Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me

2011-10-19

Kategori: Allmänt

Är det bara jag.. eller har ni också flera gånger drömt om att gå förbi en uttagsautomat och se hur pengarna bara spottas ut på er?

Jag har drömt det hela tiden. Alla sedlar bara flyger ut, ingen ser förutom DU.

Idag hände detta på riktigt. Nästan. Jag går ute med hunden på morgonen så det är knappt nå folk ute. Svänger in på mitt område och där finns en uttagsautomat. Sneglar lite.. går vidare. Stannar upp och ba: WTF?! Kollar igen och där sitter några hundra sedlar kvar i uttagsfacket.

Första tanken: OMG, jag vill ha dom där.
Andra tanken: Ska jag låtsas ta ut pengar utifall någon ser? Fan. Har inte kortet med mig.
Tredje tanken: Tänk om någon filmar, detta kanske är dolda kameran eller nå program om egoistiska svenskar som gör allt för pengar?
Fjärde tanken: Men gud, kan inte ta dem. Jag lämnar fan in dem på banken som ligger här intill. Då kanske någon som glömt dessa kommer tillbaka och frågar. Går dit, men det är stängt.
Femte och sista tanken: Nu har jag iallafall gjort ett försök och vart ärlig och velat lämna tillbaka dem. Jag tar dom.

Pengarna spottades inte ut. Men dem satt där, och väntade på mig. Håll ögonen öppna om det kommer nå program på tv, skulle inte förvåna mig.

Mitt horoskåp sa att jag skulle få en vinst denna vecka. Jag älskar horoskåp.

Sara

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ja men tog du dom?

    2011-10-19 | 12:27:03
  • Elllii säger:

    hahah :D jag har hittat 500 kronor på backen. TVÅ GÅNGER!

    2011-10-20 | 16:19:59

Kommentera inlägget här: