Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Jag förbjuder.. absolut veto

Kategori: Musiktips

Veto betyder på latinska jag förbjuder, och som många vet så tillämpas ju det inom politiken. Vissa lägger veto, dom förbjuder något.

Något jag inte förbjuder är bandet VETO från Danmark. Jag har många gånger påpekat hur bra musik danskar kan göra, och VETO är ett av många exempel på det.

Troels Abrahamsen, David Krogh Andersen, Mark Lee, Jens Skov Thomsen och Mads Hasager gör tillsammans någon form utav electronica, pop, alternativt rock låtar.

Om ni gillar sådan slags musik, och även band så som Bloc party och lite The cure inspirerat så lär ni gilla detta.

Här finns deras myspace, och under bjuder jag på låten Built to fail. Glöm inte bort att höja ljudet och sätta på basen.. det är ganska viktigt vid första intrycket ;-)



Förövrigt så spelar danskarna på Arvikafestivalen i år. Det lär bli ett grymt uppträdande.

Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: