Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2012-12-29

Kategori: Allmänt

Skön morgon.. Har jobbat tre dagar i sträck känns det som. Upp tidigt, hem sent! Men kul är det, när kunderna kommer in och är sååå glada över julklappar dom fått, presenter som vart perfekta.. tack vare oss duktiga säljare som verkligen hittat rätt produkt till rätt person. DÅ BLIR MAN GLAD!
 
Sen skulle man vilja hinna med ännu mer, men ledig måste man vara, så denna helg är jag jobbfri. Ska bara chilla och njuta av ledighet. Ska passa på och kolla in Rean tänkte jag, kanske göra något fynd. Sen borde jag nog flyttpacka, men som tur är så är nästan alla småsaker nedpackade. Bara stora grejer kvar! 
 
Jag är lite nervös... för på onsdag får jag nycklarna. Nåja, vad är väl en flytt hemifrån? Det kan vara dötrist och långtråkigt och alldeles.... alldeles underbart! HA HA HAAA.... Gud nu har man tråkigt! Kommer bli så jävla KUL!!! :)
 
Idag slog det mig att jag kommer sakna min vovve sååå mycket jag när flyttar. Trodde aldrig att man kunde älska ett djur så mycket haha. Har alltid fnyst lite åt folk som pratar om sina hundar 24/7. Nu är jag en av dom! 
 
Sara

En olyckad bild på mig och Elsa, men endå... LYCKA!

2012-12-25

Kategori: Allmänt

DÅ var äntligen julen över... ja, äntligen haha! Fast mysigt var det, och trevligt och allt. Men skönt. För ny är det bara 1 längtan kvar tills min stora längtan infaller. Nyår om en vecka, och sen flytt! GUD VAD JAG TJATAR, men nu händer det. Ser fram emot det så mycket.

Min önskan är att hinna fixa och flytta så allt är klart till min födelsedag 12 januari. Tror ni jag hinner? Med jobb och allt i mellan. :)

Nåja. julafton igår som sagt. Jag har ätit som aldrig förr vilket jag inte gjort på flera månader så magont är bara förnamnet. Smart av mig! Vi firade iallafall med hela familjen, och mormor mm. Blev några klappar.. jag fick presentkort, lite pengar och saker till lgh som skålar och andra nödvändiga grejer. GÖTT!
 
Ikväll ska jag träffa vännerna hoppas jag, dricka lite vin och bara SES! Imorgon är det jobb, upp tidigt och förbereda inför vår stora julREA! :D 

Under morgonen färgade jag mitt hår, och passade då på att sätta i mitt löshår som jag beställde för några månader sen. Kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska klippa in det... eller bara ha kort å spara ut eller klippa mig. Ha ha ha.... I-landsproblem.

 

GOD JUL!

Kategori: Allmänt

God jul kära ni!
 
Julbilder genom tiderna.. haha
2007
 
2009
 
2010

2012-12-13

Kategori: Allmänt

ÄNTLIGEN! Igår/Idag gick jag i "mål"... När jag började ( i mars ) så hade jag ett mål att gå ner x antal kilo så jag skulle ha ett "normalt" bmi, känna mig nöjd och frisk, samt gå ner tre klädstorlekar.

Det har vart både upp och ner, men mest upp hehe! Genom att bara äta rätt, gå ut och gå ibland, minska på godis och framförallt chips så kan jag äntligen säga att jag numera känner mig super nöjd med mig själv! Jag har räknat kalorier och tagit kontroll över det! (låter som man var djuuupt nere innan men jag förstod nog inte hur mycket onödigt jag åt och drack)

8 månader och 2 veckor senare gick jag i mål - IDAG! Jag har totalt förlorat:
- 14 cm runt midjan
- 11 cm runt höfter
- 5 cm runt ett lår
- 5 cm runt en överarm

I vikt har jag totalt gått ner 17, 8 kg. SÅ JÄVLA SJUKT!

I klädstorlek har jag numera 38 istället för 42/44.

All denna övervikt... det har såklart vart en hel del vätska osv som är inräknat, allt är nog inte fett haha...

Jag längtar till det nya året. ALLT blir som en nystart. Jag funderar på att komma igång och träna så man får lite muskler hehe.

SARA

2012-12-12

Kategori: Allmänt

Kommer aldrig på något riktigt bra att skriva här i bloggen. Något jag kommit på är iallafall att jag redan är grymt trött på vintern. Kanske för att jag har något att längta efter tills nästa år :-) Min flytt! Vill bara vara där NU, å fixa, tapetsera, inreda, laga middagar med mina vänner.

Igår hade vi julmys hos Josse i hennes nya lägenhet, huuuur fin som helst. Och gott! Först blev det lite glögg-häng och därefter tomtegröt och julmust. I bakgrunden spelades juvlig julmusik ur vår iphone... Vilken bas ;) Som det ska vara som nyinflyttnad! Nåååja... vi avslutade iallafall med att "deklarera pepparkakor" som min mobil så fint ville stava det. Dekorera ska det ju vara, med tårtgele.. hahaha! SÅ OSS. Men jag hade nog föredragit deklarera... Förstår vilken åtebäring man hade fått efter jul isåfall.

2012-12-12 .. det magiska datumet! Ett liknande datum kommer inte inträffa förrens om typ 80 år igen. Wooooow! Jag undrar om det kommer många förlovningskunder till mitt jobb idag?

Jag tycker detta datum var lite magiskt iallafall för jag har nått mitt största mål under detta år. Nämligen min målvikt! MER om det kommer imorgon.

PUSS! /S