Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

Kryssning

Kategori: Allmänt

Idag var jag som sagt på en dags-kryssning till Åland. Det var jag och alla pensionärer. Haha, väldigt trevligt och kul. Vi spelade bingo, drack drinkar, handla i taxfree, åt ala carte och lyssnade på musik!

Först blev det en räkmacka innan Bingon satte igång! Fyfan va gott!



Väl på bingon satt vi vid tur-bordet. På en och tre rader vann mormor 250 kr sammanlagt. På fem rader van en i vårt bordsällskap. På bingo-drinks nummret vann jag! En ny resa inklusive buffé (som egentligen kostar 280 kr).



Vi hade en sån jäkla tur med vädret. Solen sken hela dagen, och det blåste ingenting på däck!



Sedan gick ni ner till resturangen och åt Ala carte (stavning?). Det var syd-afrikanska veckor på viking line så vi åt entrecote med någon salsa sås samt vitlöksmarinerad tigerräka. Till det serverades klyftpotatis.



Min vackra, nyblivna, pensionärs-mormor.



Efter detta tog vi itu med tax-freen som var helt ok. Inga större jublanden men ändå lite av varje. Köpte inte så mycket, men det blev iallafall en parfym (Mexx ice touch), apple sour liqueur, en mini finlandia vodka (så söt, men så ovärd) och en chokladkaka. Haha!





Ja, det var min dag. Eftersom jag vann en ny kryssning så åker vi nog igen inom tre månader och äter gott, handlar lite men framförallt spelar bingo!!



Det blev ett bild-inlägg.
Godnatt
Sara

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Gud vilket fint väder! :D maten ser good ut!

    2010-04-21 | 16:41:42
  • Lena säger:

    Härligt! Roligt med en massa bilder! :)

    Jag fick en likadan parfym av mormor.glad ...fast det vet du väl. Lukta gott. :D



    Kramar

    2010-04-22 | 07:50:41
    Bloggadress: http://celena.blogg.se/
  • lars åström säger:

    hej Sara du kan väll ge mig biljetterna, snälla

    hälsningar sophans papa

    2010-04-22 | 12:08:25
    Bloggadress: http://www.tranahemma.com

Kommentera inlägget här: