upp och bara "Har jag två tattueringar på ryggen??" Haha, fantastisk. Blir glad då. Tänker inte så mycket på det, att man är märkt för livet. Förstå när jag blir gammal. Då kommer jag levt ett liv fyllt med kärlek och glädje!
 
Skulle vilja rama in den här bilden.. den har så mycket känslor!! MEN man kan väl inte ha en tavla på sig själv... ? 
LIVE LOVE LAUGH
 
 
 
 
 

2013-02-10

Kategori: Allmänt

Då var helgen över, igen, som alla tidigare helger. Det går ju för fort. Helt otroligt! Gårkvällen var riktigt lyckad till en början med middag och vin och häng med tjejerna. Ju längre kvällen gick, desto mer dracks det och det slutade med shottar och drinkar. 
 
Jag bjöd på en pastagratäng med kyckling som blev väldigt omtyckt! Vinet som jag drack heter Pasqua Sanzeno, ett rött vin! Himla gott. Nästa gång blir det och köpa boxen. Men nu får det tamefan bli lugnt på fest fronten åtminstone två veckor haha.
 

2013-02-09

Kategori: Allmänt

Nu har jag förberett så mycket som man kan förbereda. Kycklingen är styckad ( ha ha ha...) snarare skivad kanske? Pastan är uppmätt och väntas på att bli kokad. Paprikan är hackad och ugnen är påsatt. Uuuundra vad de kan bli av detta, kanske en pasta/kycklingratäng?

Njuter av ett glas rött vin. Dricker oftast inte det men drack ett sånt gott vin för några veckor sedan hos pappa så igår var jag och köpte det. Får rekomendera er det imorgon!

God kväll /Sara

2013-02-08

Kategori: Allmänt

Friday eavning, och jag är klar med dagens måsten. Jobb, laga mat och diska. Godafton alkhol! Hihi Not.

Imorgon blir det jobb å därefter är det MIN tur att bjuda tjejerna på middag. Josse, johanna å sandra har haft sina debuter så imorgon är det dags för mig. Ska bli himla kul.

Nehepp, soffläge. Åt tacos ikväll, typ tre tortillas... min mage putar utåt så mätt är jag haha. Puss

2013-02-07

Kategori: Allmänt

För en vecka sen fick jag hem ännu en möbel - en smyckesspegel! Den är så himla vacker.. å dessutom så praktisk. Den finns att beställa hos Fyndfirman. 
 
Halva dagen har gått, jag var nere på stan då först hos VV och där fick jag ett diplom. Lunchade sen med mamma å därefter hämta jag min cykel hos Sandra å cyklade hem i snöstormen. Var helt förstörd när jag kom hem, men nu har det lagt sig efter lite kaffe å kaka (lill-tanten). Till råga på detta ska jag snart gå till Netto och kolla (ännu mer tant). Ikväll är jag bjuden på middag hos Lina! =)
 

2013-02-07

Kategori: Allmänt

Snart bär det av mot VV! Idag går jag helt, fullkomligt, officiellt i mål. Har hålt min nuvarande vikt i fem veckor så det betyder - GULDMEDLEM! Haha! Nu är jag stolt över mig själv :) Har inga bra bilder men hittade dessa iallafall..
 
Detta var julen 2011 och mars/april förra året.
 


 
 
 
 
NU 17,6 kg lättare...
 
 
WIHOOOO

2013-02-06

Kategori: Allmänt

Härliga onsdag, halvägs till helg och dessutom ledig imorgon. Att vara ledig en torsdag är underbart. I vanlig ordning så ska jag till VV på morgonen, och därefter gå en sväng på stan, denna gång med mamma. Sen blir det nog en sushilunch. 
 
Idag efter jobbet gjorde jag först middag - carbonara med en touch av tomat haha. Blev gott. Därefter tog jag tag i min hög av disk samtidigt lyssnade jag på eldkvarn och blev grymt sugen på kaffe :S Så nu, klockan åtta dricker jag kaffe. Gott. Blir jag trött ikväll ändå, eller är det en bara en klysha? 
 
I helgen får vi se vad som händer, kanske blir det lugnt, kanske blir det fest? Det blir en middag med vännerna iallafall. Åh. vet ni vad. Jag vill skaffa mig en hobby. Något roligt att göra, att längta till. Förutom att festa. Har liksom hållt på med VV nu i snart ett år, haft mål att följa, intresserat mig i nyttig mat osv. Nu är jag klar, vill ha nått mer!
 

2013-02-03

Kategori: Allmänt

Söndagkväll är på ingång, enligt mig en av veckans skönaste kvällar. Jag har en hel vecka framför mig med mycket roligt inplanerat. Dels jobb, då vi ska börja med en ny kampanj så tempot är högt och det blir mycket städning och nya priser. Känns alltid skönt efteråt.

Min släkt var precis här. Vi har ätit smörgåstårta och fikat. Jag fick en hel del presenter, bland annat handukar, en elvisp, en wook-panna, blommor mm. Dessutom kom min mamma över med en gungstol haha! Denna tänkte jag måla vit sen tror de kommer bli jätte fint. Just nu är den brun.

Jag hade precis diskuterat med farmor om hur veckorna går sååå fort och hela januari har bara försvunnit mm. Sen sätter jag mig i gungstolen och farmor kommenterat att där kan du sitta och sticka. Tindra, mitt kusinbarn som är 3 år säger: Sara du är som en tant... kan du ens sticka?! Hahaha såååå gullig.

Nej. Jag kan inte sticka. Tänker inte börja heller. Jag ska sitta i min gungstol och dricka drinkar.

Sara

2013-02-03

Kategori: Allmänt

Har precis vaknat upp från en "outstanding night out".. bara jag och sandra, så grymt.

Kvällen börjades med drinkar hos mig. Eller nja, den börjades med middag. Å de va så jäkla gott. Klyftpotatis marinerade i olja och timjan, en redig köttbit - rostbiff, persilje och vitlöksmör. Till det drack vi en flaska barefoot. Himla gott!

Sen började vi göra drinkar... å första gången gick lite snett haha. Sandra filmade det hela så en rolig film kommer komma upp. Är inte så hajj på dedär med deciliter och centiliter så kan hända att jag tog lite för mycket av något haha. Det blev bara rosa pantern och martini denna gång.

Framåt kvällen tog vi taxi till stan, vi gick in på Å - dött! Sen fick vi en idé.. vi provar hattis. Har aldrig kommit in där då vi är för små tror jag? Nåja.. vi går dit, ingen kö.. både bra och dåligt. Sen kommer ett gäng tjejer 40+, och vi hamnar mitt mellan deras gäng. Bara gå in utan att visa leg. LYCKAT!! Men de blev ingen långvarig vistelse, vi hamna på BMB tillslut, drack och dansa.. Sandra och jag! Jaaani vänner, de va grymt. Riktigt kul faktiskt å bara va ute två stycken.. aldrig nån som försvinner haha. Dessutom träffa vi ovanligt många pratglada människor.

NU ska jag "göra ett ryck" städa upp, fixa till mig och äta frukost. Om några timmar kommer släkten på försenad födelsedag/inflyttnings-fest haha.

Vi ses!
Sara