Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Zigenarröj på hög nivå

Kategori: Musiktips

För det första.. jag har aldrig var på en "zigenar-fest" men trots det så kan jag påstå hur ett "zigenarröj" skulle se ut. Ljud så som "kilalalala" och "eh, eh, eh, eh". Ni förstår säkert inte.. men om ni gör det så förstår ni. Hihi.

Ja, tillbaka till ämnet. När jag kollade kenzas blogg, ja hon den där lite mer kända bloggerskan än mig, så rekomenderade hon nostalgisk musik. Jag var tagen. För en gångs skull så delade jag samma känsla med en kändis! Kungers är bandet, scenen var på sigurdsgatan, året var 2007. Det var ett sådans zigenarröj på hög nivå. Så fort jag hör musiken idag så vill jag ba dansa, och nu ska jag vara ärlig. Jag satt här och vifta med armarna och sjung med i ord som "hey!" paus.. "hey!". Detta är verkligen den perfekta musiken för en dag som denna.. njut väl.

För er som gillar överasskningar och när låtar tappas upp bit för bit.. då är Måndagströst något för er.


För er som vill veta vad ni får så är detta ett säkert kort. Vi slutar bry oss om vad, vad andra människor tycker så mycket skönare så.


Kungers på Sigurdsgatan den 16 juni 2007. Vilken rolig spelning det var.


Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: