Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

August Rush

Kategori: Allmänt

Vilken seg dag denna lördag har vart. Vaknade upp ganska tidigt och var ganska sliten sen gårdagen. Tog en promenad till läkar missionen, hittade ingenting. Åt lite lunch är jag kom hem, sov en timme och sedan kollade jag på filmen August Rush.

Min kusin rekomenderade den för mig för något år sedan, och idag gick den på tv 1000. Jag ångrar mig att jag inte sätt den innan. Den var så jäkla bra! En riktig sara-film. Dock väldigt sorlig. Jag är en känslomänniska, tror jag.

August Rush handlar iallafall om en kille som är gitarrist com en kväll i new york träffar en tjej som spelar cello. Båda är alltså sjukt duktiga på musik. Tjejens pappa är väldigt överbeskyddane och såklart så förbjuder han deras kärlek. De skiljs från varandra, men efterlämnar ett spädbarn, August Rush, som blir föräldralös. August rymmer från hemmet för att leta efter sina omedvetna föräldrar genom sin musikaliska talang.

Sorg, romantik, komedi och musik! Bästa av allt i livet. Nästan som en liten musikal då filmen verkligen handlar om musiken. Sjukt grymt. Barnet är så jäkla duktig! Se den! Jag grät så mycket, för det var så fint haha.

Ännu mer kul att se denna film då Jonathan Rhys Meyers spelar barnets pappa.

Ett litet litet klipp från filmen... Hans ögon dödar mig!



Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: